Bijna-dood-ervaringen

Mariaa
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 mei 2008, 18:57

Re: Bijna-dood-ervaringen

Bericht door Mariaa »

Om nog even een aanvulling te geven..
Alles wat hij zegt staat zo ook in de Bijbel. Toen ik dit zag dacht ik echt: 'dit kan nooit echt zijn. Dit is té bizar.' Maar het staat in de Bijbel en dan kan ik niet anders dan te geloven dat in wat er gezegd is, in elk geval veel waarheid inzit!
Maak je nou niet druk of het allemaal helemaal precies zo zit en of hij misschien niet gewoon een flinke nachtmerrie had ofzo. Daar kom je nooit achter.
Maar maak je er druk om dat jij je gereinigd mag weten in het bloed van Christus. En als je dat mag weten, maak je er dan druk om dat anderen ook in vrede met God komen.
Vliedt de toekomende toorn!!
Gebruikersavatar
JaCa
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:48
Locatie: Veenendaal, Werkendam
Contacteer:

Re: Bijna-dood-ervaringen

Bericht door JaCa »

Mariaa schreef:Ik weet één ding. Dat wij veel en veel te lichtvaardig denken over de hel. Dit is vreselijk!!
Kunnen we dat goedkoop afdoen door te zeggen dat we nuchter moeten blijven? Nee, absoluut niet! Dit is de realiteit en als we onze ogen daarvoor sluiten heeft de duivel zijn zin!! Onze ogen zijn er zo hartstikke blind voor dat we niet doorhebben waarin we leven.

Of hij echt in de hel geweest is en of het er allemaal zo uitziet? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik ietsje meer ben gaan zien in wat voor wereld we leven. En waar dit eindigt zonder Christus.
Ja hè, dat had ik ook!
Toen ik het had gezien dacht ik: OOO wat is de hél afschuwelijk!! NIEMAND MAG DAAR NAARTOE!!!
Ongeredde mensen moet gered worden!

My one and only goal;
His image in my soul.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Bijna-dood-ervaringen

Bericht door jvdg »

JaCa schreef:
Mariaa schreef:Ik weet één ding. Dat wij veel en veel te lichtvaardig denken over de hel. Dit is vreselijk!!
Kunnen we dat goedkoop afdoen door te zeggen dat we nuchter moeten blijven? Nee, absoluut niet! Dit is de realiteit en als we onze ogen daarvoor sluiten heeft de duivel zijn zin!! Onze ogen zijn er zo hartstikke blind voor dat we niet doorhebben waarin we leven.

Of hij echt in de hel geweest is en of het er allemaal zo uitziet? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik ietsje meer ben gaan zien in wat voor wereld we leven. En waar dit eindigt zonder Christus.
Ja hè, dat had ik ook!
Toen ik het had gezien dacht ik: OOO wat is de hél afschuwelijk!! NIEMAND MAG DAAR NAARTOE!!!
Ongeredde mensen moet gered worden!
Dus je weet je opdracht!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Bijna-dood-ervaringen

Bericht door Jongere »

Mariaa schreef:Ik weet één ding. Dat wij veel en veel te lichtvaardig denken over de hel. Dit is vreselijk!!
Kunnen we dat goedkoop afdoen door te zeggen dat we nuchter moeten blijven? Nee, absoluut niet! Dit is de realiteit en als we onze ogen daarvoor sluiten heeft de duivel zijn zin!! Onze ogen zijn er zo hartstikke blind voor dat we niet doorhebben waarin we leven.

Of hij echt in de hel geweest is en of het er allemaal zo uitziet? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik ietsje meer ben gaan zien in wat voor wereld we leven. En waar dit eindigt zonder Christus.
Ik vind de lading die je op deze manier aan mijn woorden (en jouw argumenten) meegeeft niet fijn. Als je op deze manier redeneert is het bij voorbaat al niet mogelijk om iets kritisch te zeggen over deze man of anderen die over de hel spreken. Ben het wel met de strekking van je opmerking eens, maar dat neemt niet weg dat we niet kritisch moeten en kunnen kijken naar dit soort dingen. Kritisch kijken naar een ervaring van deze man en vooral ook naar de manier waarop hij daarmee omgaat (toespraak tegen anderen) houdt natuurlijk niet in dat we dan "veel en veel te lichtvaardig over de hel" zouden denken. De hel neemt in de Bijbel een kleine plaats in. Let wel: wel een heel duidelijke plaats! Zonder vergoeilijkende woorden of iets dergelijks. Maar als er dan een man komt die daar een uitgebreide beschrijving van gaat geven die duidelijk persoonlijk (dus psychologisch) getint is, vind ik het belangrijk daar ook nuchter naar te kijken. Niet nuchter naar de hel, maar naar het verhaal van deze man.
JaCa schreef:
jvdg schreef:Ongeredde mensen moet gered worden!
Dus je weet je opdracht!
Het gevaar bestaat dat ook de hel een te centrale plaats kan gaan innemen. Dit filmpje (door iemand getipt in een ander topic) http://www.godtube.com/view_video.php?v ... 62b912c3bd is interessant om eens goed te bekijken. Het heeft er niet direct mee te maken, maar ergens op de helft zegt een prediker hele zinnige dingen als het gaat over zijn zendelingschap naar Afrika. Het is goed om dat in dit verband eens te luisteren, ook w.b. de laatste opmerking van jvdg. Is het vanwege dit soort dingen een opdracht voor ons? Of moeten we ons ook hierin maar op één ding richten: niet op angst ergens voor, niet op medeleven met anderen - maar op God en Zijn bedoeling. Zie het filmpje voor een verduidelijking hiervan, ongeveer vanaf 18:30.
"I didn't send you out there for them. I sent you out there for Me."
Mariaa
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 mei 2008, 18:57

Re: Bijna-dood-ervaringen

Bericht door Mariaa »

Sorry Jongere, 't is absoluut niet m'n bedoeling om negatief te doen over jouw opmerking. 't Was denk ik met name mijn reactie na het zien van dit alles. Dan zie je de ernst en de verschrikkelijkheid en vervolgens lees je van: laten we nuchter zijn.
Maar goed, 'k snap wat je wilt zeggen. En ben het er ook wel deels mee eens. Maar als je je nu in die plaats van die man gaat staan. En jij zou zo iets meemaken, al was het 'gewoon' een nachtmerrie. Maar zou je dan niet iedereen willen waarschuwen?
Eigenlijk heb ik respect voor hem. Ik weet het ook, maar durf m'n mond niet open te doen om anderen te waarschuwen. Want zoiets is toch onmenselijk om te geloven? Wat zullen anderen wel niet denken?
Maar hij doet het wél! Hier ligt inderdaad een opdracht voor ons!
Gebruikersavatar
JaCa
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:48
Locatie: Veenendaal, Werkendam
Contacteer:

Re: Bijna-dood-ervaringen

Bericht door JaCa »

jvdg schreef:Dus je weet je opdracht!
For sure!!

My one and only goal;
His image in my soul.
Plaats reactie