REO

jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Op 15 januari 2004 ben ik begonnen met posten op OSW. Dat nadat men in het gastenboek van de jongerenavonden mijn kritiek op kritiek niet langer kon verdragen, het separeren in de schriftuurlijk-bevindelijke prediking betitelde als "een satanische geest van het elkaar niet als broeders in Christus willen erkennen" en het gastenboek werd opgeheven.

Daarmee vergeleken waren de discussies op OSW een stuk verhevener. Alleen: de reactie van critici op mijn kritiek op kritiek is uiteindelijk hetzelfde. Het wordt niet geaccepteerd en een inhoudelijke reactie wordt door de voormannen van de kritiek en ook door hun volgelingen consequent vermeden. Het uitblijven van inhoudelijke reacties op punten die Ds Visscher aandraagt is in dit verband illustratief. Critici blijven steken in algemeenheden als dat Ds Visscher slechts gelijk heeft voor een deel van de GG en Ds Hegger voor een ander deel een juist beeld schetst. Natuurlijk absolute onzin, dat weet iedereen. Incidentele ongelukkige uitdrukkingen daargelaten vormen de GG theologisch een veel grotere eenheid dan menigeen hier wil erkennen. Ds Hegger, Blaauwendraad, Van der Zwaag en de SRA richten zich in hun kritiek echt niet op een incidentele uitwas of een halve GG die zou ontspoord, maar men stelt zich frontaal op tegenover de leer en prediking die GG-breed aanwezig is. Wie dat ontkent is niet eerlijk, althans niet goed geïnformeerd.

Maar laten we hopen dat Ds Hegger nog eens eerlijk zal ingaan op de punten die Ds Visscher aandraagt. En niet langer de onwaarheid verkondigt dat het oneerlijke van zijn kritiek niet concreet zou zijn aangewezen.

Ik hoop dat mensen die contacten met Ds Hegger hebben en dit lezen (ik heb begrepen dat die er dus zijn) ditmaal een positieve bijdrage zullen leveren en hem daartoe zullen aansporen en dat wij dit topic tot op dat moment even laten rusten.



[Aangepast op 31/12/04 door Adrianus]
zou je arrogante houding misschien daar debet aan zijn. Je lijkt hier het helemaal nooit voor God op te nemen, maar het komt over dat je zoals grasstengel zegt slechts je kerkverband verdedigt. En ik snap wel dat je dat ook doet want de kritiek is gericht op het kerkverband. Maar je moet daarom niet de God van het kerkverband vergeten. Dat komt bij mij zo nogal eens over. Kijk als jij begint met huiveringwekkend dan denk ik, zo als je dus niet denkt zoals adrianus denkt dan ben je een vervloeking. En ik ben vast niet de enige die jou woorden zo interpreteert. En ja dat zet bij mij alle stekels overeind.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Adrianus,

Volgens mij ben je nog steeds niet met Ds. Hegger zelf in discussie gegaan.

Waarom niet?

"Dat is hij niet waard", lees ik in eerdere postings van je.

Maar blijkbaar is hij het wel waard om hier je gal over hem uit te spuwen.

Dat vind ik ietwat dubbel.


Als het jou er echt om ging om zijn, in jouw ogen, dwalingen te weerleggen, deed je wat de Bijbel zegt over een broeder vermanen. Dat is een nog uitnemender weg dan de door jou zo hooggeprezen kerkelijke weg.

Waarom doe je dat dan niet?


Het lijkt mij ook effectiever dan hier steeds weer te blijven posten, tegen je zin in.

Bovendien: als je Ds. Hegger overtuigt, kun je ons wellicht ook overtuigen.

Probeer maar eens!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Het lijkt hier wel oud en nieuw! Maar dan allemaal losse flodders richting elkaar.
Ik wordt echt ziek van de meeste reactie's!
Het leidt van de kern af en dat is of we Christus als onze Verlosser kennen.
Daarnaast wordt er telkens gekeken vanuit menselijke geschriften! Laten we met elkaar eerst met Gods Woord beginnen en daarvan uit een reactie richting de standpunten van beide kanten geven.
Het lijkt nu wel op buikspreken van Gods Woord want het Woord wordt verklaart vanuit de oudvaders en huidige predikanten maar laten we het eens omdraaien of stop met deze discussie!

Wat mij betreft mag deze discussie gesloten worden als we op deze wijze blijven doorgaan!
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Adrianus,

Volgens mij ben je nog steeds niet met Ds. Hegger zelf in discussie gegaan.

Waarom niet?

"Dat is hij niet waard", lees ik in eerdere postings van je.

Maar blijkbaar is hij het wel waard om hier je gal over hem uit te spuwen.

Dat vind ik ietwat dubbel.


Als het jou er echt om ging om zijn, in jouw ogen, dwalingen te weerleggen, deed je wat de Bijbel zegt over een broeder vermanen. Dat is een nog uitnemender weg dan de door jou zo hooggeprezen kerkelijke weg.

Waarom doe je dat dan niet?


Het lijkt mij ook effectiever dan hier steeds weer te blijven posten, tegen je zin in.

Bovendien: als je Ds. Hegger overtuigt, kun je ons wellicht ook overtuigen.

Probeer maar eens!
Gezien het uitblijven van een eerlijke, inhoudelijke reactie op de bijdrage van Ds Visscher voel ik mij niet geroepen Ds Hegger persoonlijk aan te schrijven. Hij was aan zet na Ds Visscher, niet ik. adrianus112@hotmail.com

Een ding voel je wel goed aan: mijn tegenzin om te posten groeit en (voeg ik toe) kent een maximum.
Zolang Ds. Hegger zijn woorden niet herroept, is zijn reacitie voor jou toch niet voldoende. Dus kun je je daar mooi achter verschuilen.

Geen gelijk krijgen is trouwens niet hetzelfde als niet serieus beantwoord worden.

Als jij bovendien niet aan zet bent, vraag ik me af waarom je hier over dit onderwerp blijft posten.

Echt een open discussie lijkt het me ook niet worden: hjhegger@planet.nl tegen adrianus112@hotmail.com.

Of heet jij echt 112 met je achternaam?

[Aangepast op 31/12/04 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

PERSBERICHT: OPHEFFING REO

We hebben als bestuur besloten de stichting Reformatorisch Evangelisch Ontwaken op te heffen.
Reden: we zien geen kans meer voor het organiseren van bijeenkomsten. En je moet een stichting
niet in stand houden, wanneer de doelstelling niet meer verwezenlijkt kan worden.
Maar het doel op zichzelf is iets waarvoor we moeten blijven bidden. En, ook al is een echte opwekking
in wezen het werk van de Heilige Geest, toch moeten we alert blijven op de bewegingen
van de Ruach, het Pneuma. We moeten het ademen van de heilige Adem, het ruisen en hopelijk het
waaien en zelfs het stormen van de heilige Wind in een gelovig verwachten opvangen. Zodra we
iets daarvan vernemen, moeten we ons aan Hem aanbieden met de ootmoedige bede of Hij ons als
Zijn instrument wil gebruiken.

Namens het bestuur: Herman Hegger, voorzitter
Paul Smeijers, secretaris


== http://www.reo.st ==
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Plaats reactie