Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
70
49%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
6
4%
Twijfel.
11
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
38
27%
Anders nl.
17
12%

Totaal aantal stemmen: 142

parsifal

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Berichtdoor parsifal » 10 Sep 2021, 14:06

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef:En de beter ingerichte testsamenleving. Ik hoorde gisteren een Deense arts zeggen: ik ging 1x per week door de testhal, deed een test en op weg naar mijn werk trilde mijn telefoon al in mijn broekzak. Ik had weer een groen vinkje.

Het viel mij inderdaad op dat in elke plaats in Denemarken je meerdere plaatsen had waar je je kon laten testen. Veelal ook in leegstaande winkelpanden.

Een ander voordeel is wellicht ook dat Denemarken veel dunner bevolkt is dan Nederland.

Dunner bevolkt maakt echt niet veel uit. Ik heb het voorbeeld eerder gebruikt, waarom het kijken naar mensen per vierkante kilometer niet de juiste manier is. Vergelijk het land Denemarken met het koninkrijk Denemarken (inclusief Groenland) Het aantal besmettingen zal in beide ongeveer even hard stijgen (De bevolking van Groenland valt in het niet bij het land Denemarken). Echter het aantal mensen per vierkante kilometer is in het land Denemarken veel groter dan in het koninkrijk Denmarken. Ook in het land Denemarken leven veel mensen in Kopenhagen en in de andere steden en die mensen zijn belangrijk voor de verspreiding.

Denemarken heeft het grote voordeel dat er veel vertrouwen is in de overheid en de vaccinatiegraad echt hoog is. Nog steeds denk ik dat er een uitbraak komt in wat maanden, maar dan voornamelijk onder gevaccineerden en dat maakt het probleem echt een heel stuk kleiner.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Habitat

Berichtdoor Habitat » 11 Sep 2021, 12:10

In december 2020 was het kabinet tegen 'voordelen' of privileges voor gevaccineerden. De Jonge zei daarover: "Je moet niet willen dat daar een impliciete druk van uitgaat en dat het toch een vorm van drang en dwang wordt."

Het is bijna kolderiek als je dat nu leest.

HersteldHervormd

Berichtdoor HersteldHervormd » 11 Sep 2021, 20:55

Habitat schreef:In december 2020 was het kabinet tegen 'voordelen' of privileges voor gevaccineerden. De Jonge zei daarover: "Je moet niet willen dat daar een impliciete druk van uitgaat en dat het toch een vorm van drang en dwang wordt."

Het is bijna kolderiek als je dat nu leest.

Inderdaad, en zo zijn er heel erg veel dingen die zo gelopen zijn. Maar als je wat kritischer word, ben je een wappie, dat is wat er nu gebeurd. En het enge is nog, de burgers doen er aan mee, gelukkig niet iedereen.
He give us shelter
In the storms of life
When there's no peace on Earth
There is peace in Christ

DDD

Berichtdoor DDD » 11 Sep 2021, 22:27

Ik zie bij jou anders helemaal geen kritisch denken. Je bent wel negatief over het overheidsbeleid. Maar kritisch denken betekent dat je onderscheidt op basis van feiten. Je onderbouwt je stellingen -bijvoorbeeld dat de regels almaar strenger worden- echter totaal niet met concrete argumenten. Het blijft beperkt tot vage verdachtmakingen en zorgen.

Terug naar “Kerk en Cultuur - Ethiek”