Zonde-preker populair bij jongeren VS

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door Jongere »

:offtopic
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door Democritus »

albion schreef: Ik heb geluisterd naar zijn verhaal over het Calvinisten en de Arminianen. Heel helder en heel duidelijk, zo heb ik het ook wel geleerd bij kerkgeschiedenis.
Geen onvertogen woord. Hij kan boeiend vertellen, met een kwinkslag hier en daar, echt relaxed....
Is daar wat mis mee?
tja als je zo de eeuwigheid tegemoet gaat, fijn toch....
Wat leg je hier voor een vreemd verband! Je zegt eerst geen onvertogen woord etc. dus inhoudelijk akkoord. Maar met zijn presentatie (vlot en eigentijds) ben je het niet eens.

Dus 1 + 1= 2 de presentatie zorgt ervoor dat de inhoud niet meer goed is want als je je hier achter stelt bedrieg je je voor de eeuwigheid.

Ik neem aan dat: fijn toch..... cynisch is bedoeld?
Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden;
Ja zo kan je met teksten gaan smijten. Weeg zijn woorden eens. Zijn die inhoudelijk onjuist dan heb je een punt.

Stel we hebben twee predikanten met dezelfde boodschap alleen de een preekt in OGG stijl en de andere op een moderne wijze. Dan kan het toch zijn dat de ene persoon de ene stijl meer aanspreekt dan de andere. Als je wijn drinkt uit een glas van kristal of een plastic beker dan veranderd de wijn toch niet? Hoogstens de beleving en beleving is vaak persoons afhankelijk. Derhalve niet normatief.
Een beetje overdreven deze tekst vind je niet? Daar worden wij niet meer mee geconfronteerd, want ons land is gekerstend, dus...
Wat heeft dit ermee te maken?
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door freek »

albion schreef:
freek schreef:


Niet overdreven, wel ongepast om dat zomaar toe te passen op iemand die de soevereiniteit van God belijdt en zelfs verdedigt. Verder zie ik dat je tegenstellingen creeërt die er niet zijn.
Ik ben een beetje huiverig om voorbeelden te gaan gebruiken, want dan wordt dat gelijk gekoppeld en dan denk ik, en dan etc..... maar:

Freek er zijn er duizenden die dat ook belijden en het niet begrijpen: hebben we niet in Uwen Naam duivelen...etc.
Precies; in Zijn naam duivelen uitgeworpen, vele krachten gedaan. Maar nog nooit zijn Naam beleden. Als grond van de zaligheid en behoud. Laat deze man dat nu wel doen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door jvdg »

Op mij komt deze zondenprediker over als iemand die op populistische wijze de aandacht wil trekken, en daar juist jongeren in wil betrekken.
Beetje (fors) provocerend, en dan weer "rechtzinnig".
Op het demagogische af.

Maar ik blijf pleiten voor een eenvoudige prediking welke het Woord dusdanig recht doet zoals het ons geopenbaard is.
Waardig, eerbiedig, beseffend Wiens Woord we verklaren, uitleggen.......

M.i. is dat de enige manier om harten te treffen onder en door de bediening van de Heilige Geest.

Klinkt als een dooddoener, maar de geschiedenis leert ons dat de "eenvoudige Waarheid" het rechte beslag op zielen legt.

In die zin leg ik ook Albions bijdragen uit.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door Medereiziger »

En dan wordt er wel eens gezegd 'we moeten niet teveel op de Farizeëers gaan lijken hoor, stel je voor!'.... Ach, de Bijbel is tenslotte het Woord van God en daar kan te pas en te onpas mee gegooid worden, toch?

Als je het niet met hem eens bent, kom dan niet aan met vage bewoordingen of door met Bijbelteksten te smijten proberen te laten zien dat deze man fout bezig is. Dit is tenhemelschreiend, als je het mij vraagt...

Overigens: ik heb de YouTube-filmpjes niet eens bekeken, dus ik weet überhaupt niet of ik het met hem en zijn boodschap eens ben.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door Medereiziger »

jvdg schreef:Op mij komt deze zondenprediker over als iemand die op populistische wijze de aandacht wil trekken, en daar juist jongeren in wil betrekken.
Beetje (fors) provocerend, en dan weer "rechtzinnig".
Op het demagogische af.

Maar ik blijf pleiten voor een eenvoudige prediking welke het Woord dusdanig recht doet zoals het ons geopenbaard is.
Waardig, eerbiedig, beseffend Wiens Woord we verklaren, uitleggen.......

M.i. is dat de enige manier om harten te treffen onder en door de bediening van de Heilige Geest.

Klinkt als een dooddoener, maar de geschiedenis leert ons dat de "eenvoudige Waarheid" het rechte beslag op zielen legt.
Wat is er niet eenvoudig aan zijn 'prediking' dan? Het is de calvinistische boodschap in haar puurste vorm, als ik her en der eens wat reacties lees.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door jvdg »

Medereiziger schreef:
jvdg schreef:Op mij komt deze zondenprediker over als iemand die op populistische wijze de aandacht wil trekken, en daar juist jongeren in wil betrekken.
Beetje (fors) provocerend, en dan weer "rechtzinnig".
Op het demagogische af.

Maar ik blijf pleiten voor een eenvoudige prediking welke het Woord dusdanig recht doet zoals het ons geopenbaard is.
Waardig, eerbiedig, beseffend Wiens Woord we verklaren, uitleggen.......

M.i. is dat de enige manier om harten te treffen onder en door de bediening van de Heilige Geest.

Klinkt als een dooddoener, maar de geschiedenis leert ons dat de "eenvoudige Waarheid" het rechte beslag op zielen legt.
Wat is er niet eenvoudig aan zijn 'prediking' dan? Het is de calvinistische boodschap in haar puurste vorm, als ik her en der eens wat reacties lees.
Je had z'n filmpjes nog niet bekeken, en je weet ook nog niet of je het met hem eens bent of niet.
Hoe kun je dan zo reageren?

Jij baseert je mening kennelijk op reacties van anderen (en dat zelfs her en der).
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door Medereiziger »

jvdg schreef:
Medereiziger schreef:
jvdg schreef:Op mij komt deze zondenprediker over als iemand die op populistische wijze de aandacht wil trekken, en daar juist jongeren in wil betrekken.
Beetje (fors) provocerend, en dan weer "rechtzinnig".
Op het demagogische af.

Maar ik blijf pleiten voor een eenvoudige prediking welke het Woord dusdanig recht doet zoals het ons geopenbaard is.
Waardig, eerbiedig, beseffend Wiens Woord we verklaren, uitleggen.......

M.i. is dat de enige manier om harten te treffen onder en door de bediening van de Heilige Geest.

Klinkt als een dooddoener, maar de geschiedenis leert ons dat de "eenvoudige Waarheid" het rechte beslag op zielen legt.
Wat is er niet eenvoudig aan zijn 'prediking' dan? Het is de calvinistische boodschap in haar puurste vorm, als ik her en der eens wat reacties lees.
Je had z'n filmpjes nog niet bekeken, en je weet ook nog niet of je het met hem eens bent of niet.
Hoe kun je dan zo reageren?

Jij baseert je mening kennelijk op reacties van anderen (en dat zelfs her en der).
Dat is niet zo moeilijk vast te stellen, me dunkt. Dat simpele gegeven is ten eerste al redelijk in dat artikel te lezen en als uit m'n vriendenkring blijkt dat die het daar over het algemeen ook wel redelijk mee eens zijn hoef ik daar niet echt aan te twijfelen.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door jvdg »

Medereiziger schreef:
jvdg schreef:
Medereiziger schreef:
jvdg schreef:Op mij komt deze zondenprediker over als iemand die op populistische wijze de aandacht wil trekken, en daar juist jongeren in wil betrekken.
Beetje (fors) provocerend, en dan weer "rechtzinnig".
Op het demagogische af.

Maar ik blijf pleiten voor een eenvoudige prediking welke het Woord dusdanig recht doet zoals het ons geopenbaard is.
Waardig, eerbiedig, beseffend Wiens Woord we verklaren, uitleggen.......

M.i. is dat de enige manier om harten te treffen onder en door de bediening van de Heilige Geest.

Klinkt als een dooddoener, maar de geschiedenis leert ons dat de "eenvoudige Waarheid" het rechte beslag op zielen legt.
Wat is er niet eenvoudig aan zijn 'prediking' dan? Het is de calvinistische boodschap in haar puurste vorm, als ik her en der eens wat reacties lees.
Je had z'n filmpjes nog niet bekeken, en je weet ook nog niet of je het met hem eens bent of niet.
Hoe kun je dan zo reageren?

Jij baseert je mening kennelijk op reacties van anderen (en dat zelfs her en der).
Dat is niet zo moeilijk vast te stellen, me dunkt. Dat simpele gegeven is ten eerste al redelijk in dat artikel te lezen en als uit m'n vriendenkring blijkt dat die het daar over het algemeen ook wel redelijk mee eens zijn hoef ik daar niet echt aan te twijfelen.
Dus die vriendenkring is, net als de reacties her en der, voor jou maatgevend, en ontheft jou van het nader onderzoeken?
Dat je het niet verder onderzoekt, best, maar ga dan niet oordelen over de mening van anderen.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door Medereiziger »

jvdg schreef:
Medereiziger schreef:Dus die vriendenkring is, net als de reacties her en der, voor jou maatgevend, en ontheft jou van het nader onderzoeken?
Dat je het niet verder onderzoekt, best, maar ga dan niet oordelen over de mening van anderen.
En waar oordeel ik dan over de mening van anderen?

Ik ben wel degelijk voornemens het te 'onderzoeken', je vragen waarom je iets al dan niet eenvoudig vindt is te veel gevraagd?
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door jvdg »

Medereiziger schreef:
jvdg schreef:
Medereiziger schreef:Dus die vriendenkring is, net als de reacties her en der, voor jou maatgevend, en ontheft jou van het nader onderzoeken?
Dat je het niet verder onderzoekt, best, maar ga dan niet oordelen over de mening van anderen.
En waar oordeel ik dan over de mening van anderen?

Ik ben wel degelijk voornemens het te 'onderzoeken', je vragen waarom je iets al dan niet eenvoudig vindt is te veel gevraagd?
Ga eerst onderzoeken en geef dan je oordeel.::salut
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door Medereiziger »

jvdg schreef:Ga eerst onderzoeken en geef dan je oordeel.::salut
Voor zover ik weet heb ik nergens een oordeel afgegeven aangaande meningen hier. Mijn oordeel aangaande deze intrigerende man, want dat vind ik hem - nu al - wel. Hij laat tenslotte een totaal ander geluid horen dan wat we gewend zijn vanuit Amerika. ;)

Overigens is dit:
Medereiziger schreef:En dan wordt er wel eens gezegd 'we moeten niet teveel op de Farizeëers gaan lijken hoor, stel je voor!'.... Ach, de Bijbel is tenslotte het Woord van God en daar kan te pas en te onpas mee gegooid worden, toch?

Als je het niet met hem eens bent, kom dan niet aan met vage bewoordingen of door met Bijbelteksten te smijten proberen te laten zien dat deze man fout bezig is. Dit is tenhemelschreiend, als je het mij vraagt...

Overigens: ik heb de YouTube-filmpjes niet eens bekeken, dus ik weet überhaupt niet of ik het met hem en zijn boodschap eens ben.
oordelen op de boodschappen zelf, die kant noch wal raken zolang ze niet inhoudelijk zijn. Tenhemelschreiend, zelfs.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door jvdg »

Medereiziger schreef:
jvdg schreef:Ga eerst onderzoeken en geef dan je oordeel.::salut
Voor zover ik weet heb ik nergens een oordeel afgegeven aangaande meningen hier. Mijn oordeel aangaande deze intrigerende man, want dat vind ik hem - nu al - wel. Hij laat tenslotte een totaal ander geluid horen dan wat we gewend zijn vanuit Amerika. ;)

Overigens is dit:
Medereiziger schreef:En dan wordt er wel eens gezegd 'we moeten niet teveel op de Farizeëers gaan lijken hoor, stel je voor!'.... Ach, de Bijbel is tenslotte het Woord van God en daar kan te pas en te onpas mee gegooid worden, toch?

Als je het niet met hem eens bent, kom dan niet aan met vage bewoordingen of door met Bijbelteksten te smijten proberen te laten zien dat deze man fout bezig is. Dit is tenhemelschreiend, als je het mij vraagt...

Overigens: ik heb de YouTube-filmpjes niet eens bekeken, dus ik weet überhaupt niet of ik het met hem en zijn boodschap eens ben.
oordelen op de boodschappen zelf, die kant noch wal raken zolang ze niet inhoudelijk zijn. Tenhemelschreiend, zelfs.
:bobo

Jij was het toch die ongegrond ging oordelen tegen mensen die het met die prediking niet eens zijn?
En dat terwijl je de goede man nog niet kent en afgaat op meningen van anderen.

Alweer:

:bobo
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door Medereiziger »

jvdg schreef: :bobo

Jij was het toch die ongegrond ging oordelen tegen mensen die het met die prediking niet eens zijn?
Zoals ik al zei: als die meningen nergens op gebaseerd zijn, enkel op wat onderbuikgevoelens wellicht, vind ik het triest als je dan maar uit pure wanhoop met Bijbelteksten gaat smijten.
En dat terwijl je de goede man nog niet kent en afgaat op meningen van anderen.

Alweer:

:bobo
Als ik een oordeel heb, is dat gegrond. Dat ik dat (nog) niet heb, betekent toch niet dat ik geen kritiek mag hebben op meningen die nergens op gebaseerd zijn? Sterker nog; is het dan überhaupt wel een mening? Misschien wel meer stemmingmakerij.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Zonde-preker populair bij jongeren VS

Bericht door jvdg »

Medereiziger schreef:
jvdg schreef: :bobo

Jij was het toch die ongegrond ging oordelen tegen mensen die het met die prediking niet eens zijn?
Zoals ik al zei: als die meningen nergens op gebaseerd zijn, enkel op wat onderbuikgevoelens wellicht, vind ik het triest als je dan maar uit pure wanhoop met Bijbelteksten gaat smijten.
En dat terwijl je de goede man nog niet kent en afgaat op meningen van anderen.

Alweer:

:bobo
Als ik een oordeel heb, is dat gegrond. Dat ik dat (nog) niet heb, betekent toch niet dat ik geen kritiek mag hebben op meningen die nergens op gebaseerd zijn? Sterker nog; is het dan überhaupt wel een mening? Misschien wel meer stemmingmakerij.
:bobo

Het is je al meer verweten: Je blijft rondcirkelen zonder iets concreets te zeggen.
Plaats reactie