HersteldHervormd schreef:parsifal schreef:HersteldHervormd schreef:https://www.ad.nl/gezond/tweede-pfizer-boosterprik-beschermt-ouderen-maar-niet-lang~ade3ab14/
Het was natuurlijk al wel bekend, maar het vaccineren is dus echt voor de korte termijn.
Dat betekent dus dat iedereen zich blijvend moet laten prikken om de ziekenhuizen niet te laten overspoelen. De bescherming neemt dus echt drastisch af. Dit betekent dus ook dat de overheid niet anders kan dan de eerdere vaccinaties te moeten beschouwen als géén vaccinaties. Als er mogelijk weer een coronapas komt, zal deze dus alleen beschikbaar zijn voor degene die al de vaccinaties hebben, of recent zijn genezen.
Wat mij opvalt is dat slecht 6 op de 10 nog maar één of meerde boostershots wil. Dat betekent dus dat naar alle waarschijnlijkheid hun QR code zou vervallen. Wat ik ook opvallend vind is het feit dat zo weinig mensen hun boostershot halen. Ik denk dat het ook komt doordat er vele, ondanks vaccinatie, toch besmet zijn geraakt. Dan heb je in ieder geval 3 maanden vertraging. Ook is er een groep die niet meer wil vaccineren.
De vraag is: Is vaccineren op de lange termijn wel goed? Wat zijn (kom ik toch weer) de side-effects van langdurig vaccineren? Hoe gaat het lichaam reageren op 3 (mogelijk meer) vaccinaties per jaar? Is dat wel gezond?
Is er ook een studie die onderzoekt wat de mortaliteit is van mensen die al een keer besmet zijn met het coronavirus, maar nadien toch nog een keer besmet raken? Als blijkt dat de groep die corona goed doorstaan heeft, heel groot is, dan kan je m.i. die groep ook uitsluiten van restricties. Deze groep zal namelijk niet voor ziekenhuisopnames zorgen.
Ik denk dat je er veilig van kunt uitgaan dat zowel besmetting als vaccinatie je immuunsysteem trainen zodat een volgende besmetting (gemiddeld over veel mensen) minder ernstige gevolgen heeft. De eerste besmetting moet dan natuurlijk wel overleefd worden. Er zijn tot nog toe echt weinig tot geen aanwijzingen dat vaccinatie negatieve gevolgen heeft die niet vrij snel (uren/dagen, misschien enkele weken) na de vaccinatie al openbaar worden.
Is er ooit eerder een situatie geweest waarin iemand in zo een korte tijd veelvuldig gevaccineerd word?
Veel mensen krijgen ieder jaar een griepprik. Ieder jaar of ieder half jaar zal het verschil niet maken. Ik laat het aan de biologen over om iets te zeggen of er ook maar iets is in wat vaccinaties doen, waardoor je je zorgen zou moeten maken over meerdere vaccinaties. Vaccinaties (en infecties) zetten een proces in het lichaam in gang, en dat proces wordt redelijk begrepen. Natuurlijk kunnen er onverwachte bijwerkingen zijn, maar het lijkt me sterk dat die pas opduiken na herhaalde blootstelling (maar ik ben geen bioloog).