Britse (18) ondergaat zesde abortus

Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ma Vis schreef:
vlinder schreef: Ik las ergens op een site voor moeders dat er een meisje zei: help me, ik heb mijn ouders beloofd niet voor mijn 15e seks te hebben, maar nu ben ik toch zwanger. Wie weer er een goede abortus kliniek? Groetjes een meisje van 13. Nou dan vraag ik je.....is er dan iets mis met de opvoeding en kan dat meisje niet zelf nadenken dat je zwanger kan worden van gemeenschap? :
13 jaar :!: :shock:
Dat zegt toch al genoeg! Een kind van 13 speelt heus liever met poppen dan dat ze een abortus laat plegen.
En ja, dan geloof ik dat er iets ernsig mis kan zijn in de opvoeding. Maar er zijn meer redenen waardoor het mis kan gaan.
En daarnaast, laten we zeker ook naar onszelf kijken.
Want, de maatschappij dat zijn wij... :roll:

En wat betreft die redenatie over weinig kans op zwangerschap na misbruik, daarvan gaan mijn haren rechtovereind staan. :?
Dat ze liever met poppen spelen is wat overdreven, dat doen meisjes van 13 allang niet meer. En terecht.... maar op die leeftijd heb je vaak nog niet heel veel verantwoordelijkheidsgevoel... het probleem is dat het tegenwoordig gewoon is om heel jong, als je die verantwoordelijkheid nog niet aankan, om seks te hebben. Niet dat een hoop jongeren en ook volwassenen goed met die verantwoordelijkheid kunnen omgaan, maar dat terzijde.
Laatst gewijzigd door Marnix op 16 nov 2007, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Het diepste probleem is eenzaamheid.

Zie artikel uit RD


seksualisering
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Ma Vis
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:26
Locatie: Zvwovp

Bericht door Ma Vis »

Marnix schreef:Dat ze liever met poppen spelen is wat overdreven, dat doen meisjes van 13 allang niet meer.
:lol:
Oooo?!
:D :lol: :) :P

Dan had ik beter moeten weten natuurlijk, gezien ik zelf ooit 13 was!
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Ma Vis schreef:
Marnix schreef:Dat ze liever met poppen spelen is wat overdreven, dat doen meisjes van 13 allang niet meer.
:lol:
Oooo?!
:D :lol: :) :P

Dan had ik beter moeten weten natuurlijk, gezien ik zelf ooit 13 was!
Ja, maar dat was heel lang geleden. :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Precies. We leven in de 21e eeuw en daar spelen meisjes van 13 allang niet meer met poppen. Neem dat maar van me aan.

Uitzonderingen daargelaten. Mijn broertje van 19 heeft 2 barbies. De een heet "Elly" en de ander heet "Rikkert". :D
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Margriet schreef:Sorry hoor , maar de links die je geeft Vlinder zijn heerlijke propaganda. het is de wijze waarop een hele boel mensen nog kijken : als jij een keurig net meisje bent gebeurt jou niets. O, je wordt toch misbruikt?? Geen nood je word niet zwanger hoor, je wilt toch niet? O je bent zwanger? Eigen schuld dan , lekker he Je vond het toch fijn?? O ik weet nog een heleboel gemeenplaatsen!
Vind je niet dat we hier eindelijk vanaf moeten en een kind dat geen kind wil die ruimte moeten geven.
Het probleem is denk ik, de definitie van verkrachting. Ik denk dat er in sommige delen van de maatschappij meisjes zo worden opgevoed dat ze denken dat het "normaal" is dat je altijd maar beschikbaar moet zijn voor een man zijn lusten. (kijk maar eens een kwartiertje naar TMF/MTV als je daar beschikking ober hebt) Ik vind dat ook een vorm van misbruik!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
entiteitxx
Berichten: 324
Lid geworden op: 13 okt 2007, 13:30
Locatie: Dordrecht (NL)

Bericht door entiteitxx »

vlinder schreef:Hier is een intervieuw met een abortusarts die later christen is geworden. Wel mooi om te lezen.

Hier een citaat van haar:

Vindt u dat abortus gerechtvaardigd is in geval van verkrachting of incest ?

"Minder dan ÈÈn procent van de abortussen is het gevolg van verkrachting of incest. Maar als verkrachting of incest voorkomt, geloof ik dat God dat wat de duivel voor kwaad bedoeld heeft, zal opnemen en voor goede dingen gebruiken. Hij heeft een doel voor het leven van ieder kind. En het natuurlijke, normale einde van een zwangerschap is altijd de geboorte. We weten dat de vrouw getraumatiseerd wordt door een abortus. Een vrouw die slachtoffer is van verkrachting of incest is al getraumatiseerd en zal nogmaals getraumatiseerd worden door de abortus op haar kind. In veel situaties van incest wordt een vrouw uit de situatie van misbruik gehaald, krijgt een abortus en wordt dan weer teruggeplaatst in de oude situatie.

Hier staat een hele duidelijke visie over aborteren na verkrachting waar ik helemaal achter kan staan!!
Dit is weer zon geschapen ideaalbeeld waar je in de praktijk ook vaak niets mee kan. Er zijn ook vrouwen, die zwanger zijn geworden na een verkrachting, die zich zeer diep ongelukkig voelen, die een antipathie ontwikkelen tegen hun eigen ongeboren kind, die zichzelf verwonden etc etc.
"............................................................."
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Dit is weer zon geschapen ideaalbeeld waar je in de praktijk ook vaak niets mee kan. Er zijn ook vrouwen, die zwanger zijn geworden na een verkrachting, die zich zeer diep ongelukkig voelen, die een antipathie ontwikkelen tegen hun eigen ongeboren kind, die zichzelf verwonden etc etc.
(id)entiteitxx
Ben je vrouw of man?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

entiteitxx schreef:
vlinder schreef:Hier is een intervieuw met een abortusarts die later christen is geworden. Wel mooi om te lezen.

Hier een citaat van haar:

Vindt u dat abortus gerechtvaardigd is in geval van verkrachting of incest ?

"Minder dan ÈÈn procent van de abortussen is het gevolg van verkrachting of incest. Maar als verkrachting of incest voorkomt, geloof ik dat God dat wat de duivel voor kwaad bedoeld heeft, zal opnemen en voor goede dingen gebruiken. Hij heeft een doel voor het leven van ieder kind. En het natuurlijke, normale einde van een zwangerschap is altijd de geboorte. We weten dat de vrouw getraumatiseerd wordt door een abortus. Een vrouw die slachtoffer is van verkrachting of incest is al getraumatiseerd en zal nogmaals getraumatiseerd worden door de abortus op haar kind. In veel situaties van incest wordt een vrouw uit de situatie van misbruik gehaald, krijgt een abortus en wordt dan weer teruggeplaatst in de oude situatie.

Hier staat een hele duidelijke visie over aborteren na verkrachting waar ik helemaal achter kan staan!!
Dit is weer zon geschapen ideaalbeeld waar je in de praktijk ook vaak niets mee kan. Er zijn ook vrouwen, die zwanger zijn geworden na een verkrachting, die zich zeer diep ongelukkig voelen, die een antipathie ontwikkelen tegen hun eigen ongeboren kind, die zichzelf verwonden etc etc.
Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw antipathie ontwikkeld tegen haar eigen ongeboren kind. Meestal hoor je toch dat ze aan haar kind gaat hechten. Maar ja, er zijn uitzonderingen, dat hebben we ook wel gelezen in de krant (dat moeders hun eigen kinderen mishandelen ed) Maar dan altijd omdat er psychisch iest fout ging.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

JolandaOudshoorn schreef:
entiteitxx schreef:
vlinder schreef:Hier is een intervieuw met een abortusarts die later christen is geworden. Wel mooi om te lezen.

Hier een citaat van haar:

Vindt u dat abortus gerechtvaardigd is in geval van verkrachting of incest ?

"Minder dan ÈÈn procent van de abortussen is het gevolg van verkrachting of incest. Maar als verkrachting of incest voorkomt, geloof ik dat God dat wat de duivel voor kwaad bedoeld heeft, zal opnemen en voor goede dingen gebruiken. Hij heeft een doel voor het leven van ieder kind. En het natuurlijke, normale einde van een zwangerschap is altijd de geboorte. We weten dat de vrouw getraumatiseerd wordt door een abortus. Een vrouw die slachtoffer is van verkrachting of incest is al getraumatiseerd en zal nogmaals getraumatiseerd worden door de abortus op haar kind. In veel situaties van incest wordt een vrouw uit de situatie van misbruik gehaald, krijgt een abortus en wordt dan weer teruggeplaatst in de oude situatie.

Hier staat een hele duidelijke visie over aborteren na verkrachting waar ik helemaal achter kan staan!!
Dit is weer zon geschapen ideaalbeeld waar je in de praktijk ook vaak niets mee kan. Er zijn ook vrouwen, die zwanger zijn geworden na een verkrachting, die zich zeer diep ongelukkig voelen, die een antipathie ontwikkelen tegen hun eigen ongeboren kind, die zichzelf verwonden etc etc.
Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw antipathie ontwikkeld tegen haar eigen ongeboren kind. Meestal hoor je toch dat ze aan haar kind gaat hechten. Maar ja, er zijn uitzonderingen, dat hebben we ook wel gelezen in de krant (dat moeders hun eigen kinderen mishandelen ed) Maar dan altijd omdat er psychisch iest fout ging.
Tzit vast niet altijd psychisch goed na een verkrachting.
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Bericht door Wilma van den Berg »

Tienermeisje kiest vaker voor abortus
van onze redactie binnenland
UTRECHT - In Nederland worden steeds minder tienermeisjes zwanger, maar de meisjes die wel zwanger raken, kiezen vaker voor een abortus. Dat blijkt uit cijfers van de Rutgers Nisso Groep over vorig jaar, die gisteren zijn gepubliceerd en die zijn gebaseerd op gegevens van de abortusklinieken en de Inspectie voor de Gezondheidszorg.
In de afgelopen jaren werd al duidelijk dat tieners van 15 tot en met 19 jaar minder vaak zwanger worden en dat de tienermeisjes die wel zwanger raken, vaker voor een abortus kiezen dan voor het moederschap. Vorig jaar heeft die trend zich verder doorgezet: 66 procent van de ongewenst zwangere tieners koos voor een abortus. Enkele jaren geleden ging het nog om 60 procent.

Allochtone tieners laten vaker een zwangerschap afbreken dan autochtone tieners. Zwangere Marokkaanse en Surinaamse meisjes kiezen het vaakst voor een abortus, respectievelijk 79 en 75 procent. Van de autochtone tieners doet 60 procent dat.

Het valt de Rutgers Nisso Groep op dat het aantal Turkse en Marokkaanse zwangere meisjes dat een abortus laat plegen, sterk is toegenomen. Van de zwangere Turkse meisjes koos in 2005 53 procent voor abortus, vorig jaar was dit 64 procent. Van de zwangere Marokkaanse meisjes koos vorig jaar 79 procent voor abortus, tegen 67 procent in 2005.

Het totaal aantal abortussen was vorig jaar 32.992, 8,6 gevallen per 1000 vrouwen tussen de 15 en 45 jaar. Het aantal is volgens de Rutgers Nisso Groep sinds 2002 vrij stabiel. Volgens deze organisatie worden zwangerschappen steeds vroeger afgebroken. In ruim een derde (35 procent) van de gevallen is dat in de eerste vier weken na de conceptie.

Bron:ND
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Bericht door edele strijdster »

vlinder schreef:
edele strijdster schreef:
vlinder schreef:En ik zeg met tukkertje.....deze vrouwen die zo maar aborteren verdienen geen baarmoeder meer. En ja dat zeg ik dan wel weer omdat er echtparen zijn die er verdriet van hebben dat ze geen eigen kinderen hebben. Maar de wereld is veel groter dan je eigen gezin....De Heere heeft soms een andere bedoeling met ongewild kinderloos blijven........
Ik denk niet dat er vrouwen zijn die hun kind "zomaar" aborteren! Zoals al eerder gezegd, kan hier een heleboel ellende achter zitten waar wij geen van hebben. (misschien wel seksuleel misbruik oid)
Ik vind niet dat je kan zeggen dat deze vrouwen geen baarmoeder verdienen. Sorrie...
Ook al aborteren wij geen kinderen, we zijn geen haar beter.
We kunnen deze jongeren beter opdragen in ons gebed i.p.v. klakkeloze oordelen vellen.
Voor de zesde keer? Je maakt mij niet wijs dat iemand voor de zesde keer zwanger is en dan steeds door misbruik. Er is veel te veel gemeenschap voor het huwelijk of door jonge meisjes die abortus als alternatief voor de pil hebben. Ik las ergens op een site voor moeders dat er een meisje zei: help me, ik heb mijn ouders beloofd niet voor mijn 15e seks te hebben, maar nu ben ik toch zwanger. Wie weer er een goede abortus kliniek? Groetjes een meisje van 13. Nou dan vraag ik je.....is er dan iets mis met de opvoeding en kan dat meisje niet zelf nadenken dat je zwanger kan worden van gemeenschap? Nou dan zeg ik hetzelfde: sorry, ik geloof niet dat iemand steeds opnieuw zwanger is door misbruik, ik geloof eerder dat dat door gewoon gemeenschap komt. Daarnaast heb ik eens cijfers gelezen dat 85 procent gewoon niet gewenst is en niet door misbruik ( En Minder dan één procent is door misbruik of verkrachting!!!.) Daarnaast: als je heel erg met een zwangerschap bezig bent "lukt het vaak niet¨ en dat geldt helemaal voor meisjes die verkracht zijn. Ik zal opzoeken waar ik dat heb gelezen, maar er is pas nog een onderzoek gepubliceert waarin stond dat nog geen 5 procent van degegen die verkracht of misbruikt worden daadwerkelijk zwanger wordt.!!!! :!:
Ik zeg ook niet dat de zwangerschappen ontstaan door misbruik! Misbruik stopt nl. niet als het stopt, maar blijft je hele leven doorwerken!
Ik bedoel te zeggen, dat wanneer je in je kinder-puber-jonge jaren of later op welk gebied dan ook misbruikt wordt (emotioneel, seksueel en lichamelijk) waarschijnlijk niet meer weet wat een normale manier van omgaan met elkaar is. Jonge meisjes/ jongens gaan op zoek naar de bescherming en veiligheid die ze nodig hebben, en vinden dat misschien wel op een hele verkeerde manier. Of... hun manier van omgaan met anderen is misschien wel een roep om aandacht. Daarom zeg ik: oordeel niet zomaar als je geen achtergronden weet! Je kunt mensen daar onbewust heel veel pijn mee doen.

En... kinderen van 13 die gemeenschap hebben? Dat kan dus allerlei oorzaken hebben; opvoeding, cultuur, maatschappij én ervaringen die ze opgedaan hebben in eerdere jaren...

Wees voorzichtig met wat je zegt over dat soort meisjes. En.. idd weet niet iedereen die 13 is dat ze zwanger kan worden van gemeenschap. Spijtig om te zeggen, maar wel de harde werkelijkheid! (en da's idd een gebrek in je opvoeding als je het mij vraagt!)
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Bericht door edele strijdster »

Marnix schreef:Precies. We leven in de 21e eeuw en daar spelen meisjes van 13 allang niet meer met poppen. Neem dat maar van me aan.

Uitzonderingen daargelaten. Mijn broertje van 19 heeft 2 barbies. De een heet "Elly" en de ander heet "Rikkert". :D
:lol: Daar is hij vast erg blij mee! Hij zingt vast hun eigen liedjes voor hen! Of niet? :D
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

edele strijdster schreef:Ik zeg ook niet dat de zwangerschappen ontstaan door misbruik! Misbruik stopt nl. niet als het stopt, maar blijft je hele leven doorwerken!
Ik bedoel te zeggen, dat wanneer je in je kinder-puber-jonge jaren of later op welk gebied dan ook misbruikt wordt (emotioneel, seksueel en lichamelijk) waarschijnlijk niet meer weet wat een normale manier van omgaan met elkaar is. Jonge meisjes/ jongens gaan op zoek naar de bescherming en veiligheid die ze nodig hebben, en vinden dat misschien wel op een hele verkeerde manier. Of... hun manier van omgaan met anderen is misschien wel een roep om aandacht. Daarom zeg ik: oordeel niet zomaar als je geen achtergronden weet! Je kunt mensen daar onbewust heel veel pijn mee doen.
Hier ben ik het van harte mee eens, en is me uit het hart gegrepen.

Dat oordelen hè..........
Rochus
Berichten: 451
Lid geworden op: 26 jun 2007, 21:38

Bericht door Rochus »

edele strijdster schreef:
Marnix schreef:Precies. We leven in de 21e eeuw en daar spelen meisjes van 13 allang niet meer met poppen. Neem dat maar van me aan.

Uitzonderingen daargelaten. Mijn broertje van 19 heeft 2 barbies. De een heet "Elly" en de ander heet "Rikkert". :D
:lol: Daar is hij vast erg blij mee! Hij zingt vast hun eigen liedjes voor hen! Of niet? :D
Maar waarschijnlijk is Marnix' broertje ook geen meisje :mrgreen:
Plaats reactie