Vloeken

Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vloeken

Bericht door DDD »

Ik kan mij toch niet voorstellen dat de pastoor het goed vindt als mensen Gods oordeel over zich uitroepen. Ik geloof het gewoon niet. Misschien de uitroep 'Jezus', maar ik kan mij dat ook al slecht voorstellen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Vloeken

Bericht door John Galt »

DDD schreef:Ik kan mij toch niet voorstellen dat de pastoor het goed vindt als mensen Gods oordeel over zich uitroepen. Ik geloof het gewoon niet. Misschien de uitroep 'Jezus', maar ik kan mij dat ook al slecht voorstellen.
Een katholieke kennis legde het mij eens zo uit: "Bij ons ligt de lat van de moraal zo hoog, dat we er gewoon onderdoor kunnen." Er is een grote discrepantie tussen wat de kerk zegt en wat de goegemeente doet.
Who is John Galt? :quoi
Online
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vloeken

Bericht door DDD »

Ik wil best geloven dat priesters gemiddeld genomen meer van Gods barmhartigheid uitstralen dan gemiddelde predikanten van soortgelijke orthodoxie. Maar pastorale mildheid is niet hetzelfde als het goedkeuren van vloeken.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vloeken

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:Ik kan mij toch niet voorstellen dat de pastoor het goed vindt als mensen Gods oordeel over zich uitroepen. Ik geloof het gewoon niet. Misschien de uitroep 'Jezus', maar ik kan mij dat ook al slecht voorstellen.
Ik moet nu onwillekeurig denken aan de beginbeelden van de serie ‘Dagboek van een herdershond’.

Ik kan mij ook niet voorstellen dat een geestelijke, van welke denominatie dan ook, het goed vind. Mijn collega’s destijds waren echter overtuigd van het begrip van de pastoor en de Heere God voor hun taalgebruik. Dat was meer mijn punt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie