De Islam is per definitie vreedzaam...........

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:Per definitie vreedzaam.... maar wat zijn slinkse en andere kromme wegen?
Het lijkt erop dat vreedzaam is, maar alleen vreedzaam in wat in de ogen van de Islam vreedzaam is...
https://www.rd.nl/vandaag/politiek/gewi ... -1.1633550
Net of iedere moslim net zo denkt zoals deze imam of de stroming waartoe hij behoort.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Van Ewijk »

Marnix schreef: Klopt. En de slavenhandelaren die dat Bijbels goed wilden praten ook niet. En zo zijn er tal van voorbeelden, waarbij protestanten zich misdroegen. Maar dat kan je dan nog niet gelijkstellen met het christelijk geloof, dat dat niet vreedzaam zou zijn. En zo kan je ook niet de Islam als onvreedzaam bestempelen op basis van de cultuur in bepaalde landen en op basis van het gedrag van een groepje extremisten. Daar ging het me even om.
Indien u vind dat er geen accurate conclusies kan worden getrokken uit de geschiedenis en de gedragingen van de volgers, (Waar ik in kan komen.) kijk dan naar de stichters.
De Heere Jezus genas , trooste en heeft ons vrijgekocht met zijn bloed.
Kijk hoe de Islam gesticht en verspreid is en trek dan uw conclusie.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
ZLG
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 feb 2020, 15:47

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door ZLG »

-DIA- schreef:Per definitie vreedzaam.... maar wat zijn slinkse en andere kromme wegen?
Het lijkt erop dat vreedzaam is, maar alleen vreedzaam in wat in de ogen van de Islam vreedzaam is...
https://www.rd.nl/vandaag/politiek/gewi ... -1.1633550

Zeer angstige ontwikkeling DIA.
De brutaalheid, de onbeleefdheid.

Heel zorgelijke ontwikkeling. De politiek zou eens moeten erkennen dat dit soort ideologieën werkelijk een bedreiging zijn voor ons land.
En geleidelijk wordt de invloed van het mohammedanisme groter en groter. Volgens sommige kenners, een werkwijze die de Islam meer hanteert.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door -DIA- »

En die conclusie durven mensen die de vrijheid van meningsuiting boven het woord stellen niet te trekken. Die stellen namelijk de koran even gelijk met de Bijbel... Wat moet een seculiere overheid nu doen? Die is met beide handen gebonden aan eigen ideologie.
Dat is, òf de islam aan banden leggen in hun spreken naar de Koran, of vrij laten. Het aan banden leggen zal vanzelf dan ook consequentie hebben voor degenen die zich beroepen op de Bijbel. Denk aan de veroordeling van de homoseksuele praxis en andere samenlevingsvormen. Denk ook met name aan de vrijheid van onderwijs! Waar lijdt het volslagen losgeslagen vrijheidsdenken toe? Naar vrijheid? Of naar onderdrukking? Zijn dit rechte, dan wel slinkse paden?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door -DIA- »

Rens schreef: Wat IS het toch allemaal vreedzaam.....blijkbaar hebben ze geen weet van "hebt uw naaste lief gelijk uzelve"
Ja, vreedzaam... maar dan op eigen manier: Zie wat ik schreef hierboven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Johann Gottfried Walther »

-DIA- schreef:
Rens schreef: Wat IS het toch allemaal vreedzaam.....blijkbaar hebben ze geen weet van "hebt uw naaste lief gelijk uzelve"
Ja, vreedzaam... maar dan op eigen manier: Zie wat ik schreef hierboven.
Waarom reageren op een forummer die 10 jaar geleden overleden is?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Maanenschijn »

-DIA- schreef:En die conclusie durven mensen die de vrijheid van meningsuiting boven het woord stellen niet te trekken. Die stellen namelijk de koran even gelijk met de Bijbel... Wat moet een seculiere overheid nu doen? Die is met beide handen gebonden aan eigen ideologie.
Dat is, òf de islam aan banden leggen in hun spreken naar de Koran, of vrij laten. Het aan banden leggen zal vanzelf dan ook consequentie hebben voor degenen die zich beroepen op de Bijbel. Denk aan de veroordeling van de homoseksuele praxis en andere samenlevingsvormen. Denk ook met name aan de vrijheid van onderwijs! Waar lijdt het volslagen losgeslagen vrijheidsdenken toe? Naar vrijheid? Of naar onderdrukking? Zijn dit rechte, dan wel slinkse paden?
Daar heb je precies het punt DIA, omdat in ons land niet de Bijbel, Gods Woord als hoogste gezag erkend wordt, blijft alleen vrijheid van meningsuiting over. Dit geeft mogelijkheden voor andere godsdiensten en meningsovertuigingen. Om dat te beperken zal dat ook ten kosten gaan van onze vrijheden, te beginnen bij het onderwijs aan onze kinderen.

Ik heb hier grote zorgen over.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef:
Rens schreef: Wat IS het toch allemaal vreedzaam.....blijkbaar hebben ze geen weet van "hebt uw naaste lief gelijk uzelve"
Ja, vreedzaam... maar dan op eigen manier: Zie wat ik schreef hierboven.
Waarom reageren op een forummer die 10 jaar geleden overleden is?
Als u dat wilt weten: Ik zocht eerst of er een topic was, zodat ik niet nodeloos een nieuw topic zou openen.
Ik zie dat er nu wel een topic is, waar het wellicht in zou passen, maar die zag ik niet toen ik mijn berichtje plaatste.
Mocht u verder nog vragen hebben, stel ze gerust.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:Per definitie vreedzaam.... maar wat zijn slinkse en andere kromme wegen?
Het lijkt erop dat vreedzaam is, maar alleen vreedzaam in wat in de ogen van de Islam vreedzaam is...
https://www.rd.nl/vandaag/politiek/gewi ... -1.1633550
Ik zie pas nu dat dit draadje er ook al was. Maar in ieder geval: dit is een heel slecht artikel om je mening op te baseren. Ik zie dat de auteur ook is verdwenen. Ik weet toch bijna zeker dat er vanmiddag wel een auteur bij stond.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door DDD »

ZLG schreef:
-DIA- schreef:Per definitie vreedzaam.... maar wat zijn slinkse en andere kromme wegen?
Het lijkt erop dat vreedzaam is, maar alleen vreedzaam in wat in de ogen van de Islam vreedzaam is...
https://www.rd.nl/vandaag/politiek/gewi ... -1.1633550

Zeer angstige ontwikkeling DIA.
De brutaalheid, de onbeleefdheid.

Heel zorgelijke ontwikkeling. De politiek zou eens moeten erkennen dat dit soort ideologieën werkelijk een bedreiging zijn voor ons land.
En geleidelijk wordt de invloed van het mohammedanisme groter en groter. Volgens sommige kenners, een werkwijze die de Islam meer hanteert.
Meneer was niet zozeer brutaal. De vragen waren onnozel. En de vraagstellers interrumpeerden op onbehoorlijke manier, terwijl de betrokkene vrij beknopt en adequaat antwoord gaf.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door huisman »

DDD schreef:
ZLG schreef:
-DIA- schreef:Per definitie vreedzaam.... maar wat zijn slinkse en andere kromme wegen?
Het lijkt erop dat vreedzaam is, maar alleen vreedzaam in wat in de ogen van de Islam vreedzaam is...
https://www.rd.nl/vandaag/politiek/gewi ... -1.1633550

Zeer angstige ontwikkeling DIA.
De brutaalheid, de onbeleefdheid.

Heel zorgelijke ontwikkeling. De politiek zou eens moeten erkennen dat dit soort ideologieën werkelijk een bedreiging zijn voor ons land.
En geleidelijk wordt de invloed van het mohammedanisme groter en groter. Volgens sommige kenners, een werkwijze die de Islam meer hanteert.
Meneer was niet zozeer brutaal. De vragen waren onnozel. En de vraagstellers interrumpeerden op onbehoorlijke manier, terwijl de betrokkene vrij beknopt en adequaat antwoord gaf.
Echt DDD dit is ver onder je niveau. Ik begrijp dat je de rol van dwarsligger op dit forum leuk vindt maar houdt het wel feitelijk. Ik heb dit verhoor live gezien maar deze meneer gaf bijna geen enkel antwoord en schoffeerde onze democratie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Jantje »

Inderdaad. En hij lacht zich nu krom, vermoed ik zo. Hij nam niets en niemand serieus.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door DDD »

Ik zou deze vragen ook niet serieus nemen. Ik heb bewondering voor het geduld van deze man, en zijn pogingen om binnen de hem toegemeten kaders een serieus antwoord te geven.

Ik heb het hele verhoor gezien. De vragen waren grotendeels gewoon dom. Je hoeft echt geen verstand van de Islam te hebben, om dit soort domme vragen te voorkomen. Het is voor een groot deel een kwestie van fatsoen en gezond verstand.

In het andere draadje stond een uitstekend verslag van deze ondervraging.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/imam-su ... eeghoofden
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik zou deze vragen ook niet serieus nemen.

Ik heb het hele verhoor gezien. De vragen waren grotendeels gewoon dom. Je hoeft echt geen verstand van de Islam te hebben, om dit soort domme vragen te voorkomen. Het is voor een groot deel een kwestie van fatsoen en gezond verstand.

In het andere draadje stond een uitstekend verslag van deze ondervraging.

https://joop.bnnvara.nl/opinies/imam-su ... eeghoofden
Ik denk dat jij de onthoofdingen van IS nog goed zou praten. Deze man is daar namelijk voorstander van. Deze man is voorstander van het gooien van homo's van een flat en jij verdedigd hem. Deze man is voorstander van kindhuwelijken (bruid is 13 jaar) en jij verdedigd hem. Deze man is voorstander van het stenigen van een (in zijn ogen ) overspelige vrouw en jij verdedigd hem.

@DDD je rol als provocateur op dit forum schiet nu echt te ver door.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door DDD »

Ik verdedig hem helemaal niet. Het kan prima zijn dat hij afschuwelijke standpunten heeft. Die zijn dan in dit gesprek niet aan de orde gekomen. Dat zou de onnozelheid van de vraagstellers nog erger maken. Maar de feitelijke onjuistheden in de vraagstelling die ik noem, kan iedereen verifiëren.
Plaats reactie