Interview ds. Van Eckeveld in het ND

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Interview ds. Van Eckeveld in het ND

Bericht door caprice »

geerten.net schreef: In een winkel zullen ze echt moeten leren dat ze een Donald Duck kunnen kopen en geen Playboy, hoewel dit best moeilijk voor een puber kan zijn, en de winkel hoef dan niet gelijk verboden te worden, nee, wij moeten het gewoon oke gebruiken!
Hoho, sinds wanneer is Donald Duck verantwoord? Dat is een puur occult blad.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Interview ds. Van Eckeveld in het ND

Bericht door J.C. Philpot »

caprice schreef:Hoho, sinds wanneer is Donald Duck verantwoord? Dat is een puur occult blad.
Ik heb jaren de Donald Duck gelezen, en dit heeft me nog nooit nadelig beinvloed :roll: We moeten verre blijven van het occulte, maar ook niet achter elke boom een demon zien.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Interview ds. Van Eckeveld in het ND

Bericht door jvdg »

caprice schreef:
geerten.net schreef: In een winkel zullen ze echt moeten leren dat ze een Donald Duck kunnen kopen en geen Playboy, hoewel dit best moeilijk voor een puber kan zijn, en de winkel hoef dan niet gelijk verboden te worden, nee, wij moeten het gewoon oke gebruiken!
Hoho, sinds wanneer is Donald Duck verantwoord? Dat is een puur occult blad.
Zie topic: Refo's geven occult leesvoer aan hun kinderen te lezen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Bovendien is het blad niet alleen occult, maar ook nog leugenachtig en bedriegelijk, want eenden kunnen helemaal niet praten! :roll:
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Marnix schreef:Bovendien is het blad niet alleen occult, maar ook nog leugenachtig en bedriegelijk, want eenden kunnen helemaal niet praten! :roll:
echt niet? :oops: :wink:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Maar je kunt wel een brief schrijven naar Oom Donald, en dan krijg je nog antwoord ook. Dus eenden kunnen wel schrijven!
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Unionist schreef:Maar je kunt wel een brief schrijven naar Oom Donald, en dan krijg je nog antwoord ook. Dus eenden kunnen wel schrijven!
En ook rijden, maar dan is het opeens een lelijke eend :?


Afbeelding


hoezo off-topic :lol:
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Bericht door helma »

ik dacht dat het over Ds Eckeveld zou gaan hier :roll:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Interview ds. Van Eckeveld in het ND

Bericht door Unionist »

geerten.net schreef:
Unionist schreef:,,Televisie hebben wij in ons kerkverband altijd buiten de deur proberen te houden, maar met de computer lukt dat niet. Hoeveel ouders weten waar de kinderen op hun eigen kamer naar kijken op hun laptop? Om ook daarbij grenzen te stellen zeg ik: neem in elk geval gefilterd internet. En in ons gezin hebben we de regel: geen speelfilms in de dvd-speler. Het begint met misschien met een Dik Trom-film, maar waar eindigt het?"
Volgens mij is de gg bezig met het afpakken van verantwoordelijkheden. Jongeren moeten leren kiezen tussen goed en kwaad, tussen slechte websites en goede websites, tussen slechte tv programma's en goede tv programma's, als je ze dat niet leert door de verantwoordelijkheden af te nemen gaan ze veel sneller de fout in als ze op hun 18e op hun eigen benen staan.

In een winkel zullen ze echt moeten leren dat ze een Donald Duck kunnen kopen en geen Playboy, hoewel dit best moeilijk voor een puber kan zijn, en de winkel hoef dan niet gelijk verboden te worden, nee, wij moeten het gewoon oke gebruiken!

Trouwens, voor mij is ds v Eckeveld "oom Jan", het is de broer van mijn moeder! :mrgreen:

Wat vinden jullie?
Hé, dat citaat is niet van mij, maar van Oom Jan. Even goed quoten.

Met dank aan Helma

Overigens was het voor ons ook altijd Ome Jan. Voor hij predikant werd, woonde hij bij ons op 't dorp en wij kwamen er vaak over de vloer. Vandaar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Interview ds. Van Eckeveld in het ND

Bericht door helma »

Unionist schreef:
geerten.net schreef:
Unionist schreef:,,Televisie hebben wij in ons kerkverband altijd buiten de deur proberen te houden, maar met de computer lukt dat niet. Hoeveel ouders weten waar de kinderen op hun eigen kamer naar kijken op hun laptop? Om ook daarbij grenzen te stellen zeg ik: neem in elk geval gefilterd internet. En in ons gezin hebben we de regel: geen speelfilms in de dvd-speler. Het begint met misschien met een Dik Trom-film, maar waar eindigt het?"
Volgens mij is de gg bezig met het afpakken van verantwoordelijkheden. Jongeren moeten leren kiezen tussen goed en kwaad, tussen slechte websites en goede websites, tussen slechte tv programma's en goede tv programma's, als je ze dat niet leert door de verantwoordelijkheden af te nemen gaan ze veel sneller de fout in als ze op hun 18e op hun eigen benen staan.

In een winkel zullen ze echt moeten leren dat ze een Donald Duck kunnen kopen en geen Playboy, hoewel dit best moeilijk voor een puber kan zijn, en de winkel hoef dan niet gelijk verboden te worden, nee, wij moeten het gewoon oke gebruiken!

Trouwens, voor mij is ds v Eckeveld "oom Jan", het is de broer van mijn moeder! :mrgreen:

Wat vinden jullie?
Hé, dat citaat is niet van mij. Even goed quoten.

Met dank aan Helma

Ik dacht al; sinds wanneer heeft Unionist van die degelijke principes :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ach, afgezien van die laatste zin komt het aardig met mijn principe overeen hoor.

Bij ons gaat deze regel als volgt:

"in ons gezin hebben we de regel: geen boeken in de boekenkast. Het begint misschien met een Dik Trom-boek, maar waar eindigt het?"
Plaats reactie