Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Gebruikersavatar
Hilde
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2008, 10:26

Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door Hilde »

Ons dochtertje word bijna 2...
En ik weet het is misschien vroeg maar ze begint voorlezen helemaal geweldig te vinden dus we willen graag een kinderbijbel kopen.
Hebben jullie tips?
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door JALP »

De kijk en leesbijbel van Laura Zwoferink. Is een hele leuke en mooie kinderbijbel. Heel eenvoudig. Speciaal voor echt kleine kinderen.
Lapressa
Berichten: 582
Lid geworden op: 12 jun 2008, 11:36

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door Lapressa »

Mijn ouders hebben op moment de kinderbijbel van Snoek
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door BJD »

De herziene Kleuterbijbel van Evert Kuit ;)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door JolandaOudshoorn »

JALP schreef:De kijk en leesbijbel van Laura Zwoferink. Is een hele leuke en mooie kinderbijbel. Heel eenvoudig. Speciaal voor echt kleine kinderen.
dat is inderdaad een echte aanrader. Klein minpunt vind ik wel dat het verhaal heel summier geschreven staat, je moet echt zelf erbij vertellen. Wij hebben ook de kleuterbijbel.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door helma »

JALP schreef:De kijk en leesbijbel van Laura Zwoferink. Is een hele leuke en mooie kinderbijbel. Heel eenvoudig. Speciaal voor echt kleine kinderen.

zeker voor een kind van 2 is dit een aanrader
veel mooie platen, weinig tekst (want ze willen zo graag naar de volgende bladzijde)

voor echt voorlezen vind ik Anne de Vries kleuterbijbel ook een fijne kinderbijbel
vooral het verhaal van Lammetje....
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door Hendrikus »

Het Van Dam-tijdperk lijkt voorbij, de reacties tot nogtoe peilend... ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door Wilma van den Berg »

Hendrikus schreef:Het Van Dam-tijdperk lijkt voorbij, de reacties tot nogtoe peilend... ;)
Van Dam, evenals Vreugdenhil gebruik ik wel als naslagwerk maar niet direct om vertellingen voor te bereiden of kinderen voor te lezen. Ze slaan mijns inziens wat gedeelten van de Bijbel over en 'ik mis vaak wat in de vertellingen', evenals de standaardboodschap/vraag in het midden of aan het einde van een gedeelte. Dat vind ik heel jammer!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
JALP schreef:De kijk en leesbijbel van Laura Zwoferink. Is een hele leuke en mooie kinderbijbel. Heel eenvoudig. Speciaal voor echt kleine kinderen.

zeker voor een kind van 2 is dit een aanrader
veel mooie platen, weinig tekst (want ze willen zo graag naar de volgende bladzijde)

voor echt voorlezen vind ik Anne de Vries kleuterbijbel ook een fijne kinderbijbel
vooral het verhaal van Lammetje....
Zelf ben ik helemaal weg van de kinderbijbel van Anne de Vries. Hij behandelt heel veel verhalen die je in een doorsnee kinderbijbel niet tegen komt. Verder vind ik de kinderbijbel van hem verantwoorder dan de kleuterbijbel, daar verander ik -al lezend- nog wel eens iets..... al is die ook echt heel mooi!!!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door Tiberius »

De boekjes met Bijbelse vertelling van ds. Meeuse zijn zeer aan te raden.
Alhoewel een kind van 2 er nog wat te jong voor is, denk ik.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door albion »

Wilma van den Berg schreef: Van Dam, evenals Vreugdenhil gebruik ik wel als naslagwerk maar niet direct om vertellingen voor te bereiden of kinderen voor te lezen. Ze slaan mijns inziens wat gedeelten van de Bijbel over en 'ik mis vaak wat in de vertellingen', evenals de standaardboodschap/vraag in het midden of aan het einde van een gedeelte. Dat vind ik heel jammer!
Veugdenhil. Mijn broer heeft ze kapot gelezen en hij heeft hier een bijbegeschiedenis lkennis van opgedaan, wil je niet weten.

Als we vragen moeten beantwoorden (wij doen mee met de vragen van het Urker kerkblaadje OGG) dan hoeven we maar aan hem te vragen of hij weet bij welke geschiedenis dit hoort. Wij weten echt ook wel wat, maar hij weet echt heel veel. En hij zegt zelf ik heb de Kinderbijbel van Vreugdenhil kapot gelezen toen ik jong was.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mariaa
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 mei 2008, 18:57

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door Mariaa »

Lapressa schreef:Mijn ouders hebben op moment de kinderbijbel van Snoek
Ontzettend mooi voor oudere kinderen! Maar niet echt geschikt voor een kind van 2..
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door caprice »

Hilde schreef:Ons dochtertje word bijna 2...
En ik weet het is misschien vroeg maar ze begint voorlezen helemaal geweldig te vinden dus we willen graag een kinderbijbel kopen.
Hebben jullie tips?
Die van C. van Rijswijk schijnt heel mooi te zijn, en begrijpelijk voor deze leeftijdsgroep.

Zie hier.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door zusterelly »

Wij hebben voor onze dochter "De Bijbel voor jou" gebruikt. Geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar.
Geschreven door J.H.Mulder-van Haeringen.
Erg mooi.
Van haar hand is ook "De Bijbel voor jullie" geschikt voor oudere kinderen. Dan staan er aan het eind een paar vragen.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Jan
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 apr 2008, 14:54

Re: Welke kinderbijbel gebruiken jullie??

Bericht door Jan »

Waarom niet eerst voorlezen uit de SV en het vervolgens zelf rustig uitleggen. Verplicht je jezelf tot Bijbelstudie, je leert je kind al jong de taal van de SV begrijpen en je kan voorbeelden gebruiken uit je eigen omgeving. Sluit waarschijnlijk nog het beste aan bij de leefwereld van kinderen.

Je hoort het: De beste stuurlui staat aan wal.......
Plaats reactie