Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Ukkie »

John Galt schreef:Een paar jaar geleden stond in Bewaar het Pand een personeelsadvertentie van de basisschool op Texel. Sollicitanten dienden lid te zijn van de (O)GG(iN). Dan denk ik: Er zullen er best zijn die dit blad lezen, maar hoezo?
Jaar of 30-40 geleden stonden er in het RD soms advertenties van mensen die hun auto verkochten waar nog nooit een radio in gespeelt had.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Jantje »

John Galt schreef:Een paar jaar geleden stond in Bewaar het Pand een personeelsadvertentie van de basisschool op Texel. Sollicitanten dienden lid te zijn van de (O)GG(iN). Dan denk ik: Er zullen er best zijn die dit blad lezen, maar hoezo?
Vreemd. Op Texel is alleen een GG. Dus hoe ze dat dan voor zich zagen, vraag ik me sterk af.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Terri »

Jantje schreef:
John Galt schreef:Een paar jaar geleden stond in Bewaar het Pand een personeelsadvertentie van de basisschool op Texel. Sollicitanten dienden lid te zijn van de (O)GG(iN). Dan denk ik: Er zullen er best zijn die dit blad lezen, maar hoezo?
Vreemd. Op Texel is alleen een GG. Dus hoe ze dat dan voor zich zagen, vraag ik me sterk af.
Nou zo moeilijk is dat niet. Stel je woont op het vaste land, hebt altijd al op Texel willen wonen, ziet een vacature, maar je bent OGG of GGin Ned, dan ben je welkom om te solliciteren.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Erskinees »

John Galt schreef:Een paar jaar geleden stond in Bewaar het Pand een personeelsadvertentie van de basisschool op Texel. Sollicitanten dienden lid te zijn van de (O)GG(iN). Dan denk ik: Er zullen er best zijn die dit blad lezen, maar hoezo?
Ze zijn erg strikt daar. Maar wellicht ook vergeten om de advertentie aan te passen?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Jantje »

Terri schreef:Nou zo moeilijk is dat niet. Stel je woont op het vaste land, hebt altijd al op Texel willen wonen, ziet een vacature, maar je bent OGG of GGin Ned, dan ben je welkom om te solliciteren.
En dus elke zaterdag met de boot naar het vaste land? En 's maandags weer terug? :jongle

De dichtstbijzijnde GGiN is vermoedelijk Aalsmeer, dus dat is een eind weg. En ik weet niet waar er daar ergens een OGGiN zit.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Terri »

Jantje schreef:
Terri schreef:Nou zo moeilijk is dat niet. Stel je woont op het vaste land, hebt altijd al op Texel willen wonen, ziet een vacature, maar je bent OGG of GGin Ned, dan ben je welkom om te solliciteren.
En dus elke zaterdag met de boot naar het vaste land? En 's maandags weer terug? :jongle

De dichtstbijzijnde GGiN is vermoedelijk Aalsmeer, dus dat is een eind weg. En ik weet niet waar er daar ergens een OGGiN zit.
Nou je wilt er gaan wonen he?
Of is verandering van kerkverband zo'n ernstig dilemma?
Online
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door windorgel »

Niet iedereen die op die school werkt(e) woont/woonde daar ook. Verschillenden gingen in het weekend naar het vaste land. Vandaar dat je ook lid van OGG of GGiN kan zijn als je daar werkt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Orchidee »

Voor @Jantje géén probleem toch!
Er is daar een gergem.
Er zijn zelfs verschillende mensen die doordeweeks op Texel werken en ieder weekend idd naar het vaste land gaan en in de vakanties komen ze juist met het hele gezin naar het eiland.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Jantje »

Een GG is er zeker. Amper 70 (doop)leden en al 2 keer een predikant gehad...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door DDD »

Mooie en goed betaalde plek. Dat speelt natuurlijk ook een rol.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door CvdW »

Het lijkt me heerlijk om OGG te zijn op Texel. Volgens een aantal mensen mag je niet veranderen van kerkverband. Je kunt dan thuislezer zijn of zelf bepalen naar welke kerk je luistert.
Lekker los van al die regels die door mensen worden opgelegd.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door DDD »

De OGG en de GG hebben een correspondentieband, dus dat heb je helaas mis;-)
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door CvdW »

DDD schreef:De OGG en de GG hebben een correspondentieband, dus dat heb je helaas mis;-)
Ik had natuurlijk beter GGiNBV kunnen noemen. Is u iets bekend over de correspondieband tussen ds. Kort en ds De Leeuw?
Ds. Kort heeft een helder boek geschreven over bloedtheologie en ds. De Leeuw heeft vanaf de preekstoel in Opheusden gezegd dat mensen dat niet moeten lezen.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door DDD »

Ds Kort is ook in zijn eigen kerkverband een uitzondering. Los daarvan vind ik het een onbelangrijk onderwerp.

Ik heb het boek ook nooit gelezen en dat lijkt mij ook maar het beste.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door pierre27 »

CvdW schreef:
DDD schreef:De OGG en de GG hebben een correspondentieband, dus dat heb je helaas mis;-)
Ik had natuurlijk beter GGiNBV kunnen noemen. Is u iets bekend over de correspondieband tussen ds. Kort en ds De Leeuw?
Ds. Kort heeft een helder boek geschreven over bloedtheologie en ds. De Leeuw heeft vanaf de preekstoel in Opheusden gezegd dat mensen dat niet moeten lezen.
Ik ben zo vrij geweest de nummers van beider Kerkelijk Bureaus op te zoeken, ik denk dat zij het beste antwoord op deze vraag kunnen geven. Gezien het feit dat het morgen biddag is kunt u het beste donderdag even bellen.
Tel OGG: 0342 - 42 16 96
Tel GG: 0348 – 489 900
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie