Maria in protestants perspectief.

Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Maria in protestants perspectief.

Bericht door Christen »

Christen schreef:
refo schreef:11 november spreekt Arnold Huijgen in Gouda. Studium generale van de Driestar.
Gaaf! Opgegeven! Bedankt!
Mijn man vond de avond zeer leerzaam! Hij had het boek reeds eerder gekocht en grotendeels gelezen.

Hij is van plan om dit soort avonden vaker te bezoeken. Dus dank aan het forum want ik had hem opgegeven nadat ik hier erover las.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Maria in protestants perspectief.

Bericht door DDD »

Ik heb het boek, maar nog niet gelezen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Maria in protestants perspectief.

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik heb het boek, maar nog niet gelezen.

Ik wel. Veel bronnen en daar hou ik van. Voor de rest wel een boekje waar de auteur te duidelijk toewerkt naar een conclusie die voor hem al vaststond,

Zag ik ook vaak bij prof.dr. C. Graafland. Alhoewel ik dat een veel grotere theoloog vond dan Dr. A. Huijgen. Graafland sneed de grote thema’s aan. (o.a. Verkiezing en verbond.)
Ik heb veel geleerd van zijn studies hoewel ik zijn conclusies niet altijd deelde.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Maria in protestants perspectief.

Bericht door refo »

Christen schreef:
Christen schreef:
refo schreef:11 november spreekt Arnold Huijgen in Gouda. Studium generale van de Driestar.
Gaaf! Opgegeven! Bedankt!
Mijn man vond de avond zeer leerzaam! Hij had het boek reeds eerder gekocht en grotendeels gelezen.

Hij is van plan om dit soort avonden vaker te bezoeken. Dus dank aan het forum want ik had hem opgegeven nadat ik hier erover las.
Was inderdaad een zeer leerzame avond. Vooral het intermezzo van Jan van Doleweerd gaf er een extra dimensie aan.
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Maria in protestants perspectief.

Bericht door Christen »

Dat vond mijn man ook.

Leuk.. heb je ergens mijn man ontmoet.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie