Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door GerefGemeente-lid »

J.C. Philpot schreef:
Thea schreef:Volgens mij is onbekende hier geen onbekende. Ik herken er een eerdere forummer hier.
Ik had dezelfde gedachte bij de berichten van de betreffende forummer.
Ik ook.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door huisman »

Onbekende schreef:
J.C. Philpot schreef:
Thea schreef:Volgens mij is onbekende hier geen onbekende. Ik herken er een eerdere forummer hier.
Ik had dezelfde gedachte bij de berichten van de betreffende forummer.
Volgens mij ging dat betreffende forumlid naar een andere kerk en deed niet aan evangelisatie en er zijn nog meer verschillen. En soms is het beter om zaken uit het verleden te laten rusten.

Wees gerust. Ik beoordeel de forummers hier niet op hun verleden, heden of toekomst. Ik lees hun schrijfsels en toets die aan mijn eigen overtuigingen. Vind ik de verschillen te groot en te belangrijk dan zet ik daar een schrijfsel van mijn hand tegenover. Probeer dat meestal wel Bijbels en/of confessioneel te onderbouwen.


P.S. als ik hier zou terugkomen met een andere nickname zou ik ook zo herkend worden. Zo ook jij :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door Jeremiah »

.
Laatst gewijzigd door Jeremiah op 01 feb 2023, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door Thea »

@onbekende, ik zeg het niet om iemand in een bepaalde hoek te zetten, maar vind het gewoon grappig om overeenkomsten te zien. De trant van redeneren lijkt er gewoon veel op, dus ik ben nog niet overtuigd :hum
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door DDD »

Wellicht neemt onbekende de bijbelse uitdrukking 'nieuwe mens' wat al te letterlijk. Maar dat hindert niet.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door Ditbenik »

Onbekende schreef:
Ditbenik schreef:
Onbekende schreef:
Adagio schreef: Wat is Gods liefde? Hoe speel je dat toch klaar, God uitdelen aan anderen?
Gods liefde laat zich het beste daarin zien dat Hij Zijn Zoon gezonden heeft om voor vrome kerkgangers te betalen. Maar ook om te betalen voor degenen die Hem nu nog niet kennen.

Hoe ik dat praktisch klaarspeelt? In afhankelijkheid van God. Met een rode bus en een groep broeders en zusters midden in de nacht bij de uitgang van een duivels feest gaan staan en warmte (koffie en belangstelling) en liefde (Gods Woord, folders, bijbelteksten) uitdelen. Bidden of God door ons heen spreken wil, of we de juiste woorden mogen krijgen. Er is een gebedsruimte in de bus die continue bemand is. Het is zaaien, meer kunnen we niet op dat moment. En dat is maar goed ook anders zou ik nog willen 'scoren', maar ik kan niemand redden, ik kan wél heenwijzen naar de Redder. Hij Zelf zal ervoor zorgen, het is Zijn werk! Hij trekt ook jongeren die zwaar onder de tattoos zitten en zwaar aan de drugs zitten enz. Ook die wil Hij redden! Want Jezus is gekomen voor zondaars. En of die zondaar nu een openlijke duivels aanbidder is of in het verborgene een slaaf van satan, dat maakt voor God niet uit!

Want zo iemand ben ik geweest: elke zondag keurig in de kerk en heel rechtzinnig, maar in het verborgene een slaaf van satan. En God heeft dat willen breken, Hij is mij genadig geweest. En als je God mag leren kennen dan gun je dat iedereen, dan kan het niet zo zijn dat je dat voor jezelf wilt houden.

God vraagt niet of wij geschikt zijn, maar of wij beschikbaar zijn. Het is Zijn werk!
Geschikt en beschikbaar kun je niet altijd zomaar tegen elkaar wegstrepen. Ik heb een jaar of 25 terug een paar keer meegedaan bij houseparty's op Bussloo. Ik ben daar absoluut niet voor geschikt. Ik ging op zondagochtend even thuis wat eten en dan naar de kerk. Daar bonkte nog alles in mijn lichaam en had ik het gevoel dat m'n hoofd ieder moment kon ontploffen. Om die reden heb ik het graag aan anderen over gelaten.
Dat geeft niet. Als je maar beschikbaar bent. Dat kan ook in bijvoorbeeld jeugdwerk in de kerk. Ik denk dat ik daar dan weer minder geschikt voor ben :huhu
Nee, ik wil er alleen mee aangeven dat (on)geschikt zijn wel degelijk een rol speelt. Ik weet wel dat iedereen die in Christus is gered geschikt is om Zijn getuige te zijn. Alleen is niet iedereen geschikt om bij een house-party of op straat te staan maar die komen dan juist weer tot hun recht aan de deur bij mensen, in persoonlijke gesprekken met buren of collega's, kinderevangelisatie, het geven van Bijbelcursussen, enz.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door Nasrani »

GerefGemeente-lid schreef:
En dat terwijl @Onbekende niet eens is ingegaan op alle Bijbelteksten die wij samen genoemd hebben!
Dat die je zelf ook niet.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Nasrani schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
En dat terwijl @Onbekende niet eens is ingegaan op alle Bijbelteksten die wij samen genoemd hebben!
Dat die je zelf ook niet.
Nee? Noem eens een voorbeeld dan?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door Nasrani »

GerefGemeente-lid schreef:
Nasrani schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
En dat terwijl @Onbekende niet eens is ingegaan op alle Bijbelteksten die wij samen genoemd hebben!
Dat die je zelf ook niet.
Nee? Noem eens een voorbeeld dan?
Je vroeg eerder in de discussie naar een bijbels voorbeeld van ellendekennis als vrucht van de bekering. Die heb ik gegeven.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door Terri »

GerefGemeente-lid schreef:
J.C. Philpot schreef:
Thea schreef:Volgens mij is onbekende hier geen onbekende. Ik herken er een eerdere forummer hier.
Ik had dezelfde gedachte bij de berichten van de betreffende forummer.
Ik ook.
Ik vind dit niet verstandig om hier op te zinsspelen. Wellicht is er een reden. En zeker als er een bepaalde sfeer ontstaan is rond iemand, lijkt er niet meer 'zonder aanziens der persoon' gereageerd te kunnen worden. De messen worden dan opnieuw geslepen en gaan we weer aan de slag om vermeende dwalingen te bevechten, zonder echt te lezen wat iemand schrijft.
Volgens mij heet dat vooringenomenheid.
Gelukkig zijn er nog posters die tegen het wat dictatoriale gedrag van sommigen in durven gaan, ik hoop dat ze er wat mee doen, want je moet er niet aan denken dat dit je pastor o.i.d. zou zijn, laat staan dat je je intiemste ( geestelijke) ervaringen met ze zou moeten delen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door J.C. Philpot »

Terri schreef:ik hoop dat ze er wat mee doen, want je moet er niet aan denken dat dit je pastor o.i.d. zou zijn, laat staan dat je je intiemste ( geestelijke) ervaringen met ze zou moeten delen.
Ik kan het niet helemaal volgen. Over wie heb je het nu?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Nasrani schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Nasrani schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
En dat terwijl @Onbekende niet eens is ingegaan op alle Bijbelteksten die wij samen genoemd hebben!
Dat die je zelf ook niet.
Nee? Noem eens een voorbeeld dan?
Je vroeg eerder in de discussie naar een bijbels voorbeeld van ellendekennis als vrucht van de bekering. Die heb ik gegeven.
Kun je die reactie terughalen?

Ik weet niet wat je bedoelt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef:
Terri schreef:ik hoop dat ze er wat mee doen, want je moet er niet aan denken dat dit je pastor o.i.d. zou zijn, laat staan dat je je intiemste ( geestelijke) ervaringen met ze zou moeten delen.
Ik kan het niet helemaal volgen. Over wie heb je het nu?
Ik denk niet dat het verstandig is hierin concreet te worden. Laat wie de schoen past, hem maar aantrekken.
Eloesje
Berichten: 215
Lid geworden op: 16 feb 2022, 15:35

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door Eloesje »

Wanneer is het punt van bekering? Als je gaat zoeken of als je gevonden hebt? Ellendekennis begint al voor je Christus gevonden hebt en blijft de rest van je leven. Als je echte ellendekennis hebt (dus niet alleen verstandelijk) ben je al zoekend gemaakt en zie ik dat als als bekering. Je hebt Christus nog niet gevonden, Hij is het begonnen in je leven, Hij zal het ook afmaken! Al kun je dat zelf misschien nog niet zo zien, achteraf vallen stukjes op hun plek.
Onbekende
Berichten: 325
Lid geworden op: 27 sep 2021, 20:19

Re: Drieslag ellende-verlossing-dankbaarheid (Uit Erdee)

Bericht door Onbekende »

Eloesje schreef:Wanneer is het punt van bekering? Als je gaat zoeken of als je gevonden hebt? Ellendekennis begint al voor je Christus gevonden hebt en blijft de rest van je leven. Als je echte ellendekennis hebt (dus niet alleen verstandelijk) ben je al zoekend gemaakt en zie ik dat als als bekering. Je hebt Christus nog niet gevonden, Hij is het begonnen in je leven, Hij zal het ook afmaken! Al kun je dat zelf misschien nog niet zo zien, achteraf vallen stukjes op hun plek.
Dus iemand die Christus nog niet gevonden heeft, is al wel bekeerd?

Ik zie dat als groot gevaar. Een derde weg. Rust buiten Christus is geen rust, en ook geen redding.
De strijdende kerk op aarde strijdt vooral onderling.
Plaats reactie