Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door mayflower »

Prof. Ouweneel - Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

http://www.refdag.nl/artikel/1356007/Op ... ynode.html
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door elbert »

Tja, van iemand die niets moet hebben van ambtelijke structuren, valt dit wel te verwachten.

Naar een opwekkingsconferentie komen alleen mensen die zich daarvoor interesseren. Daarmee werk je een verdere versnippering van het kerkelijk leven alleen maar in de hand. Een self-fulfilling prophesy dus.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Grace »

Volgens mij is Prof. dr. Ouweneel een beetje aardig de weg kwijt. Ik heb veel aan zijn boeken/lezingen gehad, maar de laatste tijd gaat die aardig de verkeerde kant op. Ontzettend triest!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door refo »

Grace schreef:Volgens mij is Prof. dr. Ouweneel een beetje aardig de weg kwijt. Ik heb veel aan zijn boeken/lezingen gehad, maar de laatste tijd gaat die aardig de verkeerde kant op. Ontzettend triest!

Je bedoelt dat hij een andere mening heeft dan jij?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Tiberius »

Het gaat er niet om welke mening Grace of jij heeft.
Maar om de weg die de Bijbel wijst. En die weg is dr. Ouweneel aardig aan het kwijtraken, inderdaad.
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Toeschouwer »

Tiberius schreef:Het gaat er niet om welke mening Grace of jij heeft.
Maar om de weg die de Bijbel wijst. En die weg is dr. Ouweneel aardig aan het kwijtraken, inderdaad.
Dat kan ik niet beoordelen, omdat ik weinig van hem heb gelezen. Maar ik ben het wel met hem eens dat synodevergaderingen weinig nut hebben voor de gemeenten.
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door mayflower »

Toeschouwer schreef:
Tiberius schreef:Het gaat er niet om welke mening Grace of jij heeft.
Maar om de weg die de Bijbel wijst. En die weg is dr. Ouweneel aardig aan het kwijtraken, inderdaad.
Dat kan ik niet beoordelen, omdat ik weinig van hem heb gelezen. Maar ik ben het wel met hem eens dat synodevergaderingen weinig nut hebben voor de gemeenten.
Ik ben geen presbyteriaan (geloof niet on synodes), maar het zogenaamde alternatief dat Ouweneel beschrijft als "opwekkingsconferentie'"is een grote dwaling, maar het past ook binnen de dwalingen en het modern denken van Ouweneel.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door freek »

Ik zie niet in waarom een opwekkingsconferentie an sich een grote dwaling is. Of het nut heeft is vers twee.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door cosmo »

Tiberius schreef:Het gaat er niet om welke mening Grace of jij heeft.
Maar om de weg die de Bijbel wijst. En die weg is dr. Ouweneel aardig aan het kwijtraken, inderdaad.
Waarom is hij dan de weg aan het kwijtraken?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33287
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Tiberius »

cosmo schreef:
Tiberius schreef:Het gaat er niet om welke mening Grace of jij heeft.
Maar om de weg die de Bijbel wijst. En die weg is dr. Ouweneel aardig aan het kwijtraken, inderdaad.
Waarom is hij dan de weg aan het kwijtraken?
Dat weet ik niet. Ik constateer het alleen maar.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door cosmo »

Tiberius schreef: Dat weet ik niet. Ik constateer het alleen maar.
Dat is raar, je constateert dat hij de weg aan het kwijtraken is, maar weet niet waarom?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Gian »

refo schreef:
Grace schreef:Volgens mij is Prof. dr. Ouweneel een beetje aardig de weg kwijt. Ik heb veel aan zijn boeken/lezingen gehad, maar de laatste tijd gaat die aardig de verkeerde kant op. Ontzettend triest!

Je bedoelt dat hij een andere mening heeft dan jij?
cosmo schreef:Waarom is hij dan de weg aan het kwijtraken?

Opwekking: dromen of wakker worden?
donderdag 14 augustus 2008 Opwekking
‘Het enige dat we als TRIN over Lakeland willen zeggen is dat het de meest pure vorm van opwekking is.' Deze uitspraak doet Mattheus van der Steen in de TRIN Newsletter van 28 juni. Toen Van der Steen dit schreef was Todd Bentley nog de gevierde opwekkingsleider in Lakeland (Florida). Duizenden bezochten de ‘opwekkingsbijeenkomsten'. Bentley beweerde dat er talloze genezingen plaatsvonden. Intussen bleek hij ondanks herhaalde verzoeken geen enkele genezing met een medisch attest te kunnen staven.

Verzoeken om inzage in de financiën van de opwekkingsbijeenkomsten, waar avond aan avond duizenden mensen de collecte-emmers vulden, werden afgewimpeld. Men was te druk met het werk van God om zich met financiën bezig te houden. Toen Bentley in het zeer bekende tv-programma ‘Nightline' van ABC News over dit soort zaken het vuur aan de schenen werd gelegd, maakte Bentley's woordvoerder de volgende dag bekend dat Bentley zich een tijdje zou terugtrekken om nieuwe kracht op te doen. Enkele weken later stond de opwekkingsleider weer op het podium. Het zou allemaal niet lang meer duren. Intussen heeft Bentley zich helemaal teruggetrokken.

Willem Ouweneel

Terug naar Mattheus van der Steen van TRIN Nederland, die Lakeland de meest pure vorm van opwekking noemt en vastbesloten is deze ‘pure opwekking' ook in Nederland te promoten. Van zijn hand verscheen onlangs het boek ‘Durf te dromen'. Het boek loopt goed blijkens de paginagrote advertentie op de achterzijde van de Visie (EO) van deze week. Tot mijn verbijstering beveelt de bekende Willem Ouweneel in de advertentie zonder enige reserve dit boek van de Nederlandse promotor van Lakeland in gloedvolle bewoordingen aan. Ik had van deze bijbelleraar van formaat toch wat meer blijk van de gave van onderscheid verwacht. Wat een enorme verantwoordelijkheid laadt Ouweneel op zich door mensen op dit wilde charismatische spoor te zetten! Awakening betekent letterlijk ‘wakker worden'. Dat is toch echt iets anders dan 'dromen'. Tot slot wil ik iedereen graag verwijzen naar Jonathan Edwards, ‘de theoloog van opwekking' die als geen ander op een rij heeft weten te zetten hoe we op bijbelse gronden dit soort zaken kunnen toetsen.

Jeroen Bol

(Jeroen Bol is voorzitter van de George Whitefield Stichting)

Bron: habakuk.nu
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Grace »

refo schreef:
Grace schreef:Volgens mij is Prof. dr. Ouweneel een beetje aardig de weg kwijt. Ik heb veel aan zijn boeken/lezingen gehad, maar de laatste tijd gaat die aardig de verkeerde kant op. Ontzettend triest!

Je bedoelt dat hij een andere mening heeft dan jij?
Nee, dat intereseert me niet zo veel. Ik ken veel mensen die (theologisch) een andere ligging hebben dan ik, maar waar ik zeer grote achting voor heb. Dat is het probleem niet.
cosmo schreef:
Tiberius schreef:Het gaat er niet om welke mening Grace of jij heeft.
Maar om de weg die de Bijbel wijst. En die weg is dr. Ouweneel aardig aan het kwijtraken, inderdaad.
Waarom is hij dan de weg aan het kwijtraken?
Omdat Ouweneel duidelijk een onbijbelse charismatische toer op gaat en, zoals Gian terecht post, zelfs aangeeft op internet besmet te zijn met het TRIN-virus. Een extreem charismatische groepering(de kenners onder ons weten hoe extreem deze groep is) die in contact staan met grote dwaalleraren als Todd Bentley, Stacey Cambell, Angela Greening, Heidi baker, Rick Joyner, John Crowder, Patricia King, Che Ahn en zovelen anderen, om nog maar niet te spreken over de Nederlandse contacten. (kijk op youtube en je weet genoeg).

Ik vrees dat het grootste gedeeltge van Evangelisch Nederland niet eens weet wat er achter de schermen aan den hand is. Er wordt op vele fundamentele terreinen het gezag van de bijbel losgelaten. (schepping, hel, alverzoening, homosexualiteit, etc).

Ik zou zeggen: bestudeer de websites van Ary Geelhoed en Marc Verhoeven maar eens en je weet ineens hoe ver het heen is.

Grace
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door jvdg »

Grace schreef:Omdat Ouweneel duidelijk een onbijbelse charismatische toer op gaat en, zoals Gian terecht post, zelfs aangeeft op internet besmet te zijn met het TRIN-virus. Een extreem charismatische groepering(de kenners onder ons weten hoe extreem deze groep is) die in contact staan met grote dwaalleraren als Todd Bentley, Stacey Cambell, Angela Greening, Heidi baker, Rick Joyner, John Crowder, Patricia King, Che Ahn en zovelen anderen, om nog maar niet te spreken over de Nederlandse contacten. (kijk op youtube en je weet genoeg).

Ik vrees dat het grootste gedeeltge van Evangelisch Nederland niet eens weet wat er achter de schermen aan den hand is. Er wordt op vele fundamentele terreinen het gezag van de bijbel losgelaten. (schepping, hel, alverzoening, homosexualiteit, etc).

Ik zou zeggen: bestudeer de websites van Ary Geelhoed en Marc Verhoeven maar eens en je weet ineens hoe ver het heen is.

Grace
Ik wist hier wel iets van, maar dat het "zover" gaat was/is mij onbekend.

Hier schrik ik oprecht van, en ben voornemens deze gememoreerde zaken te onderzoeken.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Ouweneel -„Opwekkingsconferentie beter dan nationale synode”

Bericht door Jongere »

Grace schreef:Een extreem charismatische groepering(de kenners onder ons weten hoe extreem deze groep is) die in contact staan met grote dwaalleraren als Todd Bentley (...)
Even een beetje off-topic, maar is dat de Bentley waarvan vandaag dit in het RD stond?

http://www.refdag.nl/artikel/1356081/Be ... nsten.html
Plaats reactie