Jehova getuigen

Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Jehova getuigen

Bericht door vogeltje »

Desiree schreef:Een tijd geleden ben ik ook een gesprek aangegaan. Ik dacht, dat doe ik ff...

Val hard tegen hoor. Hoogmoed hè... dat is fout.

Ik ging praten (dom weinig kennis van hun geloof en toch in gesprek) en ging wel twijfelen. Heel erg zelfs..

Niet wetend dat hun Bijbel anders is, niet wetend dat zij precies teksten pakten die aansloot op hun vragen. Niet in de context dus en van te voren door hun al bedacht en geleerd.

Ik ben in huis gegaan (nadat ik gezegd had, ik vraag het aan God, dan hoor je het volgende week.) en had het vreselijk moeilijk. De duivel was goed bezig. Fluisterde, zie je wel, je denkt al zo 'licht' als sommige mensen zeggen.. en nou wordt je nog 'lichter', zelfs Jehova-getuigen, want ze hebben toch maar eens ff gelijk.

Het was vreselijk... ik bad tot God. En toen ging door mij heen... Immanuel, God zij met ons. Precies weet ik de woorden niet meer, maar zo ongeveer ging de tekst. (gebrek aan kennis van de Bijbel hè.)
Ik was er gelijk uit en heel gelukkig... Ik was zo blij.. Ik vroeg aan God of ze nooit meer wilden komen... maar het deed wel zeer... die mensen moeten ook een keer sterven en dan... een jonge man met een klein kindje dr bij...

Ze kwamen wel terug na een tijd.. en ik vertelde wat God mij had gezegd. Ik had geen aansluiting, toen heb ik het gestopt. Ik weet het gewoon. Jezus is de Zoon van God en is God.

Ik heb een boek thuis van een ex-jehova getuige. Het is wel zijn ervaring... van een ander gaat het heel anders. Ik vind het heel moeilijk om met hun om te gaan.. te praten... die mensen worden zo gemaakt.. ik heb niets tegen ze... totaal niks.. maar wel tegen hun geloof. Die is onbijbels.

Bidden is denk ik het beste... en ga zeker met God, anders redt je het niet!
Mooie posting! Ik heb ook zo'n ervaring gehad en het was voor mij de aanleiding om de Schriften te onderzoeken. ( deed ik nooit, het was voordat ik tot bekering kwam)
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Jehova getuigen

Bericht door Tiberius »

vogeltje schreef:
refo schreef:
vogeltje schreef:
BJD schreef:Zo net jehovagetuigen aan de deur gehad. Of ik bekend was met hun boekjes.. Ze zeiden me blij te zijn iemand tegen te komen (in deze vinexwijk) die een Bijbel in huis had en lid van een christelijke gemeente is. Dat laatste zie je hier idd niet veel.

Uit respect heb ik de blaadjes "wachttoren" en "ontwaakt" maar aangenomen. Van een diepgaand gesprek is het niet gekomen. Ik heb het idee dat ze vroeger vasthoudender waren. Ik weet nog dat m'n pa hele betogen aanging over de drieeenheid.. Daar heb ik me maar niet aan gewaagd :huhu
Nou dan hebben ze weer een punt gescoord. Je hebt een blaadje in ontvangst genomen! Komen ze zeker op terug binnen niet al te lange tijd.
Ook dat doen ze niet meer.
Bij jou niet meer?
Hier nog wel. En dat is niet leuk.
Hier doen ze dat ook niet meer.
Het zijn nu gewoon folderaars geworden, die eventjes aanbellen en je groeten.
Tja, ook bij de Jehova getuigen slaat de verwording toe.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Jehova getuigen

Bericht door Erasmiaan »

Een van de belangrijkste teksten tegen de Jehova's is de volgende:
Gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelven, alzo heeft Hij ook de Zoon gegeven het leven te hebben in Zichzelven. Maar die tekst zullen ze vast uit hun Bijbel hebben gescheurd.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Jehova getuigen

Bericht door memento »

Erasmiaan schreef:Een van de belangrijkste teksten tegen de Jehova's is de volgende:
Gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelven, alzo heeft Hij ook de Zoon gegeven het leven te hebben in Zichzelven. Maar die tekst zullen ze vast uit hun Bijbel hebben gescheurd.
Inderdaad handig, om bij gesprekken met Jehova's een SV paraat te hebben, hun eigen vertaling is nogal "aangepast". Dan kan je de tekst aanwijzen in je Bijbel. Kijk maar, het staat er echt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Jehova getuigen

Bericht door Tiberius »

Erasmiaan schreef:Een van de belangrijkste teksten tegen de Jehova's is de volgende:
Gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelven, alzo heeft Hij ook de Zoon gegeven het leven te hebben in Zichzelven. Maar die tekst zullen ze vast uit hun Bijbel hebben gescheurd.
Die tekst staat wel in hun Bijbel, althans de Engelse versie van de Nieuwe Wereldvertaling:
For just as the Father has life in himself, so he has granted also to the Son to have life in himself.
Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Jehova getuigen

Bericht door Jacobse »

Het vorenstaande moge ik aanvullen met wat mij in deze zo veelzeggend is over de Heere Jezus Christus ( onverminderd wat de Schrift verder jubelt over HEM Wie te kennen het leven is ):
Hebreeen 1 vers 8: Uw troon o GOD is in alle eeuwigheid,
en
Johannes 1 vers 1: in den beginne was Het Woord, en..het Woord was God
Thomas
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Jehova getuigen

Bericht door huisman »

Jacobse schreef:Het vorenstaande moge ik aanvullen met wat mij in deze zo veelzeggend is over de Heere Jezus Christus ( onverminderd wat de Schrift verder jubelt over HEM Wie te kennen het leven is ):
Hebreeen 1 vers 8: Uw troon o GOD is in alle eeuwigheid,
en
Johannes 1 vers 1: in den beginne was Het Woord, en..het Woord was God
Thomas
In hun nieuwe wereldvertaling staat... en het woord was een god (allemaal kleine letters). Het is trouwens zeer vermoeiend om met deze mensen te praten maar ik kan het toch niet laten. Het zijn toch mensen met een onsterfelijke ziel die aan de deur komen om over de eeuwige toekomst te praten dan mag je ze toch niet zomaar wegsturen met hun dwaalleer?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Jehova getuigen

Bericht door Desiree »

huisman schreef:
Jacobse schreef:Het vorenstaande moge ik aanvullen met wat mij in deze zo veelzeggend is over de Heere Jezus Christus ( onverminderd wat de Schrift verder jubelt over HEM Wie te kennen het leven is ):
Hebreeen 1 vers 8: Uw troon o GOD is in alle eeuwigheid,
en
Johannes 1 vers 1: in den beginne was Het Woord, en..het Woord was God
Thomas
In hun nieuwe wereldvertaling staat... en het woord was een god (allemaal kleine letters). Het is trouwens zeer vermoeiend om met deze mensen te praten maar ik kan het toch niet laten. Het zijn toch mensen met een onsterfelijke ziel die aan de deur komen om over de eeuwige toekomst te praten dan mag je ze toch niet zomaar wegsturen met hun dwaalleer?
Geweldig.. tja, ben ik jaloers op je.
Ik heb er niet veel verstand van maar door aardig te zijn, daar staan ze raar van te kijken. Er wordt hun geleerd dat wij dat niet zijn. Dus door de deur dicht te gooien bevestig je alleen maar wat ze geleerd hebben en zeggen ze zie je wel.... Die man uit het boek is zo gemaakt... ze worden zo enorm bezig gehouden, er wordt intern zo op ze gelet door hun medebroeders... het is niet zomaar een groep mensen. Het is goed georganiseerd...
Je krijgt niet met een paar woorden zomaar een Jehova getuigen aan het denken.. En als hij gaat denken... dan zorgen ze wel dat hij dat snel vergeet. Althans zo staat het in mijn boek.
Ik wil wel wat citeren uit het boek......

Het blijft zo dat dát voor ons niet in de weg mag staan. 'Er zijn geen grenzen aan Jezus macht'. Ik ga er ook nog eens over nadenken. Ik heb zelfs gedacht, ik leg dat boek voor de deur van de Koninkrijkzaal. Maar ja, ik heb maar 1 boek...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Jacobse
Berichten: 415
Lid geworden op: 04 feb 2009, 19:40

Re: Jehova getuigen

Bericht door Jacobse »

De JG's volgen met kadaverdiscipline, en geen millimeter naar links of naar rechts, de opdrachten en de leer van hetgeen uit hun hoofdkwartier komt.Ze zitten mitsdien in een gesloten systeem van denken. En wat in het hoofdkwartier van de JG bevonden wordt niet te passen met hun vooringenomen standunten, wordt - hoe kan het anders - afgewezen, en in hun ogen gerechtvaardigd met te zeggen dat het anders gelezen moet orden/oorspronkelijk niet in de Bijbel zo staat/verkeerd vertaald is, etc.Men schrapt gewoonweg wat niet overeenkomt met wat ze willen horen.
De Schrift is dan ook slechts een kapstok, als het hen uitkomt althans, om te " bewijzen " wat ze zonder de Schrift al vonden. Ze stellen zich dan ook eenvoudigweg boven de Schrift!!
Het is goed om dit te onderkennen.
Het is ook goed om zelf niet in een vergelijkbare fout te gaan. Wat -bijvoorbeeld - plaatsvindt, helaas !, door hen die de vervangingstheologie toepassen, en alle beloften van God voor Israel ontkennen door die zich zelf toe te eigenen en te reserveren exclusief voor " de kerk ". Als er bijvoorbeeld staat dat de Heere Israel heeft liefgehad met een eeuwige liefde, wordt dat " anders gezien" ; maar: is dat wat anders dan de Heere tot een leugenaar te maken, en zichze te stellen boven Hem en boven Zijn Woord?
Thomas
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Jehova getuigen

Bericht door Alexander CD »

Als je JG er op wijst dat zij zich moeten bekeren omdat ze op weg zijn naar een plaats waar ze niet in geloven, omdat ze hun vertrouwen gesteld hebben op mensen terwijl God nog zo duidelijk waarschuwt,wie op een mens vertrouwt is een dwaas.
Dan zijn ze snel weer weg, want bekeren gruwelen ze van, diep in hun hart weten ze dat de wachttoren en menselijke gestuurde organisatie is.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Jehova getuigen

Bericht door -DIA- »

Toen ik nog jong was... en vol vuur... vol ijver... een Jehu's ijver denk ik nu...
toen heb ik me ook ingelaten met deze mensen.
Dit resulteerde is vele gesprekken.
Echter, zij hanteerden toen (schat eind jaren '70) hun NIEUWE WERELDVERTSLING.
Als dit een Bijbel is die de grondtalen zou benaderen denk ik dat de NBV of de HSV er nog dichter bij komen...
Echt ongelooflijk wat ze daar van gedraaid hebben in het voordeel van de JG...
Hier moet iedereen vastlopen. Tenzij dat de Geest Gods de ogen der blinden opent en een mond der geleerden geeft....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Jehova getuigen

Bericht door Fjodor »

Maar we moeten ons schamen dat mensen met een dwaalleer meer gedreven zijn om de boodschap naar de wereld over te brengen dan de mensen met de ware leer (de gereformeerde gezindte).
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: Jehova getuigen

Bericht door Alexander CD »

Fjodor schreef:Maar we moeten ons schamen dat mensen met een dwaalleer meer gedreven zijn om de boodschap naar de wereld over te brengen dan de mensen met de ware leer (de gereformeerde gezindte).
Ik denk het niet.
Als God de stad niet bouwt, tevergeefs......
Heel ons doen en laten moet een getuigenis zijn, altijd oplettend want God geeft genoeg mogelijkheden en betere omstandigheden dan langs de deur gaan, laat eerst ons leven maar een getuigenis wezen voor onze kinderen en buren en vrienden ..
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Jehova getuigen

Bericht door jvdg »

Alexander CD schreef:
Fjodor schreef:Maar we moeten ons schamen dat mensen met een dwaalleer meer gedreven zijn om de boodschap naar de wereld over te brengen dan de mensen met de ware leer (de gereformeerde gezindte).
Ik denk het niet.
Als God de stad niet bouwt, tevergeefs......
Heel ons doen en laten moet een getuigenis zijn, altijd oplettend want God geeft genoeg mogelijkheden en betere omstandigheden dan langs de deur gaan, laat eerst ons leven maar een getuigenis wezen voor onze kinderen en buren en vrienden ..
Dit heb je al eerder gepropageerd, maar jij weigert in te zien dat actief evangeliseren past bij het wezen van getuigen door eigen daden alleen.
Gaat uit, predikt het Evangelie aan alle volken......
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Jehova getuigen

Bericht door huisman »

jvdg schreef:
Alexander CD schreef:
Fjodor schreef:Maar we moeten ons schamen dat mensen met een dwaalleer meer gedreven zijn om de boodschap naar de wereld over te brengen dan de mensen met de ware leer (de gereformeerde gezindte).
Ik denk het niet.
Als God de stad niet bouwt, tevergeefs......
Heel ons doen en laten moet een getuigenis zijn, altijd oplettend want God geeft genoeg mogelijkheden en betere omstandigheden dan langs de deur gaan, laat eerst ons leven maar een getuigenis wezen voor onze kinderen en buren en vrienden ..
Dit heb je al eerder gepropageerd, maar jij weigert in te zien dat actief evangeliseren past bij het wezen van getuigen door eigen daden alleen.
Gaat uit, predikt het Evangelie aan alle volken......
Precies ook aan JG......(hebben ook een onsterfelijke ziel)
1 ¶ Werp uw brood uit op het water, want gij zult het vinden na vele dagen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie