Geregistreerd partnerschap

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Geregistreerd partnerschap

Bericht door Mara »

refo schreef:
Hollander schreef:
Susan schreef:Als iemand niet gelovig is vind ik dit een heel mooie stap: geregistreerd partnerschap. Mijn kinderen zijn nog niet zover. Maar ze hebben elkaar wel trouw belooft en ik hoop dat ze een geregistreerd partnerschap aan gaan.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar bedoel je nu dat jouw kinderen ongelovig zijn en je het daarom een betere stap vindt om een geregistreerd partnerschap aan te gaan dan om te trouwen?
Zo ja, vind jij dat trouwen alleen kan als je allebei gelovig bent?
Zo nee, kan je toelichten wat je dan bedoeld?
Je quote maar de helft. Als je hele bijdrage van Susan gelezen had, hoefde je dat niet te vragen.
Misschien is dat eens goed om te benoemen!
Er wordt hier op het forum vaak gedaan of alles "perfekt" is, in gezin en familie.
Terwijl de werkelijkheid iets heel anders laat zien.
Dus ik ben eigenlijk wel blij dat Susan dit eens eerlijk durft te benoemen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Susan
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 sep 2019, 19:19

Re: Geregistreerd partnerschap

Bericht door Susan »

Mara schreef:
refo schreef:
Hollander schreef:
Susan schreef:Als iemand niet gelovig is vind ik dit een heel mooie stap: geregistreerd partnerschap. Mijn kinderen zijn nog niet zover. Maar ze hebben elkaar wel trouw belooft en ik hoop dat ze een geregistreerd partnerschap aan gaan.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar bedoel je nu dat jouw kinderen ongelovig zijn en je het daarom een betere stap vindt om een geregistreerd partnerschap aan te gaan dan om te trouwen?
Zo ja, vind jij dat trouwen alleen kan als je allebei gelovig bent?
Zo nee, kan je toelichten wat je dan bedoeld?
Je quote maar de helft. Als je hele bijdrage van Susan gelezen had, hoefde je dat niet te vragen.
Misschien is dat eens goed om te benoemen!
Er wordt hier op het forum vaak gedaan of alles "perfekt" is, in gezin en familie.
Terwijl de werkelijkheid iets heel anders laat zien.
Dus ik ben eigenlijk wel blij dat Susan dit eens eerlijk durft te benoemen.
Inderdaad. Ik heb niet gelovige, samenwonende kinderen. Ik houd veel van hen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Geregistreerd partnerschap

Bericht door Hollander »

Susan schreef: Inderdaad. Ik heb niet gelovige, samenwonende kinderen. Ik houd veel van hen.
Gelukkig dat je dat laatste kan en wil benoemen. Met deze situatie hield ik al rekening bij mijn eerste vraag, maar wellicht kwam dat niet zo over. Kan je mij uitleggen waarom je blij zou zijn als zij voor geregistreerd partnerschap zouden kiezen ipv huwelijk? Zo begreep ik het althans.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Geregistreerd partnerschap

Bericht door Mara »

Susan schreef: Inderdaad. Ik heb niet gelovige, samenwonende kinderen. Ik houd veel van hen.
Een zoon van mijn vriendin ging ongehuwd samenwonen.
En daar kun je als ouders niets aan doen.
Ze heeft hen vermaand en het daarbij gelaten.
Volwassen kinderen maken hun eigen keuzes, ook keuzes waar je je als ouders beslist niet in kunt vinden.
Deze zoon is inmiddels kerkelijk afgehaakt en zijn zus koos later ook voor de samenwoningsvorm, zij gaat nog wel naar de kerk.
Hollander schreef:Kan je mij uitleggen waarom je blij zou zijn als zij voor geregistreerd partnerschap zouden kiezen ipv huwelijk?
Mijn vriendin was uiteindelijk blij toen haar zoon een ger. partnerschap aanging, toen zijn vriendin zwanger was.
Blij in de zin van, dat het minder vrijblijvend is dan samenwonen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie