Stille Zaterdag

Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Stille Zaterdag

Bericht door Lapressa »

Erasmiaan, we kunnen hier nu wel over door gaan, maar eens worden we het niet en we dwalen steeds meer af van het onderwerp.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Stille Zaterdag

Bericht door Marnix »

Erasmiaan schreef:
Lapressa schreef:@Erasmiaan, ja, ik heb er verschillende binnen die kerkgenootschap bezocht. En niet alleen die, ook andere kerk genootschappen, maar door iemand anders werd de Ger. Gem. er specifiek bij gehaald. Dan wil ik best een verschil opnoemen die mij persoonlijk opgevallen is.
Het is: een verschil DAT mij opgevallen is.

Er zijn ongeveer 150 gemeentes en jij wilt beweren dat jij door een paar kerken te bezoeken wat kunt zeggen over de doorsnee eendracht en het doorsnee gemeentezijn etc. van het hele kerkverband?
Dat schijnen sommigen bij de GKv, de gereformeerde gemeenten en evangelische kerken ook prima te kunnen ;)

(let op de knipoog ;))
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie