Britse (18) ondergaat zesde abortus

Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Britse (18) ondergaat zesde abortus

Bericht door Kaw »

Van nu.nl:
http://www.nu.nl/news/1187701/151/Brits ... ortus.html

Een Brits meisje van 18 jaar heeft voor de zesde keer een zwangerschap laten afbreken. Hoewel ze daarmee een uitzonderlijk geval is, komen tienerzwangerschappen en abortussen opvallend vaak voor in het Verenigd Koninkrijk.

Vorig jaar beëindigde 1 op de 22 Britse tieners een zwangerschap voortijdig. Campagnes die dit soort 'ongelukken' moeten voorkomen, slaan totaal niet aan. In het Engelse dagblad de Daily Mail wordt gesproken van een 'drama'.

Anti-abortusverenigingen zijn van mening dat jongeren seks teveel als 'recreatie' zien en zich niet bewust zijn van de mogelijke gevolgen. Vorig jaar vonden er 193.000 abortussen plaats in Groot-Brittannië. 1341 meisjes jonger dan 18 jaar lieten de ingreep voor de tweede keer uitvoeren. Niet minder dan 44 vrouwen lieten voor de achtste keer een ongeboren kind weghalen.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Ik kan maar níet begrijpen dat mensen abortus niet als moord zien!
Ik kan daar zo ontzettend triest van worden en dan sta je verstand echt stil...

Hier de bekende foto's van prof. Stuart Campbell waar je kunt zien dat de 'ongeboren vrucht' bij 10 weken al behoorlijk actief is in de buik, http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/3847319.stm.

http://prolifetraining.com/WMV/Abortion-LTI-high.wmv (redelijk schokkende beelden van ledematen van geaborteerde kindertjes. Maar wel de waarheid!).
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

jakobmarin schreef:Hier de bekende foto's van prof. Stuart Campbell waar je kunt zien dat de 'ongeboren vrucht' bij 10 weken al behoorlijk actief is in de buik,
Laat ik het nog "sterker" vertellen, toen ik een echo liet maken, was het nog maar 9 weken oud. En zelfs ik zag dat het een kindje was. En het bewoog ook al behoorlijk.
Nu ja, de mijne is al wel een hele drukteschopper :wink: Met 17 weken voelde ik hem al :D
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:Nu ja, de mijne is al wel een hele drukteschopper :wink: Met 17 weken voelde ik hem al :D
Wanneer is dat normaal gesproken?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Nu ja, de mijne is al wel een hele drukteschopper :wink: Met 17 weken voelde ik hem al :D
Wanneer is dat normaal gesproken?
Meestal rond de 20-22 weken bij de eerste (dacht ik) Bij een volgende iets sneller omdat je het dan "herkent"
Maar voor exacte cijfers moet je toch het toch onze "prof" Daphne even vragen :wink:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Nu ja, de mijne is al wel een hele drukteschopper :wink: Met 17 weken voelde ik hem al :D
Wanneer is dat normaal gesproken?
Meestal rond de 20-22 weken bij de eerste (dacht ik) Bij een volgende iets sneller omdat je het dan "herkent"
Maar voor exacte cijfers moet je toch het toch onze "prof" Daphne even vragen :wink:
Ik dacht dat Daphne meer van het natraject was. :wink:
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Het offeren van kinderen word in het oude testament genoemd: de gruwel der heidenen. En zo offeren de west-Europesche volken hun kinderen aan de god van de abortus. De volgende tekst kan ons volk ook wel op zichzelf betrekken:

Ezechiel 16:
20 Verder hebt gij uw zonen en uw dochteren, die gij Mij gebaard hadt, genomen, en hebt ze denzelven geofferd om te verteren; is het wat kleins van uw hoererijen,
21 Dat gij Mijn kinderen geslacht hebt, en hebt ze overgegeven, als gij dezelve voor hen door het vuur hebt doen gaan?
22 Ook hebt gij bij al uw gruwelen en uw hoererijen niet gedacht aan de dagen uwer jonkheid, als gij naakt en bloot waart, als gij vertreden waart in uw bloed.

Het bloed van al die kleine kinderen schreeuwt naar de hemel (Genesis 4:10: daar is een stem des bloeds van uw broeder, dat tot Mij roept van den aardbodem). Ik verwonder me weleens dat we tot op heden niet meer oordelen ontvangen in west-europa.
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Britse (18) ondergaat zesde abortus

Bericht door Wilma van den Berg »

Kaw schreef:Van nu.nl:
http://www.nu.nl/news/1187701/151/Brits ... ortus.html

Een Brits meisje van 18 jaar heeft voor de zesde keer een zwangerschap laten afbreken. Hoewel ze daarmee een uitzonderlijk geval is, komen tienerzwangerschappen en abortussen opvallend vaak voor in het Verenigd Koninkrijk.

Vorig jaar beëindigde 1 op de 22 Britse tieners een zwangerschap voortijdig. Campagnes die dit soort 'ongelukken' moeten voorkomen, slaan totaal niet aan. In het Engelse dagblad de Daily Mail wordt gesproken van een 'drama'.

Anti-abortusverenigingen zijn van mening dat jongeren seks teveel als 'recreatie' zien en zich niet bewust zijn van de mogelijke gevolgen. Vorig jaar vonden er 193.000 abortussen plaats in Groot-Brittannië. 1341 meisjes jonger dan 18 jaar lieten de ingreep voor de tweede keer uitvoeren. Niet minder dan 44 vrouwen lieten voor de achtste keer een ongeboren kind weghalen.
:roll:
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

J.C. Philpot schreef:En zo offeren de west-Europesche volken hun kinderen aan de god van de abortus.
Ik kan de overeenkomst van kinderen offeren en abortus niet echt maken. Abortus kan wel het offer zijn van het dienen van andere goden zoals rijkdom of egoisme.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Britse (18) ondergaat zesde abortus

Bericht door tukkertje »

Kaw schreef:Van nu.nl:
http://www.nu.nl/news/1187701/151/Brits ... ortus.html

Een Brits meisje van 18 jaar heeft voor de zesde keer een zwangerschap laten afbreken. Hoewel ze daarmee een uitzonderlijk geval is, komen tienerzwangerschappen en abortussen opvallend vaak voor in het Verenigd Koninkrijk.
dit is echt niet normaal. Baarmoeder eruit zou ik zeggen. Probleem opgelost.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Britse (18) ondergaat zesde abortus

Bericht door jvdg »

tukkertje schreef:
Kaw schreef:Van nu.nl:
http://www.nu.nl/news/1187701/151/Brits ... ortus.html

Een Brits meisje van 18 jaar heeft voor de zesde keer een zwangerschap laten afbreken. Hoewel ze daarmee een uitzonderlijk geval is, komen tienerzwangerschappen en abortussen opvallend vaak voor in het Verenigd Koninkrijk.
dit is echt niet normaal. Baarmoeder eruit zou ik zeggen. Probleem opgelost.
:shock:

Slechte vangst gehad soms?
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Soms zitten die haakjes zo diep dat je bij het verwijderen de baarmoeder mee trekt. :x
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Kaw schreef:Soms zitten die haakjes zo diep dat je bij het verwijderen de baarmoeder mee trekt. :x
Kaw, ik begrijp jouw ironische reactie, maar graag zou ik Tukkertje serieus zien reageren.

Deze zaken zijn te gewichtig om maar af te doen als "baarmoeder wegnemen".
Tukkertje beseft niet hoeveel verdriet hij hiermee moeders (en vaders) aandoet van welke vrouwen de baarmoeder is gesloten.
Gesloten, door Hem!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Britse (18) ondergaat zesde abortus

Bericht door Rens »

Kaw schreef:
Een Brits meisje van 18 jaar heeft voor de zesde keer een zwangerschap laten afbreken..
Hoewel abortus tegen Gods Woord ingaat, dient echter ook bedacht te worden dat bij dit Britse meisje (en ook vele andere, ook Nederlandse) blijkbaar het "genoegen van één nacht" zwaarder telt, en als er dan een zwangerschap op volgt, dat als een onoverkomelijke hinder voor meer pleziertjes wordt ervaren.

Húp dan maar, abortus.

Zo wordt de weg vrijgemaakt voor het voortzetten van het losbandige en moreel verwerpelijke leven, waarin de sexuele genoegens blijkbaar op een hoger plan staan dan het leven dat verwekt wordt.

In principe ben ik het wel met Tukker eens, al komt hij wat kort door de bocht door het ontbreken van argumentatie.

Deze tienermeisjes zouden rondom de abortus in contact gebracht moeten worden met Gods Woord, en Zijn bedoelingen met het door Hem geschapen leven, ook al is dat uit een losbandig en moreel verwerpelijk leven.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

jvdg schreef:
Kaw schreef:Soms zitten die haakjes zo diep dat je bij het verwijderen de baarmoeder mee trekt. :x
Kaw, ik begrijp jouw ironische reactie, maar graag zou ik Tukkertje serieus zien reageren.

Deze zaken zijn te gewichtig om maar af te doen als "baarmoeder wegnemen".
Tukkertje beseft niet hoeveel verdriet hij hiermee moeders (en vaders) aandoet van welke vrouwen de baarmoeder is gesloten.
Gesloten, door Hem!

Het komt idd beetje bot over. Wat ik er mee wil zeggen is dat zo'n meisje het niet waard is om ooit nog zwanger te worden. Met in het achterhoofd diegenen die jij noemd.
Plaats reactie