Verontrustende berichten

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verontrustende berichten

Bericht door J.C. Philpot »

Forummer schreef:Ik heb een kort, maar krachtig advies aan u, in liefde gegeven:

Zoek eerst het koninkrijk van God. Rust niet tot u Hem gevonden hebt, die genadig wil zijn voor zondaren.
Het zou maar zo kunnen zijn, dat DIA meer dan menig ander zoekt naar het Koninkrijk van God.

Verder mee eens met Erasmiaan dat persoonlijke geestelijke adviezen (mijn advies is overigens eerst heel goed luisteren en serieus nemen voor je uberhaubt een advies uitbrengt) beter ook persoonlijk gegeven kunnen worden (bijvoorbeeld via een pb).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Waar staat het forum voor? 3FvE?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
Het altijd wijzen naar oorzaken bij anderen, helpt een gesprek niet verder. En het net doen alsof je één van de weinigen bent die zich 'strik aan de grondslag willen houden' ook niet.

Ik denk dat Roos hier een heel eerlijk, hartelijk en mooi bericht heeft gestuurd. Ik begrijp goed wat ze zegt en ik hoop dat er bij jou de gelegenheid is om er ook iets mee te doen.
We laten het aan een (onbevooroordeeld) oordeel van de moderatie over.
Wat flauw zeg. Neem gewoon de eerlijk bedoelde berichten ter harte.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Ik zeg er niets meer over, hier is de verantwoordelijkheid op het toezicht om zich aan de grondslag te houden dan wel niet. Wie niet kan schipperen kan dan een slachtoffer worden om het andere afwijkende geluid te dulden dat ook nog wel eens recht op de persoon is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Dodo »

Ik vind het onbehoorlijk om oprecht goed bedoelde berichten, met een vriendelijke toon, te benoemen als "oprispingen". Echt onbehoorlijk. @Erasmiaan.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Dan weten we een oplossling: Allen dit van het belijden als van Erasmiaan, Vervolgde enz. zijn horen hier niet. Of zijn niet zo gewenst. Dat houdt wel in dat hier dan een andere grondslag moet worden gezocht. Sorry dat ik het nu door omstandigheden wat scherp uitdruk. Er komen mensen die eerlijk zeggen waar het staat alleen te staan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Verontrustende berichten

Bericht door pierre27 »

J.C. Philpot schreef:
Forummer schreef:Ik heb een kort, maar krachtig advies aan u, in liefde gegeven:

Zoek eerst het koninkrijk van God. Rust niet tot u Hem gevonden hebt, die genadig wil zijn voor zondaren.
Het zou maar zo kunnen zijn, dat DIA meer dan menig ander zoekt naar het Koninkrijk van God.

Verder mee eens met Erasmiaan dat persoonlijke geestelijke adviezen (mijn advies is overigens eerst heel goed luisteren en serieus nemen voor je uberhaubt een advies uitbrengt) beter ook persoonlijk gegeven kunnen worden (bijvoorbeeld via een pb).
Ik denk dat er een grote waarheid in zit in je eerste opmerking J.C. Philpot.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ad Anker »

Ik doe deze (tijdelijk) op slot. Blijf concreet in het bespreken van dingen waar je het mee oneens ben, dat mag op een forum als deze, maak het niet te persoonlijk.
Gesloten