Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Grace »

Jongere schreef:
Grace schreef:Een extreem charismatische groepering(de kenners onder ons weten hoe extreem deze groep is) die in contact staan met grote dwaalleraren als Todd Bentley (...)
Even een beetje off-topic, maar is dat de Bentley waarvan vandaag dit in het RD stond?

http://www.refdag.nl/artikel/1356081/Be ... nsten.html
Yes. prof. Ouweneel neemt tegen hem een neutrale stelling in maar werkt samen met TRIN die juist onder grote invloed staat van Bentley en aanverwante leiders.
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door mayflower »

Grace schreef:
Jongere schreef:
Grace schreef:Een extreem charismatische groepering(de kenners onder ons weten hoe extreem deze groep is) die in contact staan met grote dwaalleraren als Todd Bentley (...)
Even een beetje off-topic, maar is dat de Bentley waarvan vandaag dit in het RD stond?

http://www.refdag.nl/artikel/1356081/Be ... nsten.html
Yes. prof. Ouweneel neemt tegen hem een neutrale stelling in maar werkt samen met TRIN die juist onder grote invloed staat van Bentley en aanverwante leiders.
Deze aanverwante leiders zoals Todd Bently, Benny Hinn, en vele anderen zijn false profeten, en het is ongelooflijk dat als men naar de website gaat van vergadering.nl, dat men video's en lezingen heeft geplaats van de false profeten en hun gruwelijkheden! Wie zou 10 jaar geleden gedacht hebben vanuit de veragdering der gelovigen dat men sympathie zou hebben van deze false profeten en leugenaars.

http://www.youtube.com/watch?v=fWXTyLDnqwo

http://www.youtube.com/watch?v=ksvU311VL4w
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door claus »

Ouweneel doet er goed aan de uitstekend gedocumenteerde artikelenserie van ds. De Heer uit Middelburg in 'De Saambinder' over de evangelische beweging eens grondig te lezen en te herlezen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Tiberius »

claus schreef:Ouweneel doet er goed aan de uitstekend gedocumenteerde artikelenserie van ds. De Heer uit Middelburg in 'De Saambinder' over de evangelische beweging eens grondig te lezen en te herlezen.
Helemaal mee eens.
Wat mij betreft (had ik al eens eerder gezegd) mag ds. De Heer er een boekje van uitbrengen.
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door mayflower »

claus schreef:Ouweneel doet er goed aan de uitstekend gedocumenteerde artikelenserie van ds. De Heer uit Middelburg in 'De Saambinder' over de evangelische beweging eens grondig te lezen en te herlezen.
Heb je daar een link van ?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Josephus »

claus schreef:Ouweneel doet er goed aan de uitstekend gedocumenteerde artikelenserie van ds. De Heer uit Middelburg in 'De Saambinder' over de evangelische beweging eens grondig te lezen en te herlezen.
Ik dacht al, waar blijft 'ie... :D
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Toeschouwer »

Josephus schreef:
claus schreef:Ouweneel doet er goed aan de uitstekend gedocumenteerde artikelenserie van ds. De Heer uit Middelburg in 'De Saambinder' over de evangelische beweging eens grondig te lezen en te herlezen.
Ik dacht al, waar blijft 'ie... :D
Maar Ouweneel leest de Saambinder waarschijnlijk niet. Ds. De Heer schrijft een artikelenserie over de Evangelische beweging in het verkeerde blad, zijn lezers zullen zijn mening beamen en bevestigt worden in hun mening.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
claus schreef:Ouweneel doet er goed aan de uitstekend gedocumenteerde artikelenserie van ds. De Heer uit Middelburg in 'De Saambinder' over de evangelische beweging eens grondig te lezen en te herlezen.
Helemaal mee eens.
Wat mij betreft (had ik al eens eerder gezegd) mag ds. De Heer er een boekje van uitbrengen.
Dat ga je toch niet menen, Tib? Ds. De Heer geeft geen enkel Bijbelse onderbouwing van zijn standputen. Hij beperkt zich tot wat de DL zeggen en wat in de GG geleerd wordt. De artikelen ademen echt een sfeer van 'zo-leren-wij-dat-hier-niet', maar een degelijke onderbouwing ontbreekt.
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 19 aug 2008, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Josephus »

Toeschouwer schreef:Ds. De Heer schrijft een artikelenserie over de Evangelische beweging in het verkeerde blad, zijn lezers zullen zijn mening beamen en bevestigt worden in hun mening.
Daarmee doe je toch veel Saambinder-lezers tekort. Echt niet iedereen slikt alles wat daarin staat voor zoete koek.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
claus schreef:Ouweneel doet er goed aan de uitstekend gedocumenteerde artikelenserie van ds. De Heer uit Middelburg in 'De Saambinder' over de evangelische beweging eens grondig te lezen en te herlezen.
Helemaal mee eens.
Wat mij betreft (had ik al eens eerder gezegd) mag ds. De Heer er een boekje van uitbrengen.
Dat ga je toch niet menen, Tib? Ds. De Heer geeft geen enkel Bijbelse onderbouwing van zijn standputen. Hij beperkt zich tot wat de DL zeggen en wat in de GG geleerd wordt. De artikelen ademen echt een sfeer van 'zo-leren-wij-dat-hier-niet', maar een degelijke onderbouwing ontbreekt.
Sinds wanneer vind je de DL ongeschikt voor onderbouwing van iemands standpunten?
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door freek »

claus schreef:Ouweneel doet er goed aan de uitstekend gedocumenteerde artikelenserie van ds. De Heer uit Middelburg in 'De Saambinder' over de evangelische beweging eens grondig te lezen en te herlezen.
:bobo :D
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:Sinds wanneer vind je de DL ongeschikt voor onderbouwing van iemands standpunten?
Ten eerste gaan de DL niet in op wat volgens ds. De Heer de juiste geloofsbeleving is.
Ten tweede moeten de DL ons altijd weer terugvoeren naar de Schrift zelf, zeker wanneer je 'in gesprek gaat' (?) met christenen die niet de DL onderschrijven.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Gian »

Vroeger werden stukjes uit de Saambinder ingescand. Ik hoor nu regelmatig dat de stukjes van Ds de Heer zo goed zijn, en ben dus onderhand wel benieuwd wat hij geschreven heeft. Kan iemand de stukjes scannen?

En Todd Bentley is ontlagen bij Lakeland;http://www.refdag.nl/artikel/1356263/Ev ... latie.html
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door freek »

Gian schreef:Vroeger werden stukjes uit de Saambinder ingescand. Ik hoor nu regelmatig dat de stukjes van Ds de Heer zo goed zijn, en ben dus onderhand wel benieuwd wat hij geschreven heeft. Kan iemand de stukjes scannen?

En Todd Bentley is ontlagen bij Lakeland;http://www.refdag.nl/artikel/1356263/Ev ... latie.html
Het wordt onderhand eens tijd dat de Saambinder online komt!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Tiberius »

Gian schreef:Vroeger werden stukjes uit de Saambinder ingescand. Ik hoor nu regelmatig dat de stukjes van Ds de Heer zo goed zijn, en ben dus onderhand wel benieuwd wat hij geschreven heeft. Kan iemand de stukjes scannen?
Volgens mij is Wilhelm op vakantie. ;)
Maar het zijn nogal wat artikelen, dus het is maar zeer de vraag of iemand ze nog allemaal heeft.
Plaats reactie