Speciaal getuigenis

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Speciaal getuigenis

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:
-DIA- schreef:
Luther schreef:Hoewel de Heere zeker een bijzonder getuigenis kan geven, moeten we er - denk ik - toch bijzonder voorzichtig mee zijn. Hoe snel staat niet de Heere, maar de getuigende dominee, of het getuigende kind van God centraal.
Bovendien: de hang naar een bijzonder getuigenis gaat nogal eens gepaard met het onder verdenking stellen Gods 'gewone weg': het steunen op Gods beloften, geschonken in de Heilige Doop. En nee, dan bedoel ik geen verbondsautomatisme. Dr. Van der Sluijs verzet zich daar terecht scherp tegen. Maar wel is de vraag: durven we Gods vaste beloften nog serieus te nemen? Weten we nog wat het betekent dat God Zijn verbond bevestigt aan gedoopte kinderen?
En wat betreft het ware werk van God: Daar mag zeker de mens of de dominee centraal staan. Maar zoals boven al opgemerkt: Hij werkt alles om Zijn Zelfs wil, en dan valt de mens er toch buiten.
Wat de sacramenten betreft: Die zijn ter versterking van het geloof. De gelovige zal of kan er door versterkt worden. De sacramenten zijn voor de levende kerk. Wie het geloof niet eigen is zal er niet de betekende zaak in zien, maar niet meer dan hij met zijn natuurlijke ogen ziet.
Woordje 'niet' vergeten in eerste zin tussen dominee en centraal? Dus m.a.w. Daar mag zeker de mens of de dominee niet centraal staan.
Inderdaad, "niet" is ertussenuit gevallen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Speciaal getuigenis

Bericht door Dodo »

@sheba
Heel mooi dat je dit zo persoonlijke verhaal met ons wilde delen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Speciaal getuigenis

Bericht door Mara »

@Sheba. Dank je wel. Heel ontroerend!
Ik vond het zelf heel erg moeilijk toen onze 2 ongeboren kindjes (tweeling) niet begraven konden worden, omdat ze te jong waren.
Dan heb je geen grafje, niks meer. Alleen de herinnering dat ze bestaan hebben, die je niet kunt delen, omdat niemand je kindjes gekend heeft.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie