Woord en Geest

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Afgewezen schreef:Beste Marnix, je hebt niks onderbouwd. Je benadrukt alleen de verantwoordelijkheid van de mens. En het is merkwaardig dat je dat altijd meent te moeten doen in topics als deze.
Omdat ik het idee heb dat die soms vergeten wordt. En dat het bovenal Gods genade is die mensen redt... en dat het daar altijd mee begint en eindigt, beleid ik zonder meer. Het is niet "de mens moet het doen" want Jezus zegt zelf dat we zonder Hem niks kunnen doen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Marnix schreef:
Afgewezen schreef:Beste Marnix, je hebt niks onderbouwd. Je benadrukt alleen de verantwoordelijkheid van de mens. En het is merkwaardig dat je dat altijd meent te moeten doen in topics als deze.
Omdat ik het idee heb dat die soms vergeten wordt. En dat het bovenal Gods genade is die mensen redt... en dat het daar altijd mee begint en eindigt, beleid ik zonder meer. Het is niet "de mens moet het doen" want Jezus zegt zelf dat we zonder Hem niks kunnen doen.
Foei :wink:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Sorry, das idd wel heel slecht. Terwijl mijn taalkundige staat toch niet zo ellendig is, dacht ik.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Sorry, das idd wel heel slecht. Terwijl mijn taalkundige staat toch niet zo ellendig is, dacht ik.
Voor de liefhebbers van dit soort zaken: er is een nieuwe, uitgebreide editie verschenen van

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Tja, het was in de drukte enzo... ff een kwestie van niet goed opletten, doorgaans valt het wel mee met fouten, af en toe een tiepfoutje... Maar dat is het dan wel. ;) Ik heb wel de taaltoetsen journalistiek ruim gehaald... en die waren bepaald niet makkelijk, integendeel :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Tja, het was in de drukte enzo... ff een kwestie van niet goed opletten, doorgaans valt het wel mee met fouten, af en toe een tiepfoutje... Maar dat is het dan wel. ;) Ik heb wel de taaltoetsen journalistiek ruim gehaald... en die waren bepaald niet makkelijk, integendeel :)
Tja, dan is het moeilijk bescheiden te blijven hè......... :wink:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Tja, het was in de drukte enzo... ff een kwestie van niet goed opletten, doorgaans valt het wel mee met fouten, af en toe een tiepfoutje... Maar dat is het dan wel. ;) Ik heb wel de taaltoetsen journalistiek ruim gehaald... en die waren bepaald niet makkelijk, integendeel :)
Tja, dan is het moeilijk bescheiden te blijven hè......... :wink:
Nou, dat valt wel mee hoor. Er is een verschil tussen je eigen sterke (en zwakke) punten zien en opscheppen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie