Hoe wij Bijbellezen

Bijbellezen

Ik studeer echt. Ik pluis teksten uit
12
13%
Ik lees de Bijbel, studeer niet
19
20%
Ik lees de Bijbel af en toe
2
2%
Ik vergelijk vooral tekst met tekst en zie daardoor veel verbanden ontstaan
15
16%
Ik zoek een tekst die me aanspreekt en daar lees ik wat over.
6
6%
De grondtekst is belangrijk
17
18%
Wat de dominee of kerkenraad zegt toets ik nooit aan de Bijbel.
1
1%
Wat iemand buiten mijn kerk zegt toets ik aan de Bijbel.
3
3%
Ik toets alles aan de Bijbel
18
19%
 
Totaal aantal stemmen: 93

Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Hoe wij Bijbellezen

Bericht door Zonnebloem »

Omdat iemand dit zei: “Lees je hele Bijbel en niet een paar losse teksten ...” Ik ben benieuwd hoe wij wij Bijbellezen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoe wij Bijbellezen

Bericht door samanthi »

Samantus en ik hebben de Bijbel chronisch met KT en BMU doorgeworsteld, we lezen nu met de grondtekst uit de studiebijbel rn sinds kort met een buurjongen de Romeinenbrief tekst voor tekst,
Wat staat er echt, wat heeft het je ons te zeggen.
We gebruiken de KT, BMU en de studiebijbel ook de Luther vertaling en de Basisbijbel, JGW adviseerde om goed naar de verwijsteksten te kijken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Hoe wij Bijbellezen

Bericht door J.C. Philpot »

Wij lezen aan tafel de Statenvertaling, waarbij ik vers voor vers wat uitleg geef. We lazen eerst aan tafel de HSV, maar om aan te sluiten bij de kerk, lezen we nu weer de SV in gezinsverband.

Mijn vrouw leest verschillende dagboekjes, en daarnaast de SV chronologisch. En 's avonds in bed een stuk uit de HSV.