Jehova getuigen

Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Jehova getuigen

Bericht door Bertiel »

laatst wel een flink gesprek gehad met twee getuigen.
Ze stonden al een hele tijd bij een vriendin van me aan de deur, toen ik aankwam.
Ging hun met name over het 1000 jarig rijk, en dat de mensen dan nog een keer de mogelijkheid hebben om met God in het reine te komen. We hebben ze heel erg gewaarschuwd, dat zoals de boom valt die blijft liggen.
Hadden het naderhand met elkaar over, dat het 1000 jarige rijk wel iets is waar we nooit wat over horen in de kerk.
Volgens mij ook wel veel visie's op

Wat me opviel dat ze om de haverklap daarop het gesprek terug brachten en ook over het feit dat er meerdere kerken waren in ons dorp.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Jehova getuigen

Bericht door Mara »

Meestal vind ik hen wel irritant, zeker als ze zo naar opdringerig zijn en regelrecht intimiderend.
Maar deze man had iets eenzaams over zich, meende het goede te doen, mij toe moeten wijzen op een toekomst.
Mijn hart was goed genoeg om hem binnen te laten, maar ik weet uit ervaring dat je langs elkaar heen zult blijven praten.
Bertiel schreef:We hebben ze heel erg gewaarschuwd, dat zoals de boom valt die blijft liggen.
Het gaat alleen maar daarover he?
En niet dat een mens bekeerd moet worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Jehova getuigen

Bericht door liz boer »

Onze kringloop is tevens thuishaven / buurthuis daar komt ook een getuigen, een paar leuke gesprekjes, toen begon ze een keer over de Godheid van de Heere Jezus, tja met een paar teksten wist ze het niet meer, mijn collega's zeggen als ze opdringerig is stuur haar maar naar Liz, dan houdt ze op.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie