Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door DDD »

Daar heb je inderdaad gelijk in. Misschien moet ik weer beter proberen om mijn vooroordelen niet op alles los te laten.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door Erasmiaan »

DDD schreef:Daar heb je inderdaad gelijk in. Misschien moet ik weer beter proberen om mijn vooroordelen niet op alles los te laten.
:super
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door samanthi »

Erasmiaan schreef:
Forummer schreef:Ah, daar hebben we het wantrouwen weer. Toen ik nieuw was hier dachten ze ook gelijk dat ik een alias was.

Telkens insinueren dat er iets anders speelt dan vragen stellen tijdens mijn zoektocht, is trouwens ook heel vervelend.

Maar goed, we gaan inderdaad :offtopic
Ach laten we het er op houden dat ik in het verleden er diverse malen met boter en suiker ben ingelopen (bij nieuwe forummers die eigenlijk oude bekenden bleken te zijn) en dat ik nu daardoor wat wantrouwender ben geworden. No hard feelings.

@samanthi: wat vind je geniepig?
Onder een andere naam jezelf te verdedigen of je gelijk proberen te krijgen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door Ad Anker »

Erasmiaan schreef:
samanthi schreef:
Erasmiaan schreef:Waar ben ik dan vergeten te reageren? En wat speelt er dan?
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... &start=120
Kijk maar op de laatste bladzijde
Heel goed dat je dit nog vraagt, ik zie nu wat er staat. Hoewel hier off topic. Je had me ook een pb mogen sturen. To the point: het viel me op dat met Ukkie een nieuwe forummer intrede deed, die telkens jou berichten beaamde/beaamt of het voor je opneemt/nam. Nu mag dat natuurlijk, maar opmerkelijk is het wel.
Dat viel me gisteren ook op ja. Ik reageerde vrij scherp op Samanthi, en Ukkies was er als de kippen bij om daar iets van te vinden. Dus ik begrijp de gedachte van Erasmiaan wel. Dit speelt meer overigens. Het is inherent aan nicknames en nieuwsgierigheid.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door Wim Anker »

samanthi schreef:
Erasmiaan schreef:
Forummer schreef:Ah, daar hebben we het wantrouwen weer. Toen ik nieuw was hier dachten ze ook gelijk dat ik een alias was.

Telkens insinueren dat er iets anders speelt dan vragen stellen tijdens mijn zoektocht, is trouwens ook heel vervelend.

Maar goed, we gaan inderdaad :offtopic
Ach laten we het er op houden dat ik in het verleden er diverse malen met boter en suiker ben ingelopen (bij nieuwe forummers die eigenlijk oude bekenden bleken te zijn) en dat ik nu daardoor wat wantrouwender ben geworden. No hard feelings.

@samanthi: wat vind je geniepig?
Onder een andere naam jezelf te verdedigen of je gelijk proberen te krijgen.
Is samanthi je echte naam dan?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door refo »

samanthi schreef:
Herman schreef:Ik ben het met Ad eens. Dus dat zou raar zijn.
Apart... Ik zou uit het boekje van ds Moeerkerken meer moeten weten denk ik.
Heilshistorie is niet hetzelfde als 'orde des heils'.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door refo »

Erasmiaan schreef:
DDD schreef:Het is een manier om andere mensen onschadelijk te maken. Voor de mensen die daar in trappen dan.
Welnee, het is mij net even te vaak voorgekomen dat er nieuwe forummers aantraden die eigenlijk oude bekenden bleken te zijn. Ik ben daardoor mogelijk te wantrouwend geworden.
Wat maakt dat nou voor verschil?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:
Erasmiaan schreef:
DDD schreef:Het is een manier om andere mensen onschadelijk te maken. Voor de mensen die daar in trappen dan.
Welnee, het is mij net even te vaak voorgekomen dat er nieuwe forummers aantraden die eigenlijk oude bekenden bleken te zijn. Ik ben daardoor mogelijk te wantrouwend geworden.
Wat maakt dat nou voor verschil?
Waarom zou het verschil moeten maken?
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door Ukkie »

Ad Anker schreef:
Erasmiaan schreef:
samanthi schreef:
Erasmiaan schreef:Waar ben ik dan vergeten te reageren? En wat speelt er dan?
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... &start=120
Kijk maar op de laatste bladzijde
Heel goed dat je dit nog vraagt, ik zie nu wat er staat. Hoewel hier off topic. Je had me ook een pb mogen sturen. To the point: het viel me op dat met Ukkie een nieuwe forummer intrede deed, die telkens jou berichten beaamde/beaamt of het voor je opneemt/nam. Nu mag dat natuurlijk, maar opmerkelijk is het wel.
Dat viel me gisteren ook op ja. Ik reageerde vrij scherp op Samanthi, en Ukkies was er als de kippen bij om daar iets van te vinden. Dus ik begrijp de gedachte van Erasmiaan wel. Dit speelt meer overigens. Het is inherent aan nicknames en nieuwsgierigheid.
En daarom ben ik dezelfde persoon als Samanthi?
Ik ga er écht niet van uit dat iemand zo kinderachtig is om een dubbel account aan te maken en wil iedereen open tegemoet treden.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door Jantje »

@Ukkie kan ook een bekende zijn van @samanthi. Beiden wonen tenslotte in Rotterdam.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door Tiberius »

Stop a.u.b. met dit uitvissen van elkaars identiteit.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door Posthoorn »

Ad Anker schreef:Ik ga wel van de stelling uit dat wanneer de Heere in je leven komt en je het zaligmakend geloof schenkt, de standen in het genadeleven je niet vreemd zijn en blijven.

Ik raad je bijvoorbeeld het boek 'de volheid van Christus' aan, van Octavius Winslow. Daarin beschrijft hij het leven van Jozef als type van Christus. Ik hoorde gisteren een preek van ds. Moerkerken over Jozef. Uit die geschiedenis zijn veel lessen te trekken, ook voor het geestelijke leven. Ik hoop dat die Bijbellezingen nog eens opgeschreven worden. Uitermate leerzaam!
Daar is al een boek van. 'Jozef leeft nog' of zo. Mijn moeder heeft 't. Inderdaad een mooi boek.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door Erasmiaan »

Ukkie schreef:En daarom ben ik dezelfde persoon als Samanthi?
Ik ga er écht niet van uit dat iemand zo kinderachtig is om een dubbel account aan te maken en wil iedereen open tegemoet treden.
Voor mij is het nu wel genoeg over dit onderwerpje. Nog één verduidelijking: ik kreeg het vermoeden dat jij iemand uit de heel directe omgeving van samanthi bent omdat je telkens haar berichten beaamde/beaamt of het voor haar opneemt/nam. Ik heb zelfs nog even gedacht dat je samanthi zelf was, maar je maakt niet dezelfde interpunctie-fouten.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door samanthi »

Ad Anker schreef:
Erasmiaan schreef:
samanthi schreef:
Erasmiaan schreef:Waar ben ik dan vergeten te reageren? En wat speelt er dan?
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... &start=120
Kijk maar op de laatste bladzijde
Heel goed dat je dit nog vraagt, ik zie nu wat er staat. Hoewel hier off topic. Je had me ook een pb mogen sturen. To the point: het viel me op dat met Ukkie een nieuwe forummer intrede deed, die telkens jou berichten beaamde/beaamt of het voor je opneemt/nam. Nu mag dat natuurlijk, maar opmerkelijk is het wel.
Dat viel me gisteren ook op ja. Ik reageerde vrij scherp op Samanthi, en Ukkies was er als de kippen bij om daar iets van te vinden. Dus ik begrijp de gedachte van Erasmiaan wel. Dit speelt meer overigens. Het is inherent aan nicknames en nieuwsgierigheid.
Vrij scherp, schiet toch op man, het is of oneliner (ook nog verkeerd gebruikt) of het gaat over smijten met Bijbelteksten, als ik iets onderbouwd, als je dat scherp vindt... Ik vind het meer een teken van zwakte, je bent het niet eens, dus probeer jij ,en ook andere het op een andere manier onderuit te halen, sommigen gaan opeens taalfouten van anderen opnoemen, maar als ze het met iemand eens zijn, dan hoor je ze niet.
Er wordt af en toe een heeeeel kinderachtig spelletje gespeeld.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat wordt bedoeld met de 'standenleer'?

Bericht door samanthi »

Erasmiaan schreef:
Ukkie schreef:En daarom ben ik dezelfde persoon als Samanthi?
Ik ga er écht niet van uit dat iemand zo kinderachtig is om een dubbel account aan te maken en wil iedereen open tegemoet treden.
Voor mij is het nu wel genoeg over dit onderwerpje. Nog één verduidelijking: ik kreeg het vermoeden dat jij iemand uit de heel directe omgeving van samanthi bent omdat je telkens haar berichten beaamde/beaamt of het voor haar opneemt/nam. Ik heb zelfs nog even gedacht dat je samanthi zelf was, maar je maakt niet dezelfde interpunctie-fouten.
Er zijn meer mensen die onder posten schrijven: helemaal eens.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie