Charismatische gemeentes

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Hollander »

samanthi schreef:Over die andere hoek werd al gesproken.
Laat maar. Het zal wel aan mij liggen, maar je lijkt het niet te (willen) begrijpen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Orchidee »

Hollander schreef:
samanthi schreef:Over die andere hoek werd al gesproken.
Laat maar. Het zal wel aan mij liggen, maar je lijkt het niet te (willen) begrijpen.
Er was eens een pot die een ketel verweetAfbeeldingAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: RE: Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Hollander »

Orchidee schreef:
Hollander schreef:
samanthi schreef:Over die andere hoek werd al gesproken.
Laat maar. Het zal wel aan mij liggen, maar je lijkt het niet te (willen) begrijpen.
Er was eens een pot die een ketel verweetAfbeeldingAfbeelding
Waar heb jij het nou weer over?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Orchidee »

Misschien begrijp jij het niet (of wil het niet begrijpen)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Jantje »

Ik denk dat dat voorbeeld eerder op @samanthi van toepassing is dan op @Hollander. Maar goed, feit blijft dat ik de Mozaïekgemeenten en de Doorbrekers helaas geen warm hart toedraag. En dat zal vermoedelijk niemand hier ook maar iets verrassen. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Ik denk dat dat voorbeeld eerder op @samanthi van toepassing is dan op @Hollander. Maar goed, feit blijft dat ik de Mozaïekgemeenten en de Doorbrekers helaas geen warm hart toedraag. En dat zal vermoedelijk niemand hier ook maar iets verrassen. ;)
Denk jij dat... :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Jantje »

samanthi schreef:
Jantje schreef:Ik denk dat dat voorbeeld eerder op @samanthi van toepassing is dan op @Hollander. Maar goed, feit blijft dat ik de Mozaïekgemeenten en de Doorbrekers helaas geen warm hart toedraag. En dat zal vermoedelijk niemand hier ook maar iets verrassen. ;)
Denk jij dat... :haha
Ik denk dat ik het zeker weet...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Hollander »

Orchidee schreef:Misschien begrijp jij het niet (of wil het niet begrijpen)Afbeelding
Volgens mij stelde ik vragen en kreeg ik nietszeggende korte antwoorden. Dat is geen manier van normale gespreksvoering, maar als je dat wel wil dan is dat een ieders goed recht.
::bye
Laatst gewijzigd door Hollander op 10 dec 2019, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Jeremiah »

Terri schreef:
Jeremiah schreef:
Hendrien schreef:https://cip.nl/76332-evangelische-kerk- ... -apeldoorn

Intussen blijven deze gemeentes maar groeien! De Doorbrekers hebben ook al 6 gemeentes.

Zijn er mensen op het forum die zich hier wat meer in verdiept hebben? En concreet dwalingen aan kunnen wijzen? Ik vind dat nog steeds lastig...
Triest is het. Dit soort gemeentes vol gevoelschristendom staan verder van de Bijbelse waarheid dan de islam.
Ik denk dat je nu wel een beetje doorslaat. Hoe kun je zeggen dat de Islam dichter bij de Bijbelse waarheid staat, daar zij Christus verloochenen en verzoening door Hem als valse godsdienst stempelen. Ik denk dat je vergeet hoe diep de haat zit tegen christenen. Dat doen de gemeentes zoals de Doorbrekers absoluut niet. Het is niet mijn soort, maar we moeten wel reëel blijven.
samanthi schreef:
Jeremiah schreef:
Hendrien schreef:https://cip.nl/76332-evangelische-kerk- ... -apeldoorn

Intussen blijven deze gemeentes maar groeien! De Doorbrekers hebben ook al 6 gemeentes.

Zijn er mensen op het forum die zich hier wat meer in verdiept hebben? En concreet dwalingen aan kunnen wijzen? Ik vind dat nog steeds lastig...
Triest is het. Dit soort gemeentes vol gevoelschristendom staan verder van de Bijbelse waarheid dan de islam.
dit is pas triest
Orchidee schreef:
Jeremiah schreef:
Triest is het. Dit soort gemeentes vol gevoelschristendom staan verder van de Bijbelse waarheid dan de islam.
Zéér triest dat je dit zo beleeft @Jeremiah!
Én dat dit wat jij zegt voor jou DE WAARHEID isAfbeelding
Ik neem mn opmerking terug. Vind het een erg overdreven en overtrokken opmerking van mijzelf. Daarnaast gaat de vergelijking mank. Enige nuance moet er altijd zijn, zeker op een openbaar forum.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Dodo »

Ik vind de columns van ds. Belder vaak erg zuur en sarcastisch. Deze ook, ik denk niet hij Mozaiek hier recht doet. Maar goed, het is een column, dus dan mag je het wat dik aanzetten.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Nathanaël »

Dodo schreef:
Ik vind de columns van ds. Belder vaak erg zuur en sarcastisch. Deze ook, ik denk niet hij Mozaiek hier recht doet. Maar goed, het is een column, dus dan mag je het wat dik aanzetten.
Uiteraard wordt het van een kant bekeken, ik denk echter wel dat hij de vinger heel nadrukkelijk op de zere plek legt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Dodo »

Nou, om er eens een zinnetje uit te lichten. Hij steekt er wat de draak mee dat de mensen bij Mozaiek op zoek zijn naar een intense beleving van God. Maar is dat dan zo vreemd? Kijk eens op dit forum wat er over bevinding wordt geschreven, dat raakt elkaar toch? Het is toch juist begrijpelijk en zelfs goed als mensen een intense beleving van God willen? Alleen klinkt het woord bevinding wat minder lawaaierig.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Nathanaël »

Dodo schreef:Nou, om er eens een zinnetje uit te lichten. Hij steekt er wat de draak mee dat de mensen bij Mozaiek op zoek zijn naar een intense beleving van God. Maar is dat dan zo vreemd? Kijk eens op dit forum wat er over bevinding wordt geschreven, dat raakt elkaar toch? Het is toch juist begrijpelijk en zelfs goed als mensen een intense beleving van God willen? Alleen klinkt het woord bevinding wat minder lawaaierig.
Ik weet niet welk zinnetje je er precies uit wilt lichten ;-) Hij zegt: ¨Bezoekers vertellen van hun hunkering naar een intense relatie met God.¨ (Ik geloof niet dat hij dat direct afkeurt) Vervolgens: ¨Beleving staat bovenaan het wensenlijstje.¨ In de context van de hele column: het begint dus bij de mens zelf, niet meer bij God vandaan.

Dat een bepaalde visie en bijbehorende nadruk daarop ook die kant op kan gaan zal ik niet ontkennen, dat lijkt soms inderdaad erg veel op elkaar. Ik denk echter dat je dat ds. Belder niet kunt verwijten.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Geytenbeekje »

En die mensen doen alsof het bij traditionele kerken het niet meer te vinden is.
Plaats reactie