Week van het Leven

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door helma »

newton schreef:
MGG schreef:Ik ben in het algemeen niet voor protesten, marsen of andere varianten. Niet dat ik direct tegen de mars voor het leven ben, maar mij trekt het niet. In de Saambinder heeft enkele jaren geleden een mooi artikel over de mars voor het leven gestaan. Helaas kan ik het artikel niet vinden op digibron. Ik dacht dat het van ds De Wit was, maar blijkbaar klopt dat niet.
Dit betrof een opinie stuk in het RD. https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... cbad72a528
Ik kan het me nog goed herinneren hoe voor mij opvallen negatief ds. de Wit stond tegenover het meedoen aan de mars voor het leven, terwijl in dezelfde weken in de gezinsgids een interview met ds. Sonnevelt een heel ander geluid liet horen:
„De Mars voor het Leven is een waardig protest tegen de doodscultuur in ons land.”

In de GezinsGids komt ds. C. Sonnevelt (predikant van de Gereformeerde Gemeenten) aan het woord over abortus. De predikant loopt mee in de Mars voor het Leven. „Het is een stille tocht waarbij niemand spreekt en gedacht wordt aan de ruim dertigduizend mensenkinderen die jaarlijks worden geaborteerd. Je zou het eigenlijk een rouwstoet kunnen noemen.”
"Toen Jan Geense in Nieuw-Lekkerland woonde, stond hij eens op de dijk vlakbij zijn huis over het water te turen.

Een bekeerde vrouw zag hem staan en vroeg hem: “Sta je wat naar de scheepjes te kijken?” Dat deed Jan graag, zijn hart bleef in natuurlijk opzicht bij het water.
Het antwoord was: “Nee, ik zie wat anders; ik zie grote en zware wolken van oordeel over Nederland komen. Er komt een tijd dat de vrucht uit de moederschoot levend weggedaan wordt. Ze zullen met mensenhanden moedwillig het ongeboren leven vernietigen. Wat de beesten nog niet doen, zullen de mensen doen.”
Een aangrijpende profetie, die helaas is uitgekomen en nog elke dag uitkomt!

Een lichtstraal brak door het wolkendek

Tijdens de pro-life bijeenkomst in Den Haag gebeurde iets wonderlijks, iets dat door velen van de aanwezigen is opgemerkt. Er waren inmiddels verschillende sprekers aan het woord geweest en verschillende psalmen en liederen gezongen. Toen werd het zogenoemde “lied van het leven” aangeheven. En juist op het moment dat in dit lied gesmeekt wordt of de Heere het licht door de wolken wil laten schijnen, brak de zon door het wolkendek. Een ogenblik lang stond de schare op het Malieveld in het lieflijke licht van de winterzon.

Nu moeten we een beetje nuchter blijven en niet aan alles een betekenis toekennen. Maar merkwaardig genoeg deed dit verschijnsel zich vorig jaar op precies hetzelfde moment voor. We hebben het ervaren als een toeknikje van de hemel. De Heere is een verrassend God en Hij is verrassend goed. Dat mag juist dan weleens worden ondervonden als we in het donker lopen en ons somber voelen. Met sombere voorgevoelens waren we naar de residentie getogen. Het zou een koude, regenachtige dag worden. Voor de zekerheid hadden mijn vrouw en ik speciale regenjassen gekocht en de beste paraplus uit de kast gehaald. En ziedaar, er is geen regenspatje gevallen tussen het begin van deze manifestatie en het einde ervan. Tegen de tijd dat we thuiskwamen begon de hemel weer te druipen en viel er in korte tijd een flink aantal millimeters. We moeten het maar opmerken!

Wat we vorige week ook mochten opmerken, was de grote en welgemeende belangstelling voor de avond van de vrouwenvereniging die in het teken stond van de strijd voor het ongeboren leven. Meer dan 160 vrouwen waren samengekomen om te horen wat er gaande is in Nederland en Canada en hoe het gesprek met andersdenkenden over dit onderwerp gevoerd kan worden. De grote betrokkenheid en de opbrengst van de collecte hebben de spreekster op die avond zeer bemoedigd. Namens haar, de Canadese pro-life beweging CCBR en de Stichting Joseba nogmaals hartelijk dank. Ook dit mocht een lichtstraal zijn ten dage van wolken en donkerheid."

(ds. C. Sonnevelt)
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: Week van het Leven

Bericht door Geytenbeekje »

helma schreef:
Geytenbeekje schreef:Om in mijn eentje te gaan lopen in Den Haag zie ik mij zelf niet zo doen.
Je loopt er met duizenden anderen hè...
Dat is ook zo :huhu
Plaats reactie