Wederkomst

Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wederkomst

Bericht door Gijs83 »

Gabrielle schreef:
jvdg schreef:
Gabrielle schreef:De Heere Jezus zegt zelf dat we op de les van de vijgeboom moeten letten.
Alle tekenen die Hij noemt kunnen we vandaag de dag waarnemen.

Hij komt !!! Maranatha.

Ik weet niet of jullie dat ook wel eens hebben ,maar soms als ik zomaar overdag ergens ben, dan denk ik wel eens : "Stel dat het nú gebeurt, wat zou de wereld er dan opeens anders uitzien"......

Ik denk trouwens dat ds. Bottenbley met de wederkomst de opname bedoelt ?!
En wat bedoel jij met "opname"?
Dat de gelovigen opgenomen zullen worden in de hemel , en dat dan de Grote Verdrukking begint.
Maar als de gelovigen in de hemel zijn opgenomen. Dan is het oordeel toch al geweest, dan kan er toch geen grote verdrukking meer zijn? Hoe moet ik dat laatste verstaan?
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Re: Wederkomst

Bericht door mayflower »

Gian schreef:Als Bottenbley bid of de nieuwe paus net zo'n godsman mag worden als de oude paus....
Dat wist ik niet, heb je mischien een link of artikel waarin dit beschreven staat ?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wederkomst

Bericht door Gian »

Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wederkomst

Bericht door Gian »

mayflower schreef:
Gian schreef:Als Bottenbley bid of de nieuwe paus net zo'n godsman mag worden als de oude paus....
Dat wist ik niet, heb je mischien een link of artikel waarin dit beschreven staat ?
http://www.solcon.nl/apgeelhoed/htmldoc ... bul6.htm#3
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Wederkomst

Bericht door Gijs83 »

Gian schreef:Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wederkomst

Bericht door Gian »

Gijs83 schreef:
Gian schreef:Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?
Goeie vraag Gijs....
Ik heb er even geen antwoord op.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Wederkomst

Bericht door freek »

Gijs83 schreef:
Gian schreef:Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?
Het kan ook zo zijn dat de onder ons gangbare visie niet klopt. Ik kan het vooralsnog iig niet kloppend krijgen met enkele bijbelse gegevens.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wederkomst

Bericht door Mister »

jvdg schreef:
Gabrielle schreef:De Heere Jezus zegt zelf dat we op de les van de vijgeboom moeten letten.
Alle tekenen die Hij noemt kunnen we vandaag de dag waarnemen.

Hij komt !!! Maranatha.

Ik weet niet of jullie dat ook wel eens hebben ,maar soms als ik zomaar overdag ergens ben, dan denk ik wel eens : "Stel dat het nú gebeurt, wat zou de wereld er dan opeens anders uitzien"......

Ik denk trouwens dat ds. Bottenbley met de wederkomst de opname bedoelt ?!
En wat bedoel jij met "opname"?
Ik neem aan dat ds. Bottenbley chiliast is. Lees in dit verband anders eens http://nl.wikipedia.org/wiki/Opname_der_gemeente
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Wederkomst

Bericht door freek »

Waar baseert ds Bottenbley het op dat met de wederkomst van Christus alle volken het evangelie gehoord hebben. Ik dacht juist dat in de chiliastische opvatting het volk Israel ná de wederkomst van Christus in het Vrederijk voor de (heiden)volken tot zegen zal zijn (en er dan nog heel veel mensen tot geloof zullen komen)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Wederkomst

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
Gijs83 schreef:
Gian schreef:Gijs, in de escatologie (eindtijdsleer) zijn er heel wat meer visie's als de reformatorische. Best interresant om je eens in te verdiepen.
Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?
Goeie vraag Gijs....
Ik heb er even geen antwoord op.
Toch wel goed om te bedenken dat inderdaad maar één visie de juiste is...
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Wederkomst

Bericht door Gabrielle »

freek schreef:Waar baseert ds Bottenbley het op dat met de wederkomst van Christus alle volken het evangelie gehoord hebben. Ik dacht juist dat in de chiliastische opvatting het volk Israel ná de wederkomst van Christus in het Vrederijk voor de (heiden)volken tot zegen zal zijn (en er dan nog heel veel mensen tot geloof zullen komen)
Dat vond ik ook vreemd in zijn betoog, had verwacht dat hij bovenstaande visie zou aanhangen
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wederkomst

Bericht door Gian »

Afgewezen schreef:
Gian schreef:
Gijs83 schreef: Het kan toch eigenlijk maar 1 visie zijn of geeft de Bijbel ruimte voor meerdere visies?
Goeie vraag Gijs....
Ik heb er even geen antwoord op.
Toch wel goed om te bedenken dat inderdaad maar één visie de juiste is...
Hehe...
Er zal 1 waarheid zijn. Of daar al een visie over is weet ik niet.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wederkomst

Bericht door Gian »

Gabrielle schreef:
freek schreef:Waar baseert ds Bottenbley het op dat met de wederkomst van Christus alle volken het evangelie gehoord hebben. Ik dacht juist dat in de chiliastische opvatting het volk Israel ná de wederkomst van Christus in het Vrederijk voor de (heiden)volken tot zegen zal zijn (en er dan nog heel veel mensen tot geloof zullen komen)
Dat vond ik ook vreemd in zijn betoog, had verwacht dat hij bovenstaande visie zou aanhangen
Op de jongerenavond prijst hij ook de kinderdoop. Ik weet onderhand niet meer of deze aardige man nog een visie heeft.
Wat dat betreft lijkt Ary Geelhoed aardig gelijk te hebben als hij zegt dat ook de Gemeente van Bottenbley een marketingchristendom brengt:
Zeggen wat mensen willen horen
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Wederkomst

Bericht door Gabrielle »

Van Geelhoed heb ik niet zo'n hoge pet op
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Wederkomst

Bericht door Gian »

Gabrielle schreef:Van Geelhoed heb ik niet zo'n hoge pet op
Omdat hij aan je Ds Hegger zit?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Plaats reactie