Refobeurzen

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Refobeurzen

Bericht door refo »

Achteruitkijkspiegel.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33304
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Refobeurzen

Bericht door Tiberius »

Waarom wordt dit topic opeens weer actueel? Heb ik een beurs gemist of zo?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Refobeurzen

Bericht door henriët »

refo schreef:Het grappige van die beurzen is dat ze laten zien dat de gereformeerde gezindte net mensen zijn: ze kopen dingen van hun geld. Meer is er niet aan de hand.

Het enige verschil met anders is dat ze op de Wegwijs (ik noem maar wat) allemaal bij elkaar zijn.
Normaal doet de éen in Gouda inkopen, de ander in Barneveld, weer een ander in Goes, Kampen, Veenendaal, noem maar op. Ook allemaal tegelijk, maar ver verwijderd van elkaar.

En het is ook makkelijk. Al die winkels die je anders in de krant ziet staan en 100 of 200 km verderop zitten staat nu naast elkaar.

En als je die klerenzaken te duur vindt, dan koop je er niets.
:super
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Refobeurzen

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:Waarom wordt dit topic opeens weer actueel? Heb ik een beurs gemist of zo?
de WW is weer in zicht, denk ik ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Refobeurzen

Bericht door henriët »

Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:Waarom wordt dit topic opeens weer actueel? Heb ik een beurs gemist of zo?
de WW is weer in zicht, denk ik ;)
welkkom in de rf stand

Van alle markten thuis.. van kleding tot (theol.) boeken tote organisten.. bakkers.. sopdoeken.. enz enz enz.
U vindt ons in hal 1 stand 1, herkenbaar aan de oranje en blauwe kleuren :tilt
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Refobeurzen

Bericht door Desiree »

Lijkt me leuk, een dagje in zo'n standje staan.. voor refoforum... hi, hi, ja... wel een idee eigenlijk.

Zullen we samen Henriët?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Refobeurzen

Bericht door Desiree »

Desiree schreef:Lijkt me leuk, een dagje in zo'n standje staan.. voor refoforum... hi, hi, ja... wel een idee eigenlijk.

Zullen we samen Henriët?
Boeken heb ik wel... te leen natuurlijk... muziek ook.. en koffie leuk ja... en vragen over kennis van de Bijbel... ja, dat lijkt me echt serieus een goede. Hoe goed is je Bijbelkennis?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Refobeurzen

Bericht door memento »

Desiree schreef:
Desiree schreef:Lijkt me leuk, een dagje in zo'n standje staan.. voor refoforum... hi, hi, ja... wel een idee eigenlijk.

Zullen we samen Henriët?
Boeken heb ik wel... te leen natuurlijk... muziek ook.. en koffie leuk ja... en vragen over kennis van de Bijbel... ja, dat lijkt me echt serieus een goede. Hoe goed is je Bijbelkennis?
Een stand op een beurs, ook refo-beurzen, kost een kapitaal. Zo rijk is RF niet...
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Refobeurzen

Bericht door Bonny »

Is er überhaupt wat in kas dan?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Refobeurzen

Bericht door Desiree »

Ja, het was ook niet echt serieus hoor... maar die Bijbelvragen wel. Toch, uit respect voor het Woord van God, maar niet doen. De setting is niet juist.

Toch, voor een goed doel staan, lijkt me aan de ene kant heel leuk, aan de andere kant, zou ik echt kijken... zien ze er 'rijk' uit, dan ga ik eens wat lospeuteren, maar is het iemand die weinig kan missen, krijgen ze een lekker koppie koffie van mij en de kids een sapje. Al moet ik het zelf betalen... Maar ja, ik ben bang dat het zo niet werkt.. Hi, hi, ik kan wel delegeren, maar dat commerciëele is niks voor mij. 's Nachts denk ik nog, zou die jongen het echt kunnen missen? Brr..

Zit ik te denken, je zou toch Dominee zijn... dan mag je in opdracht van de Heere door laten klinken... gratis/genade.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Refobeurzen

Bericht door henriët »

Desiree schreef:Lijkt me leuk, een dagje in zo'n standje staan.. voor refoforum... hi, hi, ja... wel een idee eigenlijk.

Zullen we samen Henriët?
Ja, goed idee :)
@memento, we zetten natuurlijk een grote bus neer, in de vorm van een vuurtoren en een plaatje van de rf kerk, doneer hier uw gift..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Refobeurzen

Bericht door vlinder »

Vroeger wist ik veel dingen van de Bijbel. Toen ik 8 jaar was kon ik de 3 zendingsreizen van Paulus achter elkaar opdreunen, en toen ik 12 was wist alle namen en personen uit de Vreugdenhilbijbel, alles terug te vertellen e.d. Op CGO heb ik later ook veel feiten gestampt. (welke ijveraar doodde bij de Baäl Peor, de vrijsteden, leeftijd van Sara en dat soort vragen.) Een bewoner heeft me elke morgen alle zonen van Haman laten opnoemen. Kwistet was helemaal mijn spel.
En toch....je kunt alle feiten kennen, maar van de Bijbelse boodschap niets begrijpen. Neem bijvoorbeeld de Nationale Bijbelquiz (of hoe heeft die eigenlijk). Mensen weten soms behoorlijk wat feiten, maar hebben van het evangeling en de boodschap van vrije genade zo weinig begrepen. En dát is iets wat je moeilijk kunt testen en kunt vangen in quizvragen.
Een evangeliesatietent lijkt me dan waardevoller, ja zelfs, maar misschien wel zeker op en refobeurs.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Refobeurzen

Bericht door JolandaOudshoorn »

vlinder schreef:Vroeger wist ik veel dingen van de Bijbel. Toen ik 8 jaar was kon ik de 3 zendingsreizen van Paulus achter elkaar opdreunen, en toen ik 12 was wist alle namen en personen uit de Vreugdenhilbijbel, alles terug te vertellen e.d. Op CGO heb ik later ook veel feiten gestampt. (welke ijveraar doodde bij de Baäl Peor, de vrijsteden, leeftijd van Sara en dat soort vragen.) Een bewoner heeft me elke morgen alle zonen van Haman laten opnoemen. Kwistet was helemaal mijn spel.
En toch....je kunt alle feiten kennen, maar van de Bijbelse boodschap niets begrijpen. Neem bijvoorbeeld de Nationale Bijbelquiz (of hoe heeft die eigenlijk). Mensen weten soms behoorlijk wat feiten, maar hebben van het evangeling en de boodschap van vrije genade zo weinig begrepen. En dát is iets wat je moeilijk kunt testen en kunt vangen in quizvragen.
Een evangeliesatietent lijkt me dan waardevoller, ja zelfs, maar misschien wel zeker op en refobeurs.
ja, die feitjes heb ik er ook weer in moeten stampen. Hoewel, veel weet je nog wel een beetje.
Die vrijsteden, tja 6, 3 in het land van zuid naar noord: Hebron Sichem Kedes en 3 in het overjordaanse van zuid naar noord: Bezer, Ramoth en Golan :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Refobeurzen

Bericht door Hendrikus »

vlinder schreef:Een evangeliesatietent lijkt me dan waardevoller, ja zelfs, maar misschien wel zeker op en refobeurs.
Verhalen van mensen die namens de Levensbron op de Wegwijs hebben gestaan, bevestigen dat, ja.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Refobeurzen

Bericht door SecorDabar »

Deze week begint de Gezinsbeurs Wegwijs weer.
Wie gaat er naar toe?

Interessant dat er aandacht is voor 450 jaar
Heidelbergse Catechismus.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Plaats reactie