De plaats van Israël

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De plaats van Israël

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef:Wat te denken over de berichtgeving over de strijd rond Israël? Heeft het ons wat te zeggen? Ik zou denken van wel. Maar hoe denkt het forum erover?
Goede vraag DIA, je kunt in mijn beleving niet anders als geheel achter Israël staan in deze tijd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De plaats van Israël

Bericht door Bezorgd »

Het is overduidelijk een steeds groter wordende strijd en haat richting Gods verbondsvolk.
En de haat richting het uitverkoren volk wordt steeds breder en dieper. Schokkend wat je leest op diverse (social) media.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De plaats van Israël

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:Het is overduidelijk een steeds groter wordende strijd en haat richting Gods verbondsvolk.
En de haat richting het uitverkoren volk wordt steeds breder en dieper. Schokkend wat je leest op diverse (social) media.
Helemaal eens Bezorgd!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: De plaats van Israël

Bericht door Ora et labora »

Oorlog red ons niet.. Wel het ware gebed door het geloof.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De plaats van Israël

Bericht door -DIA- »

Zouden we niet denken dat het gebeuren rond Israël, samen met de vele tekenen der tijden ons niet meer te zeggen heeft, en wijst naar de naderende komst van Christus?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De plaats van Israël

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:Zouden we niet denken dat het gebeuren rond Israël, samen met de vele tekenen der tijden ons niet meer te zeggen heeft, en wijst naar de naderende komst van Christus?
Zeker. De tijd wordt rijp.
Laten we maar zingend bidden: "Kom Heer' Jezus, kom"
Dan is alles voorbij en wacht de zaligheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De plaats van Israël

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:Zouden we niet denken dat het gebeuren rond Israël, samen met de vele tekenen der tijden ons niet meer te zeggen heeft, en wijst naar de naderende komst van Christus?
Zeker. De tijd wordt rijp.
Laten we maar zingend bidden: "Kom Heere Jezus, kom"
Dan is alles voorbij en wacht de zaligheid.
Maar wie zou staande blijven, als het zulk een tijd van benauwdheid is als er niet is geweest en ook niet zijn zal, als zelfs, zo het mogelijk ware ook de uitverkorenen verleidt zouden worden? En dan moeten we wel denken, ieder voor zich: Wie meent te staan, ziet toe dat hij niet valle. We merken helaas weinig ernst, en velen zijn godsdienstig, en denken zonder de waarachtige bekering wel binnen te komen, waar ook van gezegd wordt dat er velen zullen kloppen als de deur gesloten is: Heere, hebben wij niet in Uw Naam gepredikt en wonderen gedaan? En dan zullen er velen horen wat ze niet hadden verwacht: Ik heb u nooit gekend.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De plaats van Israël

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Zouden we niet denken dat het gebeuren rond Israël, samen met de vele tekenen der tijden ons niet meer te zeggen heeft, en wijst naar de naderende komst van Christus?
... Zijn komst naar Israël? Jazeker!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De plaats van Israël

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:[ En dan zullen er velen horen wat ze niet hadden verwacht: Ik heb u nooit gekend.
Waar lees je dat?
Een ieder die gelooft dat Jezus is Gods Zoon, zal binnen gaan.
Niet te klein denken over de grote en verkrijgbare genade DIA.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De plaats van Israël

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
-DIA- schreef:Zouden we niet denken dat het gebeuren rond Israël, samen met de vele tekenen der tijden ons niet meer te zeggen heeft, en wijst naar de naderende komst van Christus?
... Zijn komst naar Israël? Jazeker!
Ik bedoel op de voleinding der eeuwen.

En dat andere: Ik heb vanavond de dienst teruggeluisterd toen ik in 1978 belijdenis des geloofs mocht afleggen. Ds. A. Bregman waarschuwde zeer ernstig: Laat u door niemand de handen opleggen. Als het goed ligt wil iemand die het om de God te doen is ook niet, Daar wordt je benauwd van. En dat is ook mijn bevinding. Wat mensen zeggen kan benauwen. Ik weet niet of dit verstaan wordt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De plaats van Israël

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:[ En dan zullen er velen horen wat ze niet hadden verwacht: Ik heb u nooit gekend.
Waar lees je dat?
Een ieder die gelooft dat Jezus is Gods Zoon, zal binnen gaan.
Niet te klein denken over de grote en verkrijgbare genade DIA.
Het gaat wel om het Ware Zaligmakende Geloof (zie ook o.a. ds. Hellenbroek, en onze belijdenisgeschriften)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De plaats van Israël

Bericht door eilander »

Ik vind het niet zo makkelijk om de gebeurtenissen in Israël te duiden. Maar dat hoeft ook niet. Wij worden opgeroepen om waakzaam te zijn, en bereid!
Gods klok staat toch weer anders dan die van ons, dus ik waag me niet aan wat voor soort voorspellingen dan ook. Maar ik zie wel uit naar de dag dat de Heere Zijn volk Israël zal bekeren!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De plaats van Israël

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Ik vind het niet zo makkelijk om de gebeurtenissen in Israël te duiden. Maar dat hoeft ook niet. Wij worden opgeroepen om waakzaam te zijn, en bereid!
Gods klok staat toch weer anders dan die van ons, dus ik waag me niet aan wat voor soort voorspellingen dan ook. Maar ik zie wel uit naar de dag dat de Heere Zijn volk Israël zal bekeren!
Wij voorspellen ook niets en kunnen dat ook niet. We hebben alleen op de tekenen der tijden te letten. Daaraan kunnen we wel wat van weten. De farizeeën kenden wel de tekenen in de natuur, maar zagen niet de tekenen der tijden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De plaats van Israël

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:[ En dan zullen er velen horen wat ze niet hadden verwacht: Ik heb u nooit gekend.
Waar lees je dat?
Een ieder die gelooft dat Jezus is Gods Zoon, zal binnen gaan.
Niet te klein denken over de grote en verkrijgbare genade DIA.
Het gaat wel om het Ware Zaligmakende Geloof (zie ook o.a. ds. Hellenbroek, en onze belijdenisgeschriften)
Jaja.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De plaats van Israël

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
Jaja.
Dat klinkt als: U gelooft het wel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie