Radicaliteit en bewogenheid in prediking

Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

refo schreef:
Kislev schreef:Gisteravond een preek zitten luisteren van ds. G.M. de Leeuw (ben ik als puber onder opgegroeid). Weer viel me op die ontzagelijke ernst van de eeuwigheid en voor de heiligheid van God. Dat is niet veel predikanten gegeven.
Toch nog wel meer, mag ik hopen?
Typische opmerking van refo :mrgreen: Luister zelf:
http://stream2.kerkomroep.nl/archief/st ... -19-22.mp3
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

En dit antwoord is weer typisch refoforum. :cry:
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

refo schreef:En dit antwoord is weer typisch refoforum. :cry:
Laat ik dan een duidelijk antwoord geven: naar jouw maatstaven zal er zeer beslist wat ontbreken!!
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Kislev schreef:Gisteravond een preek zitten luisteren van ds. G.M. de Leeuw (ben ik als puber onder opgegroeid). Weer viel me op die ontzagelijke ernst van de eeuwigheid en voor de heiligheid van God. Dat is niet veel predikanten gegeven.
Inderdaad Kislev!
Ik heb een oudejaarspreek van wel 10 jaar geleden.
Zelden zo ernstig iemand horen preken!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Marcel Vroegop schreef:Dv. 30 mei 2008 hoopt hij een week in Nederland te zijn, dus ik stel voor dat jullie er zelf naar vragen! :)
Zijn er al data / plaatsen bekend? Lijkt me de moeite waard!
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

Hendrikus schreef:
Marcel Vroegop schreef:Dv. 30 mei 2008 hoopt hij een week in Nederland te zijn, dus ik stel voor dat jullie er zelf naar vragen! :)
Zijn er al data / plaatsen bekend? Lijkt me de moeite waard!
Hij spreekt blew op de Heartcry-conferentie in mei 2008 van 30 mei tot en met 2 juni. Daarnaast zal hij in de week erna en de week ervoor ook wel hier en daar spreken denk ik.

gr, Grace
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Bericht door Erasmiaan »

Kislev schreef:Gisteravond een preek zitten luisteren van ds. G.M. de Leeuw (ben ik als puber onder opgegroeid). Weer viel me op die ontzagelijke ernst van de eeuwigheid en voor de heiligheid van God. Dat is niet veel predikanten gegeven.
Ik ervaar het ook als een bijzonder voorrecht dat ik regelmatig onder zijn gehoor mag zitten!
Gebruikersavatar
rj
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 okt 2005, 18:50

Bericht door rj »

Marcel Vroegop schreef:Dv. 30 mei 2008 hoopt hij een week in Nederland te zijn, dus ik stel voor dat jullie er zelf naar vragen! :)
Als ik mijn mening geven mag: Washer een heel klein beetje kennende heeft hij met de vergelijking tussen de film en de prediking van evangelisten niet bedoeld te zeggen dat hij deze film waardeert, maar in vergelijking met evangelisten die een doldwaze boodschap brengen dat geen waar Evangelie meer te noemen is, de film bij wijze van spreken nog beter zou zijn. Deze uitspraak krijgt alleen inhoud als hij van de film walgt --> dan heeft de uitspraak indirect over de prediking van evangelisten pas kracht.

Maar goed, zeker weten kunnen we het door hem te mailen of het hem even te vragen als hij in de eerste week van juni o.a. in Rijssen een serie preken hoopt te houden.

Vriendelijke groeten,
Hier kun je je zien en luisteren hoe het bij Dr. Washer zelf aan toe gaat. De liturgie verschilt nogal dan die in onze gemeente. :D. Het blijft mij intrigeren.
Rochus
Berichten: 451
Lid geworden op: 26 jun 2007, 21:38

Bericht door Rochus »

Grace schreef:
Hendrikus schreef:
Marcel Vroegop schreef:Dv. 30 mei 2008 hoopt hij een week in Nederland te zijn, dus ik stel voor dat jullie er zelf naar vragen! :)
Zijn er al data / plaatsen bekend? Lijkt me de moeite waard!
Hij spreekt blew op de Heartcry-conferentie in mei 2008 van 30 mei tot en met 2 juni. Daarnaast zal hij in de week erna en de week ervoor ook wel hier en daar spreken denk ik.

gr, Grace
Dan behoor je wel tot de ingewijden want op de heartcry-site wordt de conferentie van D.V. 19 - 22 oktober 2007 aangekondigd. Verder kan ik nog niets vinden.
Marcel Vroegop

Bericht door Marcel Vroegop »

A.s. Heartcry- conferentie is over anderhalve week en daar hoopt Dr. Francois Carr (Zuid-Afrika) en Aad van de Sande te spreken.

Volgend jaar eerste weekend van juni hoopt Paul Washer een reeks van lezingen te houden in Rijssen. Verders hoopt hij in de loop van de week die daar op volgt ook te spreken in de Alblasserwaard en de Veluwe (Harinxveld, Ede?)

T.z.t. de site http://www.heartcry.nl in de gaten houden!

Gegroet,
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Pfoei, Paul Washer.

Pas een lezing van hem bekeken;
Klik
Dat zijn nog eens predikers.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Marcel Vroegop

Bericht door Marcel Vroegop »

Kijk op http://www.sermonaudio.com!

Nog veel meer!!!

Gegroet,
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Gian schreef:Pfoei, Paul Washer.

Pas een lezing van hem bekeken;
Klik
Dat zijn nog eens predikers.
Kliksafe vindt het niks, blijkbaar.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

De vuurmuur hier houdt hem ook tegen: multimedia download.

Overigens kan ik ook niet in gereformeerdgezind.nl : adult materials.
Wat gebeurt daar?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

refo schreef:Overigens kan ik ook niet in gereformeerdgezind.nl : adult materials.
Wat gebeurt daar?
:shock: :mrgreen:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie