verhouding man-vrouw

Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

verhouding man-vrouw

Bericht door aritha »

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Ik ken mensen, waarbij de vrouw van de man wil dat zij zich kleedt zoals hij dat mooi vind.
Want als je van je man houd dan doe je dat. Dan dat doe je dan ook met haardracht, wel of geen make-up. Want je wilt een eenheid vormen als echtpaar en daarom voeg je je bij de mening van de man. De vrouw moet de man behagen. Aantrekken wat hij mooi vind.
Wat vinden jullie van zo'n verhouding?
Is dat bijbels?

Zelf kies ik eigenlijk voor wat ik mooi vind...
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door albion »

aritha schreef:Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Ik ken mensen, waarbij de vrouw van de man wil dat zij zich kleedt zoals hij dat mooi vind.
Want als je van je man houd dan doe je dat. Dan dat doe je dan ook met haardracht, wel of geen make-up. Want je wilt een eenheid vormen als echtpaar en daarom voeg je je bij de mening van de man. De vrouw moet de man behagen. Aantrekken wat hij mooi vind.
Wat vinden jullie van zo'n verhouding?
Is dat bijbels?

Zelf kies ik eigenlijk voor wat ik mooi vind...
daar heb ik nooit bij stil gestaan, totdat een van mijn kennissen mij ook vertelde dat ze zelf eigenlijk een andere smaak heeft. Ze houdt gewoon rekening met haar man en draagt inderdaad wat hij mooi vindt.
Vind ik zelf erg moeilijk. Ik draag namelijk wat ik makkelijk vind en waar ik me in thuis voel. Meestal ga ik alleen winkelen of met een vriendin.

Ik denk dat het ook wel belangrijk is hoe modebewust je man is.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door Ariene »

Als eerste moest ik hierbij denken aan de lezing van Ds. Ezinga over het huwelijk.
Echt een hele mooie lezing waarbij de man/vrouw verhouding heel helder in bijbels perspectief wordt geplaatst.
Een aanrader!

maar, als antwoord op je vraag:
Ik zelf kleed me graag zo dat mijn man het mooi vind.
Ik koop geen kleren waarbij ik van te voren al weet dat hij het niks zal vinden ("Die kan je ook nog aan als je 80 ben")
Maar dat doe ik niet omdat ik het van hem moet, maar omdat ik van hem hou.

Hijzelf zegt dan, ach, als jij het mooi vind...

Maar ik voel me gewoon prettig als ik weet dat hij me mooi vind.

Afbeelding
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door Kaw »

Mijn vrouw koopt en draagt wat ze wil.
Ik heb ook invloed, maar die zie ik alleen :yahoo
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door Rens »

Ariene schreef:Als eerste moest ik hierbij denken aan de lezing van Ds. Ezinga over het huwelijk.
Echt een hele mooie lezing waarbij de man/vrouw verhouding heel helder in bijbels perspectief wordt geplaatst.
Een aanrader!

maar, als antwoord op je vraag:
Ik zelf kleed me graag zo dat mijn man het mooi vind.
Ik koop geen kleren waarbij ik van te voren al weet dat hij het niks zal vinden ("Die kan je ook nog aan als je 80 ben")
Maar dat doe ik niet omdat ik het van hem moet, maar omdat ik van hem hou.

Hijzelf zegt dan, ach, als jij het mooi vind...

Maar ik voel me gewoon prettig als ik weet dat hij me mooi vind.
Dat laatste kan evenzeer als je draagt wat JIJ mooi vindt!! Waarom moet de vrouw zich nou toch altijd op de/haar man richten? Kóm zeg, je hebt toch een eigen mening, een eigen visie, een eigen smaak qua kleding??

Ik zou me heel onprettig voelen als m'n partner zich kleedt zoals ik vind dat mooi is......voorbijgaande aan de eigen smaak.......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door Ariene »

Rens schreef:
Ariene schreef:Als eerste moest ik hierbij denken aan de lezing van Ds. Ezinga over het huwelijk.
Echt een hele mooie lezing waarbij de man/vrouw verhouding heel helder in bijbels perspectief wordt geplaatst.
Een aanrader!

maar, als antwoord op je vraag:
Ik zelf kleed me graag zo dat mijn man het mooi vind.
Ik koop geen kleren waarbij ik van te voren al weet dat hij het niks zal vinden ("Die kan je ook nog aan als je 80 ben")
Maar dat doe ik niet omdat ik het van hem moet, maar omdat ik van hem hou.

Hijzelf zegt dan, ach, als jij het mooi vind...

Maar ik voel me gewoon prettig als ik weet dat hij me mooi vind.



Dat laatste kan evenzeer als je draagt wat JIJ mooi vindt!! Waarom moet de vrouw zich nou toch altijd op de/haar man richten? Kóm zeg, je hebt toch een eigen mening, een eigen visie, een eigen smaak qua kleding??

Ik zou me heel onprettig voelen als m'n partner zich kleedt zoals ik vind dat mooi is......voorbijgaande aan de eigen smaak.......
Weet je, de basis hiervan is een diepe liefde.

Ik noem het vaak als iemand mij vraagt waarom ik me nog aan de tien geboden wil houden.
Dan zeg ik dat ik dat probeer omdat ik God liefheb en weet dat ik die liefde kan tonen door de wet trachten te houden.
Ik doe het niet omdat ik dingen niet mag van God, maar omdat ik Hem liefheb.

Zo is het nu ook in verhouding tot mijn man.
Als ik in een jute zak wil lopen vind hij het ook prima, maar ik doe wat ik doe uit liefde voor hem.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
aritha
Berichten: 1054
Lid geworden op: 20 dec 2007, 11:51
Locatie: Veenendaal

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door aritha »

Maar is het dan geen liefde als een man zegt: Je mag jezelf zijn. Want jij bent uniek.
Wij zijn toch geen verlengstuk van onze man?
We hebben toch een eigen smaak. Andere dingen waar we van houden.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door Jongere »

hm, dit lijkt de omgekeerde wereld wel.. meestal loop ik in de kleren die mijn vriendin graag ziet hoor. :mosc
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door JolandaOudshoorn »

mmm als het goed is gaat zoiets wel in overleg. Meestal koop ik zelfs de kleren van mijn man. En als ik iets heb gekocht wat hij echt niet mooi vind, dan trek ik dat eigenlijk ook nooit aan. Er zijn namelijk nog genoeg kledingstukken die hij wel mooi vind en ik ook!!
Mijn man heeft ook een hekel aan zware make-up (knalblauwe oogschaduw of rode nagellak) dus dat draag ik bijna ook nooit. Ik heb eigenlijk heel weinig make-up op, alleen voor gelegenheden eigenlijk.
Maar zoals ik al zei: het gaat in overleg en eigenlijk hebben we ook wel dezelfde smaak!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door helma »

ik hou (bijna) altijd wel rekening met hem.
in ieder geval qua haardracht/kleding.
(maar ik zou het niet doen als hij dingen van me vroeg die ik bijbels niet verantwoord vindt)

sommige dingen vindt hij niet of juist wel mooi. Daarmee rekening houdend kan je nog wel je eigen smaak ook volgen toch?
Ik heb er absoluut geen moeite mee en voel het hetzelfde zoals Ariene het verwoord.


Het enige waar ik niet naar luister (:oops) is het 's zomers dragen van gezondheidsslippers.
Die vind hij erg lelijk. maar ik heb 's zomers zulke dikke voeten van het vocht dat ik bijna niets anders aan kan.
Als we bij huis zijn draag ik ze dus wel.....
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door cosmo »

Mijn vrouw bepaalt gelukkig zelf wat zij draagt, zij moet zich daar namelijk gelukkig in voelen. En als man word ik daar voldoende door geprikkeld.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door Josephus »

Als je als man verlangt dat jouw vrouw die kleding draagt die jij mooi vindt, is het op zijn minst fair dat je andersom dezelfde houding aanneemt. Behandel anderen zoals je zelf behandeld zou willen worden...

Mijn wederhelft koopt 9 van de 10 keer haar kleding zonder dat ik daarbij ben (gelukkig). Uiteraard vraagt ze dan wel eens naar mijn mening en als ik het echt foeilelijk vind, gaat het nog wel eens retour winkel. Maar om eerlijk te zijn: andersom komt ook voor... ;)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door Ariene »

Zelfs op dit forum is het verschil tussen man en vrouw weer eens duidelijk zichtbaar!

Jolanda en helma begrijpen wat ik bedoel.
Aritha benaderd het weer van de andere kant.
* mijn man vind het prima als ik ben wie ik ben, wil niets liever dat ik mij prettig voelt in wat ik draag.
dat is zijn liefde voor mij, maar ik wil hem laten zien dat ik van hem hou en dat toon ik o.a. door geen kleding te dragen die hij
afschuwelijk vind. En wat Jolanda schrijft is helemaal waar. Meestal vind hij de kleren die ik (echt helemaal zelf) koop
gewoon mooi!

Daarnaast vraag ik me af of die gweldige uitspraken van de mannen klopt. W.s. houden hun vrouwen toch echt wel een beetje rekening met hun wensen, alleen zijn ze te veel man om dat door te hebben.

Afbeelding
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door Josephus »

Ariene schreef:Daarnaast vraag ik me af of die gweldige uitspraken van de mannen klopt. W.s. houden hun vrouwen toch echt wel een beetje rekening met hun wensen, alleen zijn ze te veel man om dat door te hebben.
Haha. Tja, dat zal best zo zijn, net zoals ik vast ook wel eens iets laat hangen omdat zij daar minder van houdt. Maar over het algemeen durf ik best te zeggen dat zowel onze kledingsmaak als het daarbij horende koopgedrag sinds we elkaar kennen eigenlijk niet veranderd is. En soms moet je als je iets minder mooi vindt dat maar gewoon even met de mantel der liefde bedekken.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: verhouding man-vrouw

Bericht door Marnix »

Hm mijn persoonlijke ervaring is dat vrouwen meer kritiek hebben (en ik denk ook meer invloed) op wat de man draagt, dan andersom :) Vrouwen zijn wat kleding betreft vaak veel selectiever, letten op veel meer dingen... daarom doen ze vaak ook veel langer over winkelen :)

Maar ja, het liefdes-aspect herken ik ook wel. Ik weet wat mijn vriendin de leukste kleren van me vindt en ze weet ook van mij welk jurkje ik erg leuk vind en daarom trekken we die dan soms wel bewust aan :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie