Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Piet Puk »

Is er al zicht wanneer de Duikenburgse Dagen weer (gaan) plaatsvinden?

P.S. ik dacht: laat ik er even een on-topic bericht tussendoor doen
:D
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door CvdW »

pierre27 schreef:
CvdW schreef:
DDD schreef:De OGG en de GG hebben een correspondentieband, dus dat heb je helaas mis;-)
Ik had natuurlijk beter GGiNBV kunnen noemen. Is u iets bekend over de correspondieband tussen ds. Kort en ds De Leeuw?
Ds. Kort heeft een helder boek geschreven over bloedtheologie en ds. De Leeuw heeft vanaf de preekstoel in Opheusden gezegd dat mensen dat niet moeten lezen.
Ik ben zo vrij geweest de nummers van beider Kerkelijk Bureaus op te zoeken, ik denk dat zij het beste antwoord op deze vraag kunnen geven. Gezien het feit dat het morgen biddag is kunt u het beste donderdag even bellen.
Tel OGG: 0342 - 42 16 96
Tel GG: 0348 – 489 900
Bij GG krijg je zeer waarschijnlijk het antwoord, 'dat is des kerkenraads' of ' dat was onze intentie niet'.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door pierre27 »

CvdW schreef:
pierre27 schreef:
CvdW schreef:
DDD schreef:De OGG en de GG hebben een correspondentieband, dus dat heb je helaas mis;-)
Ik had natuurlijk beter GGiNBV kunnen noemen. Is u iets bekend over de correspondieband tussen ds. Kort en ds De Leeuw?
Ds. Kort heeft een helder boek geschreven over bloedtheologie en ds. De Leeuw heeft vanaf de preekstoel in Opheusden gezegd dat mensen dat niet moeten lezen.
Ik ben zo vrij geweest de nummers van beider Kerkelijk Bureaus op te zoeken, ik denk dat zij het beste antwoord op deze vraag kunnen geven. Gezien het feit dat het morgen biddag is kunt u het beste donderdag even bellen.
Tel OGG: 0342 - 42 16 96
Tel GG: 0348 – 489 900
Bij GG krijg je zeer waarschijnlijk het antwoord, 'dat is des kerkenraads' of ' dat was onze intentie niet'.
Gewoon proberen. Vele malen beter als deze opwerpingen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Mara »

Piet Puk schreef:Is er al zicht wanneer de Duikenburgse Dagen weer (gaan) plaatsvinden?

P.S. ik dacht: laat ik er even een on-topic bericht tussendoor doen
:D
:haha
Het zou moeten kunnen met max 30 bezoekers.
Het is in de buitenlucht tenslotte. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:Ds Kort is ook in zijn eigen kerkverband een uitzondering. Los daarvan vind ik het een onbelangrijk onderwerp.

Ik heb het boek ook nooit gelezen en dat lijkt mij ook maar het beste.
Was wel benieuwd wat jouw gedachten daar over zijn. Ds. Kort geeft juist aan dat GG(iN) zijn afgeweken van de reformatorische leer. Iets wat ik ook vaak bij jou terug hoor. Misschien ben je het juist helemaal eens met wat hij schrijft? Het is gratis te lezen via:

http://theologienet.nl/documenten/Kort. ... boorte.pdf
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door DDD »

Ik denk dat ik het met hem wel eens ben, maar zijn toon staat mij niet aan. En daarnaast vind ik het hele gezeur over wanneer iemand precies wedergeboren is getuigen van een totaal gebrek aan de juiste prioriteiten. De verborgen dingen zijn voor de Heere, daar hoeven wij ons helemaal niet druk over te maken laat staan er over te preken.

De gemeente moet worden opgebouwd in het geloof én ontdekt aan haar zonden. Wij hoeven ons niet druk te maken over de vraag op welk moment een kind van God wedergeboren is.
Plaats reactie