Charismatische gemeentes

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Hollander »

De Heere Jezus is helemaal niet naar deze aarde gekomen om ons te 'genezen' van eenzaamheid, pijn, verdriet, …
De eerste komst van Gods Zoon vervlakt dan snel tot het geven van redding op het gebied van tijdelijke en aardse hulpvragen of problematiek.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door samanthi »

Hollander schreef:De Heere Jezus is helemaal niet naar deze aarde gekomen om ons te 'genezen' van eenzaamheid, pijn, verdriet, …
De eerste komst van Gods Zoon vervlakt dan snel tot het geven van redding op het gebied van tijdelijke en aardse hulpvragen of problematiek.
Dat is idd een heel groot gevaar, want wat heb je er aan als he genezen zou zijn en je lijdt schade aan je ziel.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Terri »

Hollander schreef:De Heere Jezus is helemaal niet naar deze aarde gekomen om ons te 'genezen' van eenzaamheid, pijn, verdriet, …
De eerste komst van Gods Zoon vervlakt dan snel tot het geven van redding op het gebied van tijdelijke en aardse hulpvragen of problematiek.
Ik ben het ten dele met je eens.
Ik ben opgegroeid met het begrip dat tijdelijke uitreddingen/ zegeningen niks zeggen over de staat van je ziel.
Vervolgens kregen wij later een predikant die zei; "Als de Heere zo genegen is om je te redden en te helpen met aardse problemen, hoeveel temeer is Hij bereidt om zorg te dragen voor je ziel".
Het was voor mij een soort van openbaring, vooral omdat hij wees op de vele genezingen en wonderen van de Heere Jezus op aarde. Ik denk dat je het niet te zeer moet splitsen. Maar wellicht bedoel jij dat ook. :)
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Hollander »

Terri schreef:
Hollander schreef:De Heere Jezus is helemaal niet naar deze aarde gekomen om ons te 'genezen' van eenzaamheid, pijn, verdriet, …
De eerste komst van Gods Zoon vervlakt dan snel tot het geven van redding op het gebied van tijdelijke en aardse hulpvragen of problematiek.
Ik ben het ten dele met je eens.
Ik ben opgegroeid met het begrip dat tijdelijke uitreddingen/ zegeningen niks zeggen over de staat van je ziel.
Vervolgens kregen wij later een predikant die zei; "Als de Heere zo genegen is om je te redden en te helpen met aardse problemen, hoeveel temeer is Hij bereidt om zorg te dragen voor je ziel".
Het was voor mij een soort van openbaring, vooral omdat hij wees op de vele genezingen en wonderen van de Heere Jezus op aarde. Ik denk dat je het niet te zeer moet splitsen. Maar wellicht bedoel jij dat ook. :)
Dat is zeker zo, God zal ook voorzien in hulp voor aardse problemen. Maar tijdelijke zegeningen zijn niets in het licht van geestelijke zegeningen. De Heere Jezus is niet gekomen als Medicijnmeester voor al onze aardse hulpvragen en zorgvragen, maar Hij wil daar ook uitkomst bieden. Toch moeten tijdelijke zegeningen maar geen graadmeter worden voor waar geestelijk leven. Want het blijft waar dat als de gelovige door een dal van de schaduw van de dood gaat, hij/zij geen kwaad hoeft te vrezen, want Hij is bij hem/haar. Zelfs in de meestal pijnlijke lichamelijke, mentale of fysieke problemen, is ps. 23:4 geloofstaal. En dat geeft veel meer zegen, dan tijdelijke uitreddingen dat kunnen geven.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Plaats reactie