De tijden van de heidenen vervuld

Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door Arja »

Lukas 21:24-27: Zij zullen zullen gevankelijk weggevoerd worden onder alle volken; en Jeruzalem zal van de heidenen vertreden worden, totdat de tijden der heidenen vervuld zullen zijn. En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, als de zee en watergolven groot geluid zullen geven; En den mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden. En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.

John Gill
zegt bij deze tekst: totdat de volheid der heidenen is binnengebracht; totdat het evangelie over de hele wereld wordt gepredikt en alle uitverkorenen van God bijeenkomen uit alle naties; dan zullen de Joden zich bekeren en naar hun eigen land terugkeren en Jeruzalem herbouwen en bewonen.

Vraag Is de tijd van ons (de heidenen) vervuld?

https://www.youtube.com/watch?v=49fXyNg-2QU
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door J.C. Philpot »

Arja schreef:Vraag Is de tijd van ons (de heidenen) vervuld?
De terugkeer van de Joden naar het Heilige Land, maar dat ik denk dat de tijd er spoedig aankomt dat de tijd der heidenen vervuld is. Echter, omdat de bekering der Joden nog niet heeft plaatsgevonden, denk ik dat het nog niet zover is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door Arja »

J.C. Philpot schreef:
Arja schreef:Vraag Is de tijd van ons (de heidenen) vervuld?
De terugkeer van de Joden naar het Heilige Land, maar dat ik denk dat de tijd er spoedig aankomt dat de tijd der heidenen vervuld is. Echter, omdat de bekering der Joden nog niet heeft plaatsgevonden, denk ik dat het nog niet zover is.
Waaruit maak je op dat de bekering der Joden nog niet heeft plaatsgevonden? Is het niet al bezig dan?

Lees mijn vertaalde stukje hier: https://ariellapersoonlijk.blogspot.com ... en-in.html
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door J.C. Philpot »

Arja schreef:
J.C. Philpot schreef:
Arja schreef:Vraag Is de tijd van ons (de heidenen) vervuld?
De terugkeer van de Joden naar het Heilige Land, maar dat ik denk dat de tijd er spoedig aankomt dat de tijd der heidenen vervuld is. Echter, omdat de bekering der Joden nog niet heeft plaatsgevonden, denk ik dat het nog niet zover is.
Waaruit maak je op dat de bekering der Joden nog niet heeft plaatsgevonden? Is het niet al bezig dan?

Lees mijn vertaalde stukje hier: https://ariellapersoonlijk.blogspot.com ... en-in.html
* Vanuit Romeinen 10 krijg ik de indruk van een veel massalere bekering van het Joodse volk in de toekomst als nu het geval is
* Vanuit Zacharia krijg ik de indruk dat deze bekering (het uitstorten van de Geest der genade en der gebeden) in verbinding staat met een massale belegering van Jeruzalem, en de wederkomst van Christus
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door J.C. Philpot »

Toevoeging: de bekering van joden nu is niet groter als die in de 19e eeuw, oa in Oost Europa. Of groter als in de 1e eeuw.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door eilander »

Dit moet je m.i. zien in het licht van Romeinen 11. De verwerping van de Joden is de tijd van de heidenen. Die verwerping is echter niet voor altijd. Als de tijd van de heidenen vervuld is, keert de Heere terug naar Zijn volk en dan zal 'geheel Israël zalig worden.'
Dat betekent echter niet dat het daarmee voor de heidenen over is: dan komt er een tijd die nog heerlijker zal zijn ("een leven uit de doden").
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door Arja »

J.C. Philpot schreef:Toevoeging: de bekering van joden nu is niet groter als die in de 19e eeuw, oa in Oost Europa. Of groter als in de 1e eeuw.
Ik denk dat je er een beetje naast zit. Uit het laatste onderzoek dat ik gelezen heb (7 oktober) kwam dit naar voren: "Ons onderzoek toont aan dat het aantal gemeentes in Israël ongeveer is verdrievoudigd en dat het aantal gelovigen is verdubbeld of verdrievoudigd. Omdat we ons onderzoek nog niet hebben afgerond, kunnen we niet meer dan schattingen geven. Maar we kunnen deze schatting met enkele cijfers versterken. In 1999 bedroeg het aantal gelovigen in Israël totaal ongeveer 5.000. Tegenwoordig is dat nummer (5.000) het aantal gelovigen in Russisch sprekende Joodse gemeenten in Israël ...."

Ik kan je het linkje geven.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door J.C. Philpot »

Arja schreef:
J.C. Philpot schreef:Toevoeging: de bekering van joden nu is niet groter als die in de 19e eeuw, oa in Oost Europa. Of groter als in de 1e eeuw.
Ik denk dat je er een beetje naast zit. Uit het laatste onderzoek dat ik gelezen heb (7 oktober) kwam dit naar voren: "Ons onderzoek toont aan dat het aantal gemeentes in Israël ongeveer is verdrievoudigd en dat het aantal gelovigen is verdubbeld of verdrievoudigd. Omdat we ons onderzoek nog niet hebben afgerond, kunnen we niet meer dan schattingen geven. Maar we kunnen deze schatting met enkele cijfers versterken. In 1999 bedroeg het aantal gelovigen in Israël totaal ongeveer 5.000. Tegenwoordig is dat nummer (5.000) het aantal gelovigen in Russisch sprekende Joodse gemeenten in Israël ...."

Ik kan je het linkje geven.
Beste Arja,
In de 19e eeuw zijn er veel Joden in Oosteuropa bekeerd. Echter is hier niet zo veel van over door de Holocaust. Daarnaast was er geen Messiaans Joodse identiteit, en zijn er ook veel geassimileerd in de christelijke kerken.

Maar het klopt inderdaad dat het aantal Messiasbeleidende Joden ten opzichte van 50 jaar geleden hard gegroeid is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door J.C. Philpot »

P Siebesma schreef: In 1927 had de International Hebrew Christian Alliance
147.000 leden, waarvan
17.000 in Oostenrijk,
25.000 in Polen en
60.000 in Rusland.
- In 1945 aan het eind van de Tweede Wereldoorlog was hier nagenoeg niets
meer van over.
-Tussen de 60.000 en 120.000 Joodse Christenen kwamen
- om bij moordpartijen en in de gaskamers.
Bron: https://www.google.com/url?sa=t&source= ... BpVHqrSsg9
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door -DIA- »

Wel is het een feit... als ik geloven mag wat ik van meerdere predikanten hoorde, dat het grootste deel van de aarde het Evangelie heeft gehoord. Er zijn weinig plaatsen aan te wijzen waar Gods Woord nog geheel onbekend is, waar het ook nooit geweest is, en dat wordt ook wel bij de teken van de tijd genoemd.
En wij in Europa, waar zoveel wonderen zijn verricht, wij verwerpen moedwillig het Woord, of we willen het 'vernieuwen' en 'leesbaar' maken voor een groot publiek. Waarom zou dat niet lukken? Zou men in kerken waar men andere tot vertalingen is overgegaan meer de Bijbelse boodschap kennen? Als we zo om ons heen zien, zo ver we dat kunnen zien en opmerken, is daar juist de Bijbelkennis geringer dan in de kerken die vasthouden aan de oude vertaling...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:Wel is het een feit... als ik geloven mag wat ik van meerdere predikanten hoorde, dat het grootste deel van de aarde het Evangelie heeft gehoord. Er zijn weinig plaatsen aan te wijzen waar Gods Woord nog geheel onbekend is, waar het ook nooit geweest is, en dat wordt ook wel bij de teken van de tijd genoemd.
En wij in Europa, waar zoveel wonderen zijn verricht, wij verwerpen moedwillig het Woord, of we willen het 'vernieuwen' en 'leesbaar' maken voor een groot publiek. Waarom zou dat niet lukken? Zou men in kerken waar men andere tot vertalingen is overgegaan meer de Bijbelse boodschap kennen? Als we zo om ons heen zien, zo ver we dat kunnen zien en opmerken, is daar juist de Bijbelkennis geringer dan in de kerken die vasthouden aan de oude vertaling...
Dat is niet waar, de Bijbelkennis in onze kringen is echt niet beter dan in bijv. Evangelische kringen.

Als ik het hier op rf zie dan kan dat echt beter, het gaat dan nog niet eens over de historische feiten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:Wel is het een feit... als ik geloven mag wat ik van meerdere predikanten hoorde, dat het grootste deel van de aarde het Evangelie heeft gehoord. Er zijn weinig plaatsen aan te wijzen waar Gods Woord nog geheel onbekend is, waar het ook nooit geweest is, en dat wordt ook wel bij de teken van de tijd genoemd.
En wij in Europa, waar zoveel wonderen zijn verricht, wij verwerpen moedwillig het Woord, of we willen het 'vernieuwen' en 'leesbaar' maken voor een groot publiek. Waarom zou dat niet lukken? Zou men in kerken waar men andere tot vertalingen is overgegaan meer de Bijbelse boodschap kennen? Als we zo om ons heen zien, zo ver we dat kunnen zien en opmerken, is daar juist de Bijbelkennis geringer dan in de kerken die vasthouden aan de oude vertaling...
Dat is niet waar, de Bijbelkennis in onze kringen is echt niet beter dan in bijv. Evangelische kringen.

Als ik het hier op rf zie dan kan dat echt beter, het gaat dan nog niet eens over de historische feiten.
Ik wil met u niet meer in discussie gaan, want u hebt een compleet ander gedachtengoed. Ik denk dat het wel zo is, in kringen waar nieuwe Bijbelvertalingen ingevoerd zijn heeft men hoogstens wat uiterlijke kennis van de Bijbel, en ik heb gemerkt, dat dit van geslacht op geslacht minder wordt. Zo spreek ik nogal eens een man die in een kerk ouderling was, maar je schrikt van de onkunde van zo'n man. Het is een oppervlakkig en naïef kennen. Ik weet dat ik nu een subjectief voorbeeld noem, maar ik kan me niet aan de indruk ontworstelen dat in moderne kerken de kennis doorgaans meer oppervlakkig is, maar ik wil meteen ook aan toevoegen dat dit ook in kerken voorkomt die de St. Vert. handhaven. Over het algemeen is de kennis toch oppervlakkig. Diepgang lijkt vaak te moeilijk. (Zie ook het niet meer 'begrijpen" van oudvaders.)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
-DIA- schreef:Wel is het een feit... als ik geloven mag wat ik van meerdere predikanten hoorde, dat het grootste deel van de aarde het Evangelie heeft gehoord. Er zijn weinig plaatsen aan te wijzen waar Gods Woord nog geheel onbekend is, waar het ook nooit geweest is, en dat wordt ook wel bij de teken van de tijd genoemd.
En wij in Europa, waar zoveel wonderen zijn verricht, wij verwerpen moedwillig het Woord, of we willen het 'vernieuwen' en 'leesbaar' maken voor een groot publiek. Waarom zou dat niet lukken? Zou men in kerken waar men andere tot vertalingen is overgegaan meer de Bijbelse boodschap kennen? Als we zo om ons heen zien, zo ver we dat kunnen zien en opmerken, is daar juist de Bijbelkennis geringer dan in de kerken die vasthouden aan de oude vertaling...
Dat is niet waar, de Bijbelkennis in onze kringen is echt niet beter dan in bijv. Evangelische kringen.

Als ik het hier op rf zie dan kan dat echt beter, het gaat dan nog niet eens over de historische feiten.
Ik wil met u niet meer in discussie gaan, want u hebt een compleet ander gedachtengoed. Ik denk dat het wel zo is, in kringen waar nieuwe Bijbelvertalingen ingevoerd zijn heeft men hoogstens wat uiterlijke kennis van de Bijbel, en ik heb gemerkt, dat dit van geslacht op geslacht minder wordt. Zo spreek ik nogal eens een man die in een kerk ouderling was, maar je schrikt van de onkunde van zo'n man. Het is een oppervlakkig en naïef kennen. Ik weet dat ik nu een subjectief voorbeeld noem, maar ik kan me niet aan de indruk ontworstelen dat in moderne kerken de kennis doorgaans meer oppervlakkig is, maar ik wil meteen ook aan toevoegen dat dit ook in kerken voorkomt die de St. Vert. handhaven. Over het algemeen is de kennis toch oppervlakkig. Diepgang lijkt vaak te moeilijk. (Zie ook het niet meer 'begrijpen" van oudvaders.)
Ik zie in de GG/HHG-kerken ook weinig kennis DIA. Als ik ouderlingen en dominees hoor over hun catechisatie schrikken ze er echt van. Als ik met mensen van mijn leeftijd spreek en hoor hoe ze dominees naspreken en niet kunnen antwoorden als ik vraag waar dit in de Bijbel staat, zou ik waken voor te rooskleurige gedachten. Helaas.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door eilander »

On-topic graag.
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: De tijden van de heidenen vervuld

Bericht door Susan »

-DIA- schreef:Wel is het een feit... als ik geloven mag wat ik van meerdere predikanten hoorde, dat het grootste deel van de aarde het Evangelie heeft gehoord. Er zijn weinig plaatsen aan te wijzen waar Gods Woord nog geheel onbekend is, waar het ook nooit geweest is, en dat wordt ook wel bij de teken van de tijd genoemd.
En wij in Europa, waar zoveel wonderen zijn verricht, wij verwerpen moedwillig het Woord, of we willen het 'vernieuwen' en 'leesbaar' maken voor een groot publiek. Waarom zou dat niet lukken? Zou men in kerken waar men andere tot vertalingen is overgegaan meer de Bijbelse boodschap kennen? Als we zo om ons heen zien, zo ver we dat kunnen zien en opmerken, is daar juist de Bijbelkennis geringer dan in de kerken die vasthouden aan de oude vertaling...
In Europa hebben velen (christenen) onbewust of bewust gezondigd tegen de God van Israël. Zichzelf in de plaats van Israël gezet. Joden vervolgd. Is er ooit schuld beleden tegen over de Heere? Is het zo vreemd dan dat doorbrekend werk gemist wordt?
Plaats reactie