Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door Marnix »

Ik kom er toch echt niet veel tegen, wel moslims maar nauwelijks nederlandse moslims. Zoveel zijn het er volgens mij niet. Ik denk dat er meer ex-moslims christen zijn dan ex-christenen moslim. Maar goed, het is een goede motivatie om moslims het evangelie te verkondigen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door refo »

MarthaMartha schreef:Maar de islam groeit niet alleen door het groeien van het aantal nakomelingen...
Je wilt niet weten hoeveel nederlandse vrouwen ik in Veenendaal al met hoofddoek tegenkom.
Wat denk je van al die gemengde huwelijken?
Ik denk dat álle vrouwen die je in Veenendaal met hoofddoek tegenkomt Nederlandse zijn.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door MarthaMartha »

refo schreef:
MarthaMartha schreef:Maar de islam groeit niet alleen door het groeien van het aantal nakomelingen...
Je wilt niet weten hoeveel nederlandse vrouwen ik in Veenendaal al met hoofddoek tegenkom.
Wat denk je van al die gemengde huwelijken?
Ik denk dat álle vrouwen die je in Veenendaal met hoofddoek tegenkomt Nederlandse zijn.
jij je zin, autochtone vrouwen dan........
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door Sola Scriptura »

islam is een sneaky dwaalleer.
maar we kunnen veel van de moslims leren,qua inzet en respect/vrees voor God.
en intergratie van geloof en leven/praktijk.

liever moskeeen dan secularisatie en abortusklinieken.
David J
Berichten: 863
Lid geworden op: 21 jun 2004, 18:18

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door David J »

Sola Scriptura schreef:islam is een sneaky dwaalleer.
maar we kunnen veel van de moslims leren,qua inzet en respect/vrees voor God.
en intergratie van geloof en leven/praktijk.

liever moskeeen dan secularisatie en abortusklinieken.
Lastige keuze, hoor. Ik kan die zo snel niet maken. Ik ben bang dat dit typisch een voorbeeld is waarin de voordelen van een onbekende situatie worden overbelicht, en de nadelen onderbelicht. Het het-gras-is-groener-bij-de-buren effect, zeg maar. Ik denk dat het altijd nog makkelijker is om christen te zijn op de Wallen, dan in Saudi-Arabie.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door Rens »

David J schreef: Ik denk dat het altijd nog makkelijker is om christen te zijn op de Wallen, dan in Saudi-Arabie.
wordt HeilsSoldaat bij het LdH......"de Strijdkreet" verkopen.........(m'n oude moeder is óók HeilsSoldaat................)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door Marnix »

David J schreef:
Sola Scriptura schreef:islam is een sneaky dwaalleer.
maar we kunnen veel van de moslims leren,qua inzet en respect/vrees voor God.
en intergratie van geloof en leven/praktijk.

liever moskeeen dan secularisatie en abortusklinieken.
Lastige keuze, hoor. Ik kan die zo snel niet maken. Ik ben bang dat dit typisch een voorbeeld is waarin de voordelen van een onbekende situatie worden overbelicht, en de nadelen onderbelicht. Het het-gras-is-groener-bij-de-buren effect, zeg maar. Ik denk dat het altijd nog makkelijker is om christen te zijn op de Wallen, dan in Saudi-Arabie.
Dat is dan wel weer gelijk een ander uiterste. Voor dat laatste hoef je niet zo bang te zijn hoor.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door Bonny »

Sola Scriptura schreef:islam is een sneaky dwaalleer.
maar we kunnen veel van de moslims leren,qua inzet en respect/vrees voor God.
en intergratie van geloof en leven/praktijk.

liever moskeeen dan secularisatie en abortusklinieken.
Van een religie die glashard ontkent dat Jezus de Zoon des Heren is kan ik niet zo veel leren! Het spijt me dat ik het zo zeggen moet, maar daar wordt veel te weinig aandacht aan besteed hier.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door Marnix »

Hoe kom je daar nou bij. En sowieso, wat heeft dat met de islam te maken? Dit kan je dan op iedereen die niet in Hem gelooft toepassen. Je kan dan ook niets leren van je ongelovige buurman, van een niet-gelovige leraar, collega enzovoorts. En dat klopt niet. Dat mensen dat niet geloven wil nog niet zeggen dat je er niets van kan leren. Er zijn niet-christenen die bepaalde christelijke thema's beter in praktijk brengen dan christenen. Denk bijvoorbeeld eens aan gastvrijheid. Wil jij stellen dat je als christen niets van een enorm gastvrije niet-christen kan leren? Dat kan je wel. Dat de motivatie verschilt wil nog niet zeggen dat er niets te leren valt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door Sola Scriptura »

Bonny schreef:
Sola Scriptura schreef:islam is een sneaky dwaalleer.
maar we kunnen veel van de moslims leren,qua inzet en respect/vrees voor God.
en intergratie van geloof en leven/praktijk.

liever moskeeen dan secularisatie en abortusklinieken.
Van een religie die glashard ontkent dat Jezus de Zoon des Heren is kan ik niet zo veel leren! Het spijt me dat ik het zo zeggen moet, maar daar wordt veel te weinig aandacht aan besteed hier.

Daarom startte ik al met die zin, ja het is een dwaalleer.
en hier in galaten 1 kan je zo de islam zetten:

gal 1:
6 Het verbaast mij, dat gij u zo schielijk van degene, die u door de genade van Christus geroepen heeft, laat afbrengen tot een ander evangelie, 7 en dat is geen evangelie. Er zijn echter sommigen, die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. 8 Maar ook al zouden wij, of een engel uit de hemel, een evangelie verkondigen, afwijkend van hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt!
*

Maar de lauwe westerse-consumenten cultuur beinvloed ook de christenen. er zijn zaken/elementen/aspecten waar we van kunnen leren, als ik kijk hoe ze allah aanbidden en dan de naar de evangelische opwekkingsbundel, schaam ik me als christen.
en het vuur voor de koran, of de weerstand als mohammed word bespot. de intergratie van geloof en leven enz enz....

En los daar van kunnen we best kijken naar de gezamelijke overeenkomsten en dan een brug slaan om te evangeliseren. Paulus was daar ook niet vies van!
Plaats reactie