internet - het beest

cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: internet - het beest

Bericht door cosmo »

Dat heb ik uit een boek dat ik het gelezen over Openbaring, de titel ontgaat mij op dit moment.

Hitler: 5+10+400 (of 9 voor de tet) + 30 + 200= 645 of 254.

Hoewel ik geen fan ben van teveel gegoogel, heb ik even deze theorie opgezocht, het is in het engels:

666 and CÆSAR NERO

Some will suggest that the book of Revelation was written only for those living at the time, and that 666 most probably applies to Cæsar Nero, who ruled Rome from 54 to 68 A.D., rather than someone from latter centuries. This point of view, which suggests Revelation had an immediate application to the first century, rather than being prophetic, is known as preterism, and is commonly held by the Catholic Church. So, just how is Nero linked to 666?

The preterist takes a relatively uncommon form of Nero's name, Nero Cæsar or Cæsar Nero, and adds an "n", resulting in Neron Cæsar. Next the Latin is transliterated into Aramaic, resulting in nrwn qsr, which when using the numeric equivalent of the letters, then adds up to 666 as follows:

Nun = 50
Resh = 200
Waw = 6
Nun = 50

Qoph = 100
Samech = 60
Resh = 200

An example of this spelling has apparently been recently discovered in one of the Dead Sea scrolls. If you use the same process, but without the added "n" the result is 616. Interestingly, some early manuscripts have 616 rather than 666, but even scholars such as Irenæus [A.D. 120-202] attribute the 616 to only a copyist error (Against Heresies: Book V Chapter XXX.), "this number [666] being found in all the most approved and ancient copies" [of the Apocalypse] and asserts that "men who saw John face to face bearing their testimony" [to it - 666].

There is a problem though with the above calculation. According to the rules of Jewish numerology, known as gematria, when the letter Nun appears a second time in a word, it is known as a "Final", and takes the value of 700.* So to be precise, NRWN QSR actually adds up to 1316 and not 666.

*Source: Behind Numerology, by Shirley Blackwell Lawrence, copyright 1989, published by Newcastle Publishing Co., Inc., North Hollywood, California, ISBN 0-87877-145-X, page 41.

So the preterist calculation which attributes 666 to Nero, however, is nothing more than a rather desperate attempt to find some likely candidate for the Antichrist other than the Papacy.
Laatst gewijzigd door cosmo op 24 jul 2008, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11409
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: internet - het beest

Bericht door Mister »

Als A=100, B=101, C=102 enz. is Hitler 666.
Zo is ie geloof ik, eigenlijk geen zin in om na te rekenen... 8|
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: internet - het beest

Bericht door cosmo »

Mister schreef:Als A=100, B=101, C=102 enz. is Hitler 666.
Zo is ie geloof ik, eigenlijk geen zin in om na te rekenen... 8|
Dat zou kunnen, ware het niet dat in ons alfabet letters geen numerieke waarde hebben.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: internet - het beest

Bericht door albion »

cosmo schreef:
Mister schreef:Als A=100, B=101, C=102 enz. is Hitler 666.
Zo is ie geloof ik, eigenlijk geen zin in om na te rekenen... 8|
Dat zou kunnen, ware het niet dat in ons alfabet letters geen numerieke waarde hebben.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar dat zeggen ze van de Paus ook (666)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: internet - het beest

Bericht door Marnix »

cosmo schreef:
Marnix schreef:
Ik heb gezegd wat het niet is en waarom.

Het laatste vers van Openbaring 13 is bijvoorbeeld dat het nummer iets met een mens te maken heeft.

Hier komt het aan op de wijsheid:
wie kan denken
moet het getal van het beest berekenen,
want het is een getal van een mens;
zijn getal is zeshonderdzesenzestig.
Johannes spreekt naar grote waarschijnlijkheid over Nero. De letters van zijn naam schijnen de getalswaarde 666 te hebben, indien je zijn naam in het hebreeuws/aramees schrijft.
Het beest laat ook vuur regenen... En wie zijn beeld niet aanbidden worden gedood.
Nu wil het feit dat keizers aanbeden wilden worden als een god. Bovendien heeft Nero Rome in brand laten steken.
Dat vuur liet hij dus niet uit de hemel regenen. En hoe zit het met dat merkteken en het betalen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: internet - het beest

Bericht door cosmo »

Marnix schreef:
Dat vuur liet hij dus niet uit de hemel regenen. En hoe zit het met dat merkteken en het betalen?
Wie zegt dat je het letterlijk moet nemen dat er vuur uit de hemel komt. En voor wat betreft het betalen, geen idee. Ik deelde maar een theorie.
caballero
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 jun 2007, 15:10

Re: internet - het beest

Bericht door caballero »

ik weet niet of het al gezegd is, maar een 'beest' is in de profetie een wereldmacht
daniel schrijft daar over, hij zag ook 4 verschillende beesten, en van het 4e dier of beest bij daniël verklaart de Heere Zelf: het vierde dier zal het vierde rijk op aarde zijn. Zie daniël 7 vanaf vers 19.
Zo wordt in openbaring 12 en 13 over drie beesten gesproken, drie wereldmachten dus.
De vraag is welke dan. Ik vermoed openbaring 12 het romeinse rijk, openbaring 13 1e deel het beest uit de zee, het pauselijk europa; openbaring 13 2e pericoop, het beest uit de aarde, amerika. Je zo kunnen zeggen dat amerika en europa nu de wereldmahcten zijn.
caballero
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 jun 2007, 15:10

Re: internet - het beest

Bericht door caballero »

marnix,

over dat betalen ivm dat merkteken, dat is de aanstaande geïmplanteerde chip bij de mens. over dat sprekende beeld, dat is de moderne media, film, tv, video, dvd en wat er nog mogelijk van volgen zal. je kan het woord 'beeld' ook vertalen met 'afbeelding', een sprekende afbeelding dus, ga maar na.
dat vuur uit de hemel weet ik niet precies. in de irak-oorlog heb ik eens van gelezen over een soort bom die de bliksem nabootste en die men precies kon richten waar men wilde. toen moest ik wel even aan dat vuur uit de hemel denken.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: internet - het beest

Bericht door cosmo »

caballero schreef:ik weet niet of het al gezegd is, maar een 'beest' is in de profetie een wereldmacht
daniel schrijft daar over, hij zag ook 4 verschillende beesten, en van het 4e dier of beest bij daniël verklaart de Heere Zelf: het vierde dier zal het vierde rijk op aarde zijn. Zie daniël 7 vanaf vers 19.
Zo wordt in openbaring 12 en 13 over drie beesten gesproken, drie wereldmachten dus.
De vraag is welke dan. Ik vermoed openbaring 12 het romeinse rijk, openbaring 13 1e deel het beest uit de zee, het pauselijk europa; openbaring 13 2e pericoop, het beest uit de aarde, amerika. Je zo kunnen zeggen dat amerika en europa nu de wereldmahcten zijn.
Dit is natuurlijk echt koffiedik kijken. Wat te denken van o.a. de rijken die alweer zijn vergaan, ik denk aan Spanje, Groot-Brittannie, Arabie, Mongolie (Hunnen), Turken, Chinezen (ook weer opkomend), etc.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: internet - het beest

Bericht door Marnix »

caballero schreef:marnix,

over dat betalen ivm dat merkteken, dat is de aanstaande geïmplanteerde chip bij de mens. over dat sprekende beeld, dat is de moderne media, film, tv, video, dvd en wat er nog mogelijk van volgen zal. je kan het woord 'beeld' ook vertalen met 'afbeelding', een sprekende afbeelding dus, ga maar na.
dat vuur uit de hemel weet ik niet precies. in de irak-oorlog heb ik eens van gelezen over een soort bom die de bliksem nabootste en die men precies kon richten waar men wilde. toen moest ik wel even aan dat vuur uit de hemel denken.
Ik moet nog zien of binnenkort dan de hele wereld alleen nog maar met een chip kan betalen. Dat ze zo'n chip hebben uitgevonden weet ik, maar dat iedereen alleen maar daarmee kan betalen en anders heb je pech... daar zie ik het voorlopig nog niet van komen. Maar begrijp ik uit je reactie dat het tweede beest dan niet internet in het bijzonder gaat maar wel over de technologie in het algemeen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33246
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: internet - het beest

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Ik moet nog zien of binnenkort dan de hele wereld alleen nog maar met een chip kan betalen.
Dat moet ik ook nog zien.
Er loopt een proef in een Rotterdamse discotheek met een geimplanteerde chip bij vaste bezoekers, maar echt storm loopt dat daar niet. Dat blijkt ook wel, want de proef loopt al een jaartje of 5.
Momenteel verwacht men eerder dat mobiel betalen (met een chip in je mobiele telefoon) een hit gaat worden, omdat de meeste mensen altijd hun mobiel bij zich hebben. Zie bijvoorbeeld de pilots van de Rabobank, Payter, en de grote creditcard maatschappijen (zoals MasterCard Paypass en Visa Electron).
caballero
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 jun 2007, 15:10

Re: internet - het beest

Bericht door caballero »

Marnix,

ik denk dat het tweede beest uit openbaring 13 niet het internet is of de technologie daarvan, maar ik denk dat met het tweede beest zelf een wereldmacht wordt bedoeld, die dan natuurlijk onder duivelse invloed staat, en dat, zo staat het er ook, dat beest, die wereldmacht er voor zorgt dat die drie dingen tot stand komen: vuur uit de hemel; het sprekende beeld en dat merkteken. in de grondtekst staat dat het over een eicoon gaat, wat betreft dat sprekende beeld. een eicoon kennen wij als een icoon, een afbeelding, een afbeelding die kan spreken. ik weet geen andere uitleg voor een sprekende afbeelding dan film en alles wat daar mee te maken heeft. of heb jij een ander idee? het gaat er uiteindelijk niet om wat wij denken en bedenken en beredeneren, maar hoe God het bedoelt.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: internet - het beest

Bericht door Marnix »

Beste Caballero, ik weet zo ook niets beters... maar een icoon kan toch ook een persoon zijn? Personen worden ook nog wel eens "iconen" bedoeld.

Bovendien denk ik dat je moet uitkijken met "ik kan niks beters bedenken dan". Helemaal omdat het over iets gaat dat wordt aangekondigd. Maar wie zegt dat dit nu al begonnen is, actueel is, aanwezig is, zichtbaar is? Misschien komt dat pas over 2, 20, 200 of 2000 jaar. Dat weten we namelijk niet.

En daarnaast, er zijn ook goede films, goede tv-series, goede bewegende beelden... dus je kan dit niet in zijn algemeenheid op films of moderne media toepassen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
caballero
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 jun 2007, 15:10

Re: internet - het beest

Bericht door caballero »

marnix,

je zegt: Maar wie zegt dat dit nu al begonnen is, actueel is, aanwezig is, zichtbaar is? Misschien komt dat pas over 2, 20, 200 of 2000 jaar. Dat weten we namelijk niet.

ik zeg: maar wie zegt dat dit nu 'niet' begonnen is en dat we er al middenin zitten.
en waarom zouden we dat niet weten? je kan beter zeggen: dat geloven we namelijk niet.
caballero
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 jun 2007, 15:10

Re: internet - het beest

Bericht door caballero »

marnix,

nog even over "dat weten wij namelijk niet".

1 thessalonicensen 5

1 Maar van de tijden en de gelegenheden, broeders! hebt gij niet van node, dat men u schrijve.
2 Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw; en zij zullen het geenszins ontvlieden;
4 Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, dat u die dag als een dief zou bevangen.
5 Gij zijt allen kinderen des lichts, en kinderen des daags; wij zijn niet des nachts, noch der duisternis.

let vooral op vers 4.
Plaats reactie