Britse (18) ondergaat zesde abortus

bazz
Berichten: 182
Lid geworden op: 06 mei 2002, 10:48
Locatie: Leiden

Bericht door bazz »

tukkertje schreef: Wat ik er mee wil zeggen is dat zo'n meisje het niet waard is om ooit nog zwanger te worden..
sowieso is geen enkel mens het waard om te leven, en is ieders binnenste net zo verdorven en zwart als van dit meisje. met het verwijderen van de baarmoeder is helemaal niets opgelost. het enige wat veranderd is dat het meisje niet meer zwanger kan raken, maar ze is er zélf niet door veranderd. het blijft dus symptoombestrijding in plaats van het probleem bij de wortel aanpakken.
Lydianne
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:00
Locatie: waar de troon des satans is

Bericht door Lydianne »

Ik las pas ergens dat een abortus een onderdeel is van een scala aan problemen. Zo ook waarschijnlijk bij dit meisje, want dit is extreem.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Kaw schreef:Soms zitten die haakjes zo diep dat je bij het verwijderen de baarmoeder mee trekt. :x
Kaw, ik begrijp jouw ironische reactie, maar graag zou ik Tukkertje serieus zien reageren.

Deze zaken zijn te gewichtig om maar af te doen als "baarmoeder wegnemen".
Tukkertje beseft niet hoeveel verdriet hij hiermee moeders (en vaders) aandoet van welke vrouwen de baarmoeder is gesloten.
Gesloten, door Hem!
Dus?

Dat zegt toch nog niets?

Ik vind er juist daarom wel wat inzitten... Er zijn veel vrouwen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen, voor wie de baarmoeder gesloten is. Die hebben daar veel verdriet van. En dan zijn er ondertussen mensen die op zo'n manier met seks omgaan, 5 keer zwanger raken en hun babies telkens aborteren. Als er de mogelijkheid bestond om een baarmoeder over te zetten zou ik zeggen: Geef maar aan die vrouwen die wel graag kinderen zouden willen. Maar goed, das natuurlijk geen reeele optie. Maar om bij zo'n verwijt gelijk te wijzen op vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen en hoe moeilijk dat voor hen is, dat is ook totaal niet relevant.

Overigens is je woordkeuze "moeders waarvan de baarmoeder gesloten is" wat ongelukkig uitgedrukt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

De mooiste oplossing vind ik dat ongewenste kinderen toch geboren worden (en niet geaborteerd) en aan ongewenste 'niet-ouders' gegeven worden.
Heb ik nu al enkele malen in mijn omgeving gezien en wat zijn ze trots die 'nieuwe' ouders :P
Het is echt hún kind.

Hoe het later zal gaan als het kind 15, 16 wordt en naar zijn biologische ouders gaat vragen, weet ik niet.....
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Marnix schreef:
jvdg schreef:
Kaw schreef:Soms zitten die haakjes zo diep dat je bij het verwijderen de baarmoeder mee trekt. :x
Kaw, ik begrijp jouw ironische reactie, maar graag zou ik Tukkertje serieus zien reageren.

Deze zaken zijn te gewichtig om maar af te doen als "baarmoeder wegnemen".
Tukkertje beseft niet hoeveel verdriet hij hiermee moeders (en vaders) aandoet van welke vrouwen de baarmoeder is gesloten.
Gesloten, door Hem!
Dus?

Dat zegt toch nog niets?

Ik vind er juist daarom wel wat inzitten... Er zijn veel vrouwen die helemaal geen kinderen kunnen krijgen, voor wie de baarmoeder gesloten is. Die hebben daar veel verdriet van. En dan zijn er ondertussen mensen die op zo'n manier met seks omgaan, 5 keer zwanger raken en hun babies telkens aborteren. Als er de mogelijkheid bestond om een baarmoeder over te zetten zou ik zeggen: Geef maar aan die vrouwen die wel graag kinderen zouden willen. Maar goed, das natuurlijk geen reeele optie. Maar om bij zo'n verwijt gelijk te wijzen op vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen en hoe moeilijk dat voor hen is, dat is ook totaal niet relevant.

Overigens is je woordkeuze "moeders waarvan de baarmoeder gesloten is" wat ongelukkig uitgedrukt.
Mee eens Marnix!
Ik vind het soms een beetje lastig hoe je nog wel goed kunt reageren i.v.m. kinderen. Een vriendin van mij wil persé geen buikband om omdat er mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen en je dan met je buik gaat showen. Ik vind dit ver gezocht. Je mag toch ook laten zien dat je zwanger bent. Dat wij nog geen kinderen hebben wil niet zeggen dat ik het haar niet gun....Ik werk op een afdeling waar op dit moment 11 collega's zwanger waren. Je hebt momenten dat je denkt: zou ik ook wel willen. Maar aan de andere kant: Het is nog niet niet zo dús hoef je de ander niet weg te kijken. Ik vind het niet goed als je als kinderloze echtparen een druk op de samenleving kan leggen door onbewust signalen af te geven dat een ander eigenlijk 9 maanden verborgen moet blijven.....En ik zeg met tukkertje.....deze vrouwen die zo maar aborteren verdienen geen baarmoeder meer. En ja dat zeg ik dan wel weer omdat er echtparen zijn die er verdriet van hebben dat ze geen eigen kinderen hebben. Maar de wereld is veel groter dan je eigen gezin....De Heere heeft soms een andere bedoeling met ongewild kinderloos blijven........
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Kritiek abortusartsen op VBOK
dinsdag 13 november 2007 08:02

AMSTERDAM (ANP) – Abortusartsen hebben kritiek op anti–abortusorganisatie VBOK. De organisatie wordt door staatssecretaris Bussemaker betrokken bij het opstellen van een nieuwe richtlijn voor het afbreken van zwangerschappen. De artsen zijn echter bang dat de organisatie niet in staat is om neutraal advies aan vrouwen te geven.

Volgens Willem Beekhuizen, voorzitter van het Nederlands Genootschap van Abortusartsen (NGA), mogen artsen ongewenst zwangere vrouwen die een abortus overwegen niet doorverwijzen naar hulpverleners van de Vereniging tot bescherming van het ongeboren kind (VBOK).Hij stelt dinsdag in een interview met Trouw dat een doorverwijzing in strijd is met met de beroepscode van artsen, die voorschrijft dat deze vrouwen neutraal moeten worden voorgelicht en dat er niet naar een bepaalde oplossing wordt toegepraat.

De VBOK neemt op verzoek van Bussemaker plaats in een multidisciplinaire werkgroep van het NGA voor de ontwikkeling van een nieuwe abortusrichtlijn. Daarin moet meer aandacht komen voor de psychosociale aspecten van het besluit al dan niet abortus te plegen.

Beekhuizen stelt de deelname van de organisatie aan de werkgroep te accepteren. „Maar onder voorbehoud dat belangrijke principes niet overboord worden gezet. Bijvoorbeeld het principe dat vrouwen die het voornemen hebben om een zwangerschap af te breken onder verantwoordelijkheid van de behandelend arts neutraal worden voorgelicht. Wij zijn bang dat de VBOK doet wat de naam aangeeft en niet anders kàn dan niet–neutraal, dus directief counselen".

De directeur van de VBOK, Annetje Takke, stelt in Trouw dat de hulpverleners van deze organisatie juist wel neutraal werken. Zij wijst er op dat de medewerkers allemaal zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Maatschappelijk Werkers en dus aan de kwaliteitseisen van die club voldoen.
Bron: http://www.refdag.nl


Ja, ja, alsof die artsen zo neutraal zijn. "Ach mevrouw uw kindje heeft echt weinig levenskans hoor, zullen we het maar weghalen?"
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Van nu.nl:
Tieners kiezen vaker voor abortus
Uitgegeven: 15 november 2007 10:29
Laatst gewijzigd: 15 november 2007 10:44

UTRECHT - Zwangere tieners kiezen steeds vaker voor een abortus. Dat blijkt uit cijfers van de Rutgers Nisso Groep die donderdag zijn gepubliceerd.
ANP

Het totaal aantal abortussen was in 2006 32.992, 8,6 gevallen per 1000 vrouwen tussen de 15 en 45 jaar. Het aantal is volgens de groep sinds 1992 vrij stabiel.

Vorig jaar koos 13,3 procent van de zwangere vrouwen voor een abortus. Van deze 33.000 vrouwen, was 14 procent afkomstig uit het buitenland. Er waren bij elkaar 5400 zwangere tieners waarvan er 3600 (66 procent) een voortijdig einde aan de zwangerschap maakten.

Surinaamse meisjes

Zwangere Marokkaanse en Surinaamse meisjes kiezen het vaakst voor een abortus, respectievelijk 79 en 75 procent. Van de autochtone tieners doet 60 procent dat.

Volgens de Rutgers Nisso Groep worden zwangerschappen steeds vroeger afgebroken. In ruim een derde (35 procent) van de gevallen is dat in de eerste vier weken na de conceptie.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

nu.nl schreef:Marokkaanse en Surinaamse meisjes kiezen het vaakst voor vruchtafdrijving.
Ondertitel op nu.nl. Alleen het subtiele woordgebruik in de kop wijst al op een gepasseerde discussie.
Ma Vis
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:26
Locatie: Zvwovp

Bericht door Ma Vis »

Wat ik een beetje mis is de medemenselijkheid.

Een meisje van 18 jaar die haar 6e abortus ondergaat zal niet gelukkig zijn. Ongetwijfeld zit hier een heel schrijnend verhaal achter.
Mij maakt niemand wijs dat je met 18 jaar en 6 abortussen goed, gelukkig, of ook maar een klein beetje stabiel in het leven kunt staan.

En wat betreft de neutraliteit van de artsen, jakobmarin; mijn ervaring is gelukkig dat artsen hierin wél neutraal kunnen zijn. Zowel in ons 'stedelijke ziekenhuisje', als in het universiteits ziekenhuis ben ik keurig, neutraal, én respectvol behandeld in een dergelijke situatie.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Ma Vis schreef:En wat betreft de neutraliteit van de artsen, jakobmarin; mijn ervaring is gelukkig dat artsen hierin wél neutraal kunnen zijn. Zowel in ons 'stedelijke ziekenhuisje', als in het universiteits ziekenhuis ben ik keurig, neutraal, én respectvol behandeld in een dergelijke situatie.
Nou, dat is dan inderdaad heel fijn. 2 van deze gebeurtenissen uit mijn familie en kenniskring heb ik als ervaring, dus vandaar mijn bijdrage. Het ene kindje is later overleden in de moederschoot, het andere kindje is een half jaar terug kerngezond geboren (terwijl ze adviseerden het weg te halen...)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Bericht door edele strijdster »

vlinder schreef:En ik zeg met tukkertje.....deze vrouwen die zo maar aborteren verdienen geen baarmoeder meer. En ja dat zeg ik dan wel weer omdat er echtparen zijn die er verdriet van hebben dat ze geen eigen kinderen hebben. Maar de wereld is veel groter dan je eigen gezin....De Heere heeft soms een andere bedoeling met ongewild kinderloos blijven........
Ik denk niet dat er vrouwen zijn die hun kind "zomaar" aborteren! Zoals al eerder gezegd, kan hier een heleboel ellende achter zitten waar wij geen van hebben. (misschien wel seksuleel misbruik oid)
Ik vind niet dat je kan zeggen dat deze vrouwen geen baarmoeder verdienen. Sorrie...
Ook al aborteren wij geen kinderen, we zijn geen haar beter.
We kunnen deze jongeren beter opdragen in ons gebed i.p.v. klakkeloze oordelen vellen.
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

edele strijdster schreef:
vlinder schreef:En ik zeg met tukkertje.....deze vrouwen die zo maar aborteren verdienen geen baarmoeder meer. En ja dat zeg ik dan wel weer omdat er echtparen zijn die er verdriet van hebben dat ze geen eigen kinderen hebben. Maar de wereld is veel groter dan je eigen gezin....De Heere heeft soms een andere bedoeling met ongewild kinderloos blijven........
Ik denk niet dat er vrouwen zijn die hun kind "zomaar" aborteren! Zoals al eerder gezegd, kan hier een heleboel ellende achter zitten waar wij geen van hebben. (misschien wel seksuleel misbruik oid)
Ik vind niet dat je kan zeggen dat deze vrouwen geen baarmoeder verdienen. Sorrie...
Ook al aborteren wij geen kinderen, we zijn geen haar beter.
We kunnen deze jongeren beter opdragen in ons gebed i.p.v. klakkeloze oordelen vellen.
Voor de zesde keer? Je maakt mij niet wijs dat iemand voor de zesde keer zwanger is en dan steeds door misbruik. Er is veel te veel gemeenschap voor het huwelijk of door jonge meisjes die abortus als alternatief voor de pil hebben. Ik las ergens op een site voor moeders dat er een meisje zei: help me, ik heb mijn ouders beloofd niet voor mijn 15e seks te hebben, maar nu ben ik toch zwanger. Wie weer er een goede abortus kliniek? Groetjes een meisje van 13. Nou dan vraag ik je.....is er dan iets mis met de opvoeding en kan dat meisje niet zelf nadenken dat je zwanger kan worden van gemeenschap? Nou dan zeg ik hetzelfde: sorry, ik geloof niet dat iemand steeds opnieuw zwanger is door misbruik, ik geloof eerder dat dat door gewoon gemeenschap komt. Daarnaast heb ik eens cijfers gelezen dat 85 procent gewoon niet gewenst is en niet door misbruik ( En Minder dan één procent is door misbruik of verkrachting!!!.) Daarnaast: als je heel erg met een zwangerschap bezig bent "lukt het vaak niet¨ en dat geldt helemaal voor meisjes die verkracht zijn. Ik zal opzoeken waar ik dat heb gelezen, maar er is pas nog een onderzoek gepubliceert waarin stond dat nog geen 5 procent van degegen die verkracht of misbruikt worden daadwerkelijk zwanger wordt.!!!! :!:
Laatst gewijzigd door vlinder op 15 nov 2007, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

Hier is een intervieuw met een abortusarts die later christen is geworden. Wel mooi om te lezen.

Hier een citaat van haar:

Vindt u dat abortus gerechtvaardigd is in geval van verkrachting of incest ?

"Minder dan ÈÈn procent van de abortussen is het gevolg van verkrachting of incest. Maar als verkrachting of incest voorkomt, geloof ik dat God dat wat de duivel voor kwaad bedoeld heeft, zal opnemen en voor goede dingen gebruiken. Hij heeft een doel voor het leven van ieder kind. En het natuurlijke, normale einde van een zwangerschap is altijd de geboorte. We weten dat de vrouw getraumatiseerd wordt door een abortus. Een vrouw die slachtoffer is van verkrachting of incest is al getraumatiseerd en zal nogmaals getraumatiseerd worden door de abortus op haar kind. In veel situaties van incest wordt een vrouw uit de situatie van misbruik gehaald, krijgt een abortus en wordt dan weer teruggeplaatst in de oude situatie.

Hier staat een hele duidelijke visie over aborteren na verkrachting waar ik helemaal achter kan staan!!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Sorry hoor , maar de links die je geeft Vlinder zijn heerlijke propaganda. het is de wijze waarop een hele boel mensen nog kijken : als jij een keurig net meisje bent gebeurt jou niets. O, je wordt toch misbruikt?? Geen nood je word niet zwanger hoor, je wilt toch niet? O je bent zwanger? Eigen schuld dan , lekker he Je vond het toch fijn?? O ik weet nog een heleboel gemeenplaatsen!
Vind je niet dat we hier eindelijk vanaf moeten en een kind dat geen kind wil die ruimte moeten geven.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Ma Vis
Berichten: 386
Lid geworden op: 31 jan 2007, 21:26
Locatie: Zvwovp

Bericht door Ma Vis »

vlinder schreef: Ik las ergens op een site voor moeders dat er een meisje zei: help me, ik heb mijn ouders beloofd niet voor mijn 15e seks te hebben, maar nu ben ik toch zwanger. Wie weer er een goede abortus kliniek? Groetjes een meisje van 13. Nou dan vraag ik je.....is er dan iets mis met de opvoeding en kan dat meisje niet zelf nadenken dat je zwanger kan worden van gemeenschap? :
13 jaar :!: :shock:
Dat zegt toch al genoeg! Een kind van 13 speelt heus liever met poppen dan dat ze een abortus laat plegen.
En ja, dan geloof ik dat er iets ernsig mis kan zijn in de opvoeding. Maar er zijn meer redenen waardoor het mis kan gaan.
En daarnaast, laten we zeker ook naar onszelf kijken.
Want, de maatschappij dat zijn wij... :roll:

En wat betreft die redenatie over weinig kans op zwangerschap na misbruik, daarvan gaan mijn haren rechtovereind staan. :?
Plaats reactie