De plaats van Israël

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De plaats van Israël

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
Jaja.
Dat klinkt als: U gelooft het wel.
Ik vermoed dat Bezorgd hetzelfde moedeloze gevoel bij je reacties krijgt als ik. Ik weet wat God nog steeds werkt en zondige mensen zalig maakt. Dan doet het pijn om in je reacties te lezen dat er steeds maar weer veroordelingen worden uitgesproken over anderen en daarmee onbewust ook over Gods werk. De maatlat van DIA is altijd te kort. Het gaat maar om een ding. In Christus of er buiten. Wij zien alleen de buitenkant. De Heere ziet het hart aan.
Laatst gewijzigd door Ditbenik op 17 mei 2021, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De plaats van Israël

Bericht door Zeeuw »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
Jaja.
Dat klinkt als: U gelooft het wel.
Ik vermoed dat Bezorgd hetzelfde moedeloze gevoel bij je reacties krijgt als ik. Ik weet wat God nog steeds werkt en zondige mensen zalig maakt. Dan doet het pijn om in je reacties te lezen dat er steeds meer waar veroordelingen worden uitgesproken over anderen en daarmee onbewust ook over Gods werk. De maatlat van DIA is altijd te kort. Het gaat maar om een ding. In Christus of er buiten. Wij zien alleen de buitenkant. De Heere ziet het hart aan.
Mee eens. De Heere werkt door en daarvan mogen velen getuigen. Ook weer rond Hemelvaart zulke troostvolle kerkdiensten mee mogen maken.
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: De plaats van Israël

Bericht door Karlstad1970 »

Beste DIA ik lees vooral angst en twijfel in je opmerkingen, je krijgt veel weerstand hier merk ik, wat ik
Mis bij je is een getuigen van waar geloof, al Je mag weten dat Christus je Borg en Middelaar is en ja velen denken dat te makkelijk over maar ook velen te moeilijk, mijn Bijbel zegt wie in Christus is is vrij van de zonden en heeft het eeuwige leven dan vrees je niet meer voor je naderende einde, en ja Christus voetstappen zijn te horen en komen dichterbij en die hoorden de apostelen al, er is maar één boodschap wees bereid. Voor Israël geen zorgen God zal zoals altijd voor Zijn volk zorgen en bekeren op Zijn tijd dat kan vandaag zijn maar ook over duizend jaar we weten het niet. Laten we bidden om hun bekering meer kunnen we niet.

Er bestaat nog Ernst dia maar of die getoetst kan worden aan de meetlat van degenen die jij benoemt weet ik niet, laten we alleen Gods woord als meetlat gebruiken sola scriptura.

We worden geboren met de wetenschap dat elke seconde telt en daarom de vraag zijn we bereid? Bent u wedergeboren? Weet u waar uw zonden zijn? Ben u een waar christen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: De plaats van Israël

Bericht door Karlstad1970 »

Dia kan ik je via een pb bereiken? ik wil niet zulke ernstige zaken open bespreken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De plaats van Israël

Bericht door Tiberius »

On-topic a.u.b. Het is hier een theologisch discussieforum, geen site om je medeforummers te gaan fileren.
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: De plaats van Israël

Bericht door Karlstad1970 »

Oké Exuses


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De plaats van Israël

Bericht door merel »

pierre27 schreef:
-DIA- schreef:Wat te denken over de berichtgeving over de strijd rond Israël? Heeft het ons wat te zeggen? Ik zou denken van wel. Maar hoe denkt het forum erover?
Goede vraag DIA, je kunt in mijn beleving niet anders als geheel achter Israël staan in deze tijd.
Is dat zo? Kan het de Joodse kolonisten ook niet verweten worden dat zij mensen uit hun huizen jagen? Ik denk juist dat Israël ook hand in eigen boezem mag steken en beiden schuld hebben aan het huidige conflict.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De plaats van Israël

Bericht door J.C. Philpot »

-DIA- schreef:Wat te denken over de berichtgeving over de strijd rond Israël? Heeft het ons wat te zeggen? Ik zou denken van wel. Maar hoe denkt het forum erover?
Dat heeft zeker wat te zeggen.

Ik heb al meerdere foto's gezien in de media van angstige palestijnen met kinderen in de armen. Foto's van vluchtende Joden naar hun schuilkelders met kinderen nog geen 1.

De Palestijnen verstaan het oorlog voeren via de media heel goed:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/14 ... rael-gaza/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De plaats van Israël

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
-DIA- schreef:Wat te denken over de berichtgeving over de strijd rond Israël? Heeft het ons wat te zeggen? Ik zou denken van wel. Maar hoe denkt het forum erover?
Dat heeft zeker wat te zeggen.

Ik heb al meerdere foto's gezien in de media van angstige palestijnen met kinderen in de armen. Foto's van vluchtende Joden naar hun schuilkelders met kinderen nog geen 1.

De Palestijnen verstaan het oorlog voeren via de media heel goed:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/14 ... rael-gaza/
Als je het stukje leest, is het over en weer en maken beiden partijen hier dankbaar gebruik van.

Ik begrijp die verafgoding van de staat Israël niet zo. Ook daar worden de mensenrechten geschonden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De plaats van Israël

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:
-DIA- schreef:Wat te denken over de berichtgeving over de strijd rond Israël? Heeft het ons wat te zeggen? Ik zou denken van wel. Maar hoe denkt het forum erover?
Dat heeft zeker wat te zeggen.

Ik heb al meerdere foto's gezien in de media van angstige palestijnen met kinderen in de armen. Foto's van vluchtende Joden naar hun schuilkelders met kinderen nog geen 1.

De Palestijnen verstaan het oorlog voeren via de media heel goed:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/14 ... rael-gaza/
Zijn het allemaal actuele foto's of dwarrelen er ook wat syrische en irakese foto's tussen?

Opvallend vind ik dat het Arabische deel binnen Israël zich ook roert. Dat is een element waar ik tot nogtoe geen rekening mee heb gehouden en wat mij ook niet bekend is als dat deze groep partij kiest.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De plaats van Israël

Bericht door Herman »

merel schreef:Ik begrijp die verafgoding van de staat Israël niet zo. Ook daar worden de mensenrechten geschonden.
We hoeven het volk niet te verafgoden, en dat doe ik ook niet. Vanzelfsprekend is het echter om het joodse volk te begrijpen als Gods uitverkoren volk. Dus dat heeft consequenties als je het conflict beoordeeld, of je dat nu wilt of niet.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De plaats van Israël

Bericht door Ditbenik »

merel schreef:
pierre27 schreef:
-DIA- schreef:Wat te denken over de berichtgeving over de strijd rond Israël? Heeft het ons wat te zeggen? Ik zou denken van wel. Maar hoe denkt het forum erover?
Goede vraag DIA, je kunt in mijn beleving niet anders als geheel achter Israël staan in deze tijd.
Is dat zo? Kan het de Joodse kolonisten ook niet verweten worden dat zij mensen uit hun huizen jagen? Ik denk juist dat Israël ook hand in eigen boezem mag steken en beiden schuld hebben aan het huidige conflict.
Dat is niet wat er gaande is nu. De huizen in Jeruzalem die de aanleiding vormen voor de beschietingen van Hamas waren het eigendom van Joden. In 1948 heeft Jordanië dat deel van Jeruzalem bezet en de Joden moesten vluchten. In 1967 heeft Israël dat deel veroverd. De huizen zijn toen teruggegeven aan de rechtmatige eigenaars. De bewoners mochten er in blijven wonen maar gingen huur betalen. Op aandringen van de PLO zijn ze daar in 1993 mee gestopt. Dat heeft geleid tot jarenlange rechtszaken en de verwachting was nu dat de hoogste rechter zou uitspreken dat ze hun huizen moeten verlaten (of de achterstallige huur betalen).
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De plaats van Israël

Bericht door Herman »

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:
-DIA- schreef:Wat te denken over de berichtgeving over de strijd rond Israël? Heeft het ons wat te zeggen? Ik zou denken van wel. Maar hoe denkt het forum erover?
Dat heeft zeker wat te zeggen.

Ik heb al meerdere foto's gezien in de media van angstige palestijnen met kinderen in de armen. Foto's van vluchtende Joden naar hun schuilkelders met kinderen nog geen 1.

De Palestijnen verstaan het oorlog voeren via de media heel goed:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/14 ... rael-gaza/
Zijn het allemaal actuele foto's of dwarrelen er ook wat syrische en irakese foto's tussen? Edit: dat staat dus achter de link :-)

Opvallend vind ik dat het Arabische deel binnen Israël zich ook roert. Dat is een element waar ik tot nogtoe geen rekening mee heb gehouden en wat mij ook niet bekend is als dat deze groep partij kiest.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

De plaats van Israël

Bericht door Maanenschijn »

Ik vind het een ingewikkelde discussie. Het zoeken naar de oorzaak van het conflict is bijna ondoenlijk. Het is vooral een jijbakken, waarbij elk startpunt van het conflict ter discussie staat.

De bron/oorsprong van het conflict is voor mij altijd de strijd van Satan tegen het Joodse volk en daarmee tegen God zelf. Het zal dus ook tot de laatste dag doorgaan.

Blijft wel overeind dat het conflict ‘uitgevochten’ wordt door mensen. En daarbij kunnen we de ogen niet sluiten voor ook misstanden aan Israëlische kant.

Waar we denk ik te weinig ook voor hebben is dat de Israëlische samenleving wel door de Joden wordt gedomineerd, maar zowel in het landsbestuur als rechtssysteem er een volwaardige plaats is voor Arabieren en Druzen. Een behoorlijk seculier en progressief rechtssysteem. De huisuitzettingen zijn juridisch tot de hoogste rechter aangevochten en hebben ongelijk gekregen. De huisuitzettingen zijn geen (zoals de media lijken te suggereren) onteigeningen, maar huisuitzettingen van Palestijnen die geen huur (veelal door druk van de Palestijnse ‘maffia’) aan de rechtmatige eigenaar betalen.

Nogmaals, ik heb het rechte zicht niet op de situatie, maar zie wel dat er op dit moment een land is waarvan 70% onder lukraak beschietingen ligt, waarbij een ingenieus verdedigingssysteem en een bevolking wat voorbereid is op schuilkelders veel doden en gewonden voorkomt.

edit: Ik zie dat Ditbenik het al nauwkeuriger heeft uitgelegd.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 17 mei 2021, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De plaats van Israël

Bericht door merel »

Herman schreef:
merel schreef:Ik begrijp die verafgoding van de staat Israël niet zo. Ook daar worden de mensenrechten geschonden.
We hoeven het volk niet te verafgoden, en dat doe ik ook niet. Vanzelfsprekend is het echter om het joodse volk te begrijpen als Gods uitverkoren volk. Dus dat heeft consequenties als je het conflict beoordeeld, of je dat nu wilt of niet.
Natuurlijk is het Gods volk. Dat betekent echter niet dat zij carte blanche hebben in het gebruiken van geweld en onderdrukken van een bevolking? Ik trek hierbij geen partij voor de Palestijnen, maar het probleem ligt genuanceerder dan de Palestijnen de zwarte piet mag je dat nog wel zeggen?toe te spelen.
Plaats reactie