Getuigen, hoe dan?

Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: Getuigen, hoe dan?

Bericht door Karlstad1970 »

Susanna schreef:
Karlstad1970 schreef:
-DIA- schreef:
Karlstad1970 schreef: Het gaat hier in de hoofdstuk toch over getuigen met een goed geweten? Getuigen met de mond en daden, dan maakt het niet uit wat men tegen je zegt dan zullen degene die jou verachten en God tegenspreken beschaamd worden.
Dat is ook zo. Maar kunnen we een goed geweten hebben als we onze naasten zo gemakkelijk verloren kunnen laten gaan? Het een hangt met het ander samen. Er zou toch een getuigenis moeten uitgaan van een mens die zich christen noemt? Er wordt wel eens gezegd: Als men op het werk niet weet dat ik naar de kerk ga, als mijn buurman niet weet wat ik geloof, is er dan niet iets niet in orde? Dan kunnen we allen, zo vrees ik, we bij onszelf beginnen.
Maar is ook niet vaak de praktijk: Maar mijn vijanden zijn levend, worden machtig; en die mij om valse oorzaken haten, worden groot. En die kwaad voor goed vergelden, staan mij tegen, omdat ik het goede najaag. (Psalm 38)
Helemaal mee eens, als jij jezelf een waar Christen mag noemen, dat is gestorven in Christus en met Hem opgestaan, dan ben je verplicht dit uit te dragen en je buurman of collega met wijsheid aan te spreken.
1 Petrus 3:15
"Maar heiligt God den Heere in uw harten; en zijt altijd bereid tot verantwoording aan een iegelijk die u rekenschap afeist van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en vreze."

De Heilige Geest zal dat ook werken in de Zijnen toch? Dat werd bij ons gezegd in een preek. Hij bekrachtigt de Zijnen om bepaalde dingen te doen.

Ik vind het moeilijk om te getuigen tegen iemand die niet meer in de Schriften gelooft.
Dat zal Hij zeker en als je dat mist dan moet je nog maar eens je binnenkamer ingaan en God smeken om Zijn leiding in je leven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Getuigen, hoe dan?

Bericht door Mannetje »

Je quote zit niet goed. Misschien kun je wat van de voorgaande tekst wegknippen, dan worden de berichten ook wat korter.
Dus laat alleen de laatste posting over en knip de rest even weg.
-
Plaats reactie