Zangdienst in strijd met 4e gebod?

Adorote

Bericht door Adorote »

De zogenaamde zangdienst een uitvinding van ongeloof om maar geen preek aan te horen en zoniet de Heilige Schrift open te slaan en om maar niet de Heilige Sacramenten te hoeven vieren .

Wat voor diensten zijn er Bij katholieken De Heilige Mis of Eucharistieviering en de Getijden diensten.
Reformatie de Eredienst bij de calvijnse reformatie, de Lutherse Mis,zo ook bij de Anglicana en de Getijdendiensten in heel de reformatie.

Zangdiensten bestaan niet zijn dat ook geen diensten .
Gebruikersavatar
Christiaan
Berichten: 2057
Lid geworden op: 01 sep 2006, 10:03
Locatie: Zeeland

Bericht door Christiaan »

Wat een onzin, bij ons is het in iedergeval de gewoonte dat juist ook met zangdiensten,
de Heilige Schrift wel opengaat, dat er ook een korte overdenking is. Dus er wordt meer gezongen, waarom zou het anders dan ook zangdienst heetten :wink:
Maar Gods Woord blijft zeker niet dicht!
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Christiaan schreef:Wat een onzin, bij ons is het in iedergeval de gewoonte dat juist ook met zangdiensten,
de Heilige Schrift wel opengaat, dat er ook een korte overdenking is. Dus er wordt meer gezongen, waarom zou het anders dan ook zangdienst heetten :wink:
Maar Gods Woord blijft zeker niet dicht!
Zangdienst :?: :roll:
Wel gehoord van een vesper maar zangdienst nee :wink:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Oude-Waarheid schreef:
Christiaan schreef:Wat een onzin, bij ons is het in iedergeval de gewoonte dat juist ook met zangdiensten,
de Heilige Schrift wel opengaat, dat er ook een korte overdenking is. Dus er wordt meer gezongen, waarom zou het anders dan ook zangdienst heetten :wink:
Maar Gods Woord blijft zeker niet dicht!
Zangdienst :?: :roll:
Wel gehoord van een vesper maar zangdienst nee :wink:
Ach, what's in a name. Een zangdienst kan je ook een eredienst noemen, want God wordt er gediend en er wordt gezongen tot zijn eer. Hoe je het noemt is niet zo belangrijk. Een zangdienst is dus gewoon een bijeenkomst (dienst) waar God wordt gediend (dienst) en waar er vooral wordt gezongen (zang).
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Tel de serieuze postings!
Tel de schop en trap postings!
Uitkomst? Tel zelf

Is dit nog wel een refoforum?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oude Paden schreef:Tel de serieuze postings!
Tel de schop en trap postings!
Uitkomst? Tel zelf

Is dit nog wel een refoforum?
Met het verkeerde been uit bed gestapt, OP?
Waar slaat dit op?
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Hendrikus schreef:
Oude Paden schreef:Tel de serieuze postings!
Tel de schop en trap postings!
Uitkomst? Tel zelf

Is dit nog wel een refoforum?
Met het verkeerde been uit bed gestapt, OP?
Waar slaat dit op?
Moet je is beginnen te lezen bij het begin!
Daar zou je wel verkeerd humeur van krijgen ook!
Adorote

Bericht door Adorote »

Ten principale is dit ook een grote onzin draad.Iedereen die goed op de hoogte is met Kerk en haar diensten weet dat zangdiensten niet bestaan en mensen af houden waar het om gaat,een beetje zingen met elkaar geeft de mensen een goed gevoel en voor de rest niets.

De Kerk zowel Katholieken,Oud Katholieken Orthodoxen,Reformatie,calvijnse stroming,Anglicana,Lutherana,kent de volgende diensten

Heilige Mis. Eredienst,en de Gebedsdiensten,in de klooster zeven keer perdag in de parochies en gemeenten als het goed is twee keer per dag.

Voorts zijn er in de meeste kerken elke dag diensten.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Oude Paden schreef:Tel de serieuze postings!
Tel de schop en trap postings!
Uitkomst? Tel zelf

Is dit nog wel een refoforum?
Ehm, dit topic is al maaaaanden oud. Waarom kom je hier nu opeens mee? De laatste dagen is er volgens mij niet geschopt hoor.

Ik snap je reactie niet zo goed, en dit is volgens mij nog wel degelijk een refoforum! :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Adorote schreef:Ten principale is dit ook een grote onzin draad.Iedereen die goed op de hoogte is met Kerk en haar diensten weet dat zangdiensten niet bestaan en mensen af houden waar het om gaat,een beetje zingen met elkaar geeft de mensen een goed gevoel en voor de rest niets.

De Kerk zowel Katholieken,Oud Katholieken Orthodoxen,Reformatie,calvijnse stroming,Anglicana,Lutherana,kent de volgende diensten

Heilige Mis. Eredienst,en de Gebedsdiensten,in de klooster zeven keer perdag in de parochies en gemeenten als het goed is twee keer per dag.

Voorts zijn er in de meeste kerken elke dag diensten.
Hm. Ik denk niet dat deze posting bij Oude Paden de vraag wegneemt "Is dit nog wel een refoforum?"
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Adorote schreef:een beetje zingen met elkaar geeft de mensen een goed gevoel en voor de rest niets.
Wie heeft hier beweerd dat met "zangdienst" wordt bedoeld "een beetje zingen met elkaar"?
Adorote schreef:Voorts zijn er in de meeste kerken elke dag diensten.
Op jouw planeet misschien wel. Op de mijne niet :wink:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Adorote schreef:Ten principale is dit ook een grote onzin draad.Iedereen die goed op de hoogte is met Kerk en haar diensten weet dat zangdiensten niet bestaan en mensen af houden waar het om gaat,een beetje zingen met elkaar geeft de mensen een goed gevoel en voor de rest niets.

De Kerk zowel Katholieken,Oud Katholieken Orthodoxen,Reformatie,calvijnse stroming,Anglicana,Lutherana,kent de volgende diensten

Heilige Mis. Eredienst,en de Gebedsdiensten,in de klooster zeven keer perdag in de parochies en gemeenten als het goed is twee keer per dag.

Voorts zijn er in de meeste kerken elke dag diensten.
Hm. Ik denk niet dat deze posting bij Oude Paden de vraag wegneemt "Is dit nog wel een refoforum?"
Ik snap die vraag echter totaal niet. Ik ben maar weer even vanaf het begin gaan lezen en zie daar dat er vraagtekens worden gezet bij een christelijke organisatie die protesteert tegen een openlluchtgospelzangdienst op zondag. Daar komen nogal wat reacties van onbegrip op. Dat lijkt me niet verkeerd en al helemaal niet in strijd met het gereformeerde leven, men protesteert tegen het dienen, loven en prijzen van God, nog wel op de speciale dag die Hij daarvoor heeft ingesteld. Dus Oude Paden, ik zie werkelijk niet wat je moeite precies is en waarom je hier bijna 1,5 jaar later opeens mee komt. Ik ben dus wel benieuwd naar een toelichting en hoop dat je die wil geven, ik tast omtrend je vragen volledig in het duister.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Marnix schreef:
Tiberius schreef:
Adorote schreef:Ten principale is dit ook een grote onzin draad.Iedereen die goed op de hoogte is met Kerk en haar diensten weet dat zangdiensten niet bestaan en mensen af houden waar het om gaat,een beetje zingen met elkaar geeft de mensen een goed gevoel en voor de rest niets.

De Kerk zowel Katholieken,Oud Katholieken Orthodoxen,Reformatie,calvijnse stroming,Anglicana,Lutherana,kent de volgende diensten

Heilige Mis. Eredienst,en de Gebedsdiensten,in de klooster zeven keer perdag in de parochies en gemeenten als het goed is twee keer per dag.

Voorts zijn er in de meeste kerken elke dag diensten.
Hm. Ik denk niet dat deze posting bij Oude Paden de vraag wegneemt "Is dit nog wel een refoforum?"
Ik snap die vraag echter totaal niet. Ik ben maar weer even vanaf het begin gaan lezen en zie daar dat er vraagtekens worden gezet bij een christelijke organisatie die protesteert tegen een openlluchtgospelzangdienst op zondag. Daar komen nogal wat reacties van onbegrip op. Dat lijkt me niet verkeerd en al helemaal niet in strijd met het gereformeerde leven, men protesteert tegen het dienen, loven en prijzen van God, nog wel op de speciale dag die Hij daarvoor heeft ingesteld. Dus Oude Paden, ik zie werkelijk niet wat je moeite precies is en waarom je hier bijna 1,5 jaar later opeens mee komt. Ik ben dus wel benieuwd naar een toelichting en hoop dat je die wil geven, ik tast omtrend je vragen volledig in het duister.
Oude Paden word oud :P
Hij had beter op moeten letten.
'k Had niet gezeien dat dit topic zo lang geleden was gestard en ergerde me aan "beneden de maat" toon van de eerste blz.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33281
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Oude Paden schreef:Oude Paden word oud :P
Is dat een constatering of een voorspelling? :D

Maar goed: dan snappen we je reactie.
Plaats reactie