Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Lambertus

Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door Lambertus »

Dit kan er bij mij echt niet in !!!

uit de telegraaf
´Nederland bouwt moskeeën, geen kerken´
DEN HAAG - De politiek moet de realiteit onder ogen zien: in Nederland worden geen kerken meer gebouwd, maar moskeeën, en onze bakkers, loodgieters en automonteurs van de toekomst zijn voor tweederde allochtoon. Dat zei PvdA-fractievoorzitter Bos dinsdag in de Tweede Kamer tijdens het debat over het integratiebeleid.

Volgens Bos is het in rechts Nederland een taboe om die realiteit onder ogen te zien. "Het zou eerlijker zijn om de waarheid te zeggen. Nederland wordt nooit meer wat het was."

Hij zei de verantwoordelijkheid te nemen voor het succes en de mislukkingen van het integratiebeleid van de afgelopen jaren, en nodigde de andere partijen uit dat ook te doen. "We waren er allemaal bij."
Jelle

Bericht door Jelle »

Dit wisten wij jaren geleden ook al, alleen toen mocht er niet overgesproken worden want dan deed je aan discriminatie.
Nu men ziet dat, wat velen altijd al geroepen hebben, nu daadwerkelijk staat te gebeuren mag er ineens wel overgesproken worden.

Men zal moeten aanvaarden dat Nederland over een tig aantal jaren een moslim land geworden is, net als andere landen binnen europa
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

De moslims intergreren wel, maar niet zo snel als wij zouden willen. Moslims over 20 jaar zijn moslim zoals vrijzinnigen nu christen zijn.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

ik denk dat moslims best wel integreren... ze werken toch onder ons.. maar ja je gaat je geloof niet afstaan omdat je ergens anders woont...
Toch vraag ik me af of NL een moslimland wordt.. er komen nu sowieso niet zo snel nieuwe moslims binnen die nergens een connectie hebben.. wel komen er natuurlijk nieuwe moslim gezinnen bij omdat mensen hier trouwen en kinderen krijgen, maar ja dat doen christenen ook..
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Robert
De moslims intergreren wel, maar niet zo snel als wij zouden willen. Moslims over 20 jaar zijn moslim zoals vrijzinnigen nu christen zijn.
Well, vrijzinnige moslims zijn ongevaarlijk, net als alle andere 'welvaardsgeloven'. Ze tolereren namelijk andersdenkenden (zolang je hun niet dwars zit), en voelen geen enkele behoefte om die te bekeren tot hun geloof. Dus als dat waar is hoeven we niet bang te zijn voor Jihaad etc.
Adorote

Bericht door Adorote »

Ach vreemde praatjes van een zekere W.Bos is dat niet een van de mensen die lid is van een partij waar dit land nu alle problemen aan te danken heeft.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Ach vreemde praatjes van een zekere W.Bos is dat niet een van de mensen die lid is van een partij waar dit land nu alle problemen aan te danken heeft.

Dat geeft mij ook altijd een wrange bijsmaak als ik die man hoor.

mede door het beleid van de PVDA is het zo'n baggerzooi hier geworden. (paars)
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Inderdaad zijn geseculeerde moslims net zo ongevaarlijk als een vrijzinnige protestant.

Het probleem van Wouter Bos is echter dat hij zijn religie de 'moderniteit' aan iedereen wil opdringen, zowel aan de orthodoxe protestant alswel aan de orthodoxe moslim. Het ideaal van Wouter Bos cs. is een geseculariseerd Nederland waar kerk en moskee naast elkaar staan, maar waar dat geloof wel duidelijk tot het privédomein behoort. Het laïcistisch Franse ideaal dus. Ik ben wel benieuwd hoe lang partijen als de VVD en de PvdA ons accepteren. Niet lang denk ik gezien de reactie van de VVD top op dhr. Wilders.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
wim314

Bericht door wim314 »

niet gevaarlijk.....wat bedoelen we daarmee? Niet bedreigend? Was het lewis die niet zei dat de niet vijandige..geleidelijke manier het gevaarlijkst is? Jihaad zou ons scherp moeten houden.... wij hebben het zelf verprutst..God stuurde deze mensen, we konden hen vertellen wie Jezus is....wat deden we? Niets.....

Bos heeft een x gelijk denk ik.... behalve...als wij onze mentaliteit als christenen veranderen en doelgericht leren leven / groeien in geloof...dan kunnen we dat niet voor onszelf houden en zijn we niet meer bezig kerkje te spelen...dan gaat het leven....
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Dit kan er bij mij echt niet in !!!

uit de telegraaf
´Nederland bouwt moskeeën, geen kerken´
DEN HAAG - De politiek moet de realiteit onder ogen zien: in Nederland worden geen kerken meer gebouwd, maar moskeeën, en onze bakkers, loodgieters en automonteurs van de toekomst zijn voor tweederde allochtoon. Dat zei PvdA-fractievoorzitter Bos dinsdag in de Tweede Kamer tijdens het debat over het integratiebeleid.

Volgens Bos is het in rechts Nederland een taboe om die realiteit onder ogen te zien. "Het zou eerlijker zijn om de waarheid te zeggen. Nederland wordt nooit meer wat het was."

Hij zei de verantwoordelijkheid te nemen voor het succes en de mislukkingen van het integratiebeleid van de afgelopen jaren, en nodigde de andere partijen uit dat ook te doen. "We waren er allemaal bij."
Als ik de woorden van Wouter Kabouter goed begrijp integreren wij als rechtse Nederlanders cq christenen niet goed? :stu
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Dit kan er bij mij echt niet in !!!

uit de telegraaf
´Nederland bouwt moskeeën, geen kerken´
DEN HAAG - De politiek moet de realiteit onder ogen zien: in Nederland worden geen kerken meer gebouwd, maar moskeeën, en onze bakkers, loodgieters en automonteurs van de toekomst zijn voor tweederde allochtoon. Dat zei PvdA-fractievoorzitter Bos dinsdag in de Tweede Kamer tijdens het debat over het integratiebeleid.

Volgens Bos is het in rechts Nederland een taboe om die realiteit onder ogen te zien. "Het zou eerlijker zijn om de waarheid te zeggen. Nederland wordt nooit meer wat het was."

Hij zei de verantwoordelijkheid te nemen voor het succes en de mislukkingen van het integratiebeleid van de afgelopen jaren, en nodigde de andere partijen uit dat ook te doen. "We waren er allemaal bij."


:u:i:u:i:u:i:u:i:u:i:u:i:u:i:u:i:u:i:u:i:u:i:u:i


gruttepiet zeg...

spuit elf in de linkse bocht

Volgens mij heeft ene heer Bolkestein dit al een aantal jaren geleden open en bloot gezegd. en werd vervolgens afgeserveerd naar een "brusselfunctie".

Vervolgens is ene heer Fortuyn gekomen maar die heeft het ook niet gehaald.

Recentelijk is er een 10stappenplan van ene heer Wilders in de openbaarheid gekomen en de story van deze heer is nog heel actueel....


Bovenstaande heren allemaal RECHTSE heren en nu is er een

Linkse boskabouter die beweerd dat het in rechts nederland taboe is om de realiteit onder ogen te zien?????????



:$:$:$:$:$:$:$


Verbaas u niet , Verwonderd u slechts



PS goed topic in de juiste rubriek Jelle:, Kan ik ook eindelijk eens een posting in de theologierubriek plaatsen:sne:sne:sne

[Aangepast op 1/9/04 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door jvdg »

'Meer zorgen over kerk dan over moskee'

DI 15 apr 2008 | 11.58
Vicepremier en minister Rouvoet vindt dat christenen zich meer zorgen moeten maken over het grote aantal kerken dat sluit dan over het groeiend aantal moskeeën.

''Het lijkt me beter dat christenen zich daarop richten dan op het voorkomen dat er meer moskeeën komen. Je mag als christen de middelen van de democratische rechtsstaat niet aangrijpen om zaken tegen te gaan die ingaan tegen wat een ander gelooft en belijdt'', aldus de bewindsman maandagavond in Zaltbommel tijdens een spreekbeurt voor de plaatselijke kiesvereniging van de ChristenUnie aldaar.

Volgens Rouvoet gelden grondrechten voor iedereen in de samenleving, zonder aanziens des persoons en behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet. Dat laatste betekent volgens hem wel dat mag worden ingegrepen in moskeeën als daar iets gebeurt wat ingaat tegen de regels van de rechtsstaat.

Bron: Reformatorisch Dagblad

Ik denk dat we ons over beide verschijnselen zorgen moeten maken.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door vlinder »

Ik vraag me af of je laatste zin Bijbels is. Geen zorgen voor de dag van morgen, elke dag heeft genoeg aan zichzelfs kwaad. Wel denk ik dat het een zaak van gebed moet zijn....Ik maak me ook zorgen hoor! Maar aan de andere kant mag ik soms vertrouwen dat God blijft waken over Zijn Kerk, al zou het verdient zijn als God de kandelaar weg zou nemen. Dat beangstigd me echt!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door Marnix »

Ik ben het wel met Rouvoet eens.

In de eerste plaats, het aantal christenen daalt en het aantal moslims stijgt. Dan is het logisch dat er meer moskeeen, die er niet veel zijn, gebouwd worden. En niet zoveel kerken.

Dat Nederland een moslimland zou worden klopt niet. Het toenemende aantal moslims ontstaat door migratie (die weer kinderen krijgen). En die mensen nodigden we een paar decennia terug hartelijk uit om hier het vuile werk op te komen knappen. Maar die migratie gaat niet door maar is al aardig gestopt. Er is wel groei door natuurlijke aanwas onder moslims maar die gaat echt niet door totdat de meerderheid van Nederland moslim is.

Overigens krijg ik wel eens de indruk dat het minder erg is om nergens in te geloven dan om moslim te zijn. Over dat laatste lijken we ons drukker te maken dan om het eerste.

En dan nog even over het afnemende aantal kerken. Ik krijg soms echt het idee dat mensen in een passieve slachtofferrol kruipen. Het overkomt ons, wat een pech. Maar ondertussen ruzieen we over andere vormen, houden we vernieuwing tegen, gebeurt er bar weinig aan evangelisatie, zijn we niet gastvrij, zingen, lezen en preken we in een taal die voor veel mensen onbegrijpelijk is enzovoorts. Voor een groot deel is de ontkerkelijking niet iets wat ons overkomt maar onze schuld, het gevolg van ons handelen (en het vergeten te handelen). Als het aantal christenen daalt en we zitten daar echt mee, moeten we in actie komen, desnoods dingen aanpassen. Stoppen met een kerk te zijn met eigen taal, gewoonten etc. die voor mensen buiten de kerk (en sommigen binnen) onbegrijpelijk zijn, stoppen ons te verstoppen achter kerkmuren. Als het zout zijn kracht verliest heeft het geen nut. Als het licht slechts in een gebouw schijnt waar de wereld niet komt is het logisch dat het licht niet schijnt in de wereld en mensen niet tot het Licht komen. Jezus geeft aan dat als we dat wel doen, de mensen dat zullen zien en God zullen eren. Net als dat hij of de wereld Hem zal erkennen als Heer, koppelt aan de eenheid onder zijn volgelingen.

Misschien beter om hier eens over na te denken dan ons druk te maken dat er wat meer moskeeen komen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Nederland bouwt moskeeën, geen kerken

Bericht door MarthaMartha »

Maar de islam groeit niet alleen door het groeien van het aantal nakomelingen...
Je wilt niet weten hoeveel nederlandse vrouwen ik in Veenendaal al met hoofddoek tegenkom.
Wat denk je van al die gemengde huwelijken?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie