De Islam is per definitie vreedzaam...........

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

De Islam is per definitie vreedzaam...........

Bericht door Rens »

Al-Qaeda dreigt met geweld na eerbetoon Rushdie

010-07-2007 | Door: ANP

LONDEN (ANP) - De terreurorganisatie al-Qaeda heeft dinsdag gedreigd met geweld tegen Britse doelen. Volgens de tweede man van het netwerk, de Egyptenaar Ayman al-Zawahiri, kan het niet onbestraft blijven dat de Britse vorstin vorige maand schrijver Salman Rushdie heeft geridderd.

Sir Salman heeft met zijn omstreden boek De Duivelsverzen (1988) verscheidene islamitische regimes en groepen tegen zich in het harnas gejaagd omdat het werk de profeet Mohammed zou beledigen. De voormalige Iraanse leider ayatollah Khomeiny vaardigde in 1989 een fatwa met een doodvonnis tegen hem uit.
Zawahiri's dreigement was te horen op een audioboodschap die via het internet werd verspreid.

Wat IS het toch allemaal vreedzaam.....blijkbaar hebben ze geen weet van "hebt uw naaste lief gelijk uzelve"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Anti moslim. Zijn allemaal hetzelfde. Wordt nog erger let maar op
Billy
Berichten: 1740
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:49
Locatie: NL

Bericht door Billy »

tukkertje schreef:Anti moslim. Zijn allemaal hetzelfde. Wordt nog erger let maar op
idd
en we dromen allemaal verder in dit geweldige europa van een vreedzame dialoog ...........
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Billy schreef:
tukkertje schreef:Anti moslim. Zijn allemaal hetzelfde. Wordt nog erger let maar op
idd
en we dromen allemaal verder in dit geweldige europa van een vreedzame dialoog ...........

Aap wat heb je mooie jongen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Mag ik oproepen tot nuancering en diepgang zonder politieke correctheid?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Er zijn twee stromingen binnen de Islam.

Helaas voor de gematigde stromingen, krijgt de extremistische stroming steeds meer grip op het Westen, en voert met succes een angstcampagne.

Helaas is het zo dat de instrumenten voor het in stand houden van die angst, het pure geweld is. Al is het maar de dreiging met geweld, het is voldoende om het Westen in zijn greep te houden.

Maar van een goede vriend, een Arabist (een kenner dus), weet ik dat de Koran in wezen gewelddadig is, en tot geweld oproept cq verheerlijkt al naar gelang de uitleg van de verschillende soera's.

Maar zolang de Westerse mens geen flauw benul heeft van de impact van de Koran, zal hij ongecontroleerde, ongenuanceerde en volstrekt verkeerde conclusies trekken en daden daaraan verbinden.

(Dat de twee hoofdstromingen in de Islam, Soenieten en Sjiëten, elkaar te vuur en te zwaard bestrijden, zie ik eigenlijk op min of meer vreedzame wijze terug in het Christendom, waar de verschillende stromingen elkaar bedekt of openlijk verketteren)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Duuk
Berichten: 523
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:33

Bericht door Duuk »

De islam is in de wortel geweldadig en intolerant. Ik heb dat ook vernomen toen ik laatst een paar dagen in Istanbul was.

Helaas voor de gematigde moslims (die er ook nog zijn)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Toen ik vannacht wat minder kon slapen, kwam ineens het volgende bij me op:

Ollie B. Bommel...........een Heer van stand..........gelijktijdig verhaspelde ik het tot:

Ali B. Bom........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Is het gereformeerd denken wel vreedzaam?

Tot dat einde heeft Hij de overheid het zwaard in handen gegeven tot straf der bozen en bescherming der vromen. En hun ambt is, niet alleen acht te nemen en te waken over de politie*, maar ook de hand te houden aan den heiligen kerkendienst; om te weren en uit te roeien alle afgoderij en valsen godsdienst, om het rijk van den antichrist te gronde te werpen, en het Koninkrijk van Jezus Christus te doen vorderen, het woord des Evangelies overal te doen prediken, opdat God van een iegelijk geëerd en gediend worde, gelijk Hij in Zijn Woord gebiedt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

refo schreef:Is het gereformeerd denken wel vreedzaam?

Tot dat einde heeft Hij de overheid het zwaard in handen gegeven tot straf der bozen en bescherming der vromen.
Ik dénk dat hier het zwaartepunt ligt.........

Overigens misken ik niet al hetgeen in naam des Evangelisch de misstanden die zijn voorgekomen bij bijvoorbeeld de Kruistochten naar en in het Heilige Land...........ook niet dat de Schrift misbruikt wordt om met "harde" hand het Evangelie te doen postvatten.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik denk dat het een vergissing is van de NGB. Het zwaard van de overheid is er om moordenaars te straffen etc. Maar valse godsdiensten worden bestreden met het Woord.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Ik denk dat het een vergissing is van de NGB. Het zwaard van de overheid is er om moordenaars te straffen etc. Maar valse godsdiensten worden bestreden met het Woord.
Dat denk ik niet hoor. Het "beschermen van de vromen" hoort er wel degelijk bij.
Ik wijs maar even op koning Gustaaf Adolf II van Zweden en de 30-jarige oorlog, bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
refo schreef:Ik denk dat het een vergissing is van de NGB. Het zwaard van de overheid is er om moordenaars te straffen etc. Maar valse godsdiensten worden bestreden met het Woord.
Dat denk ik niet hoor. Het "beschermen van de vromen" hoort er wel degelijk bij.
Ik wijs maar even op koning Gustaaf Adolf II van Zweden en de 30-jarige oorlog, bijvoorbeeld.
Dat zit begrepen in 'etc'. Het hoort erbij.
Alleen het bestrijden van valse godsdienst is geen taak van de overheid. Stel je voor, zeg. Eén onzer dominees in de boeien vanwege een (vermeende) theologische misstap.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

refo schreef:
Dat zit begrepen in 'etc'. Het hoort erbij.
Alleen het bestrijden van valse godsdienst is geen taak van de overheid. Stel je voor, zeg. Eén onzer dominees in de boeien vanwege een (vermeende) theologische misstap.
Het is wel gebeurd. Denk maar aan de convenanters in Schotland 17e eeuw, of de Engelse non-confirmisten. Allemaal in de boeien geslagen, totaan het galjoen toe.
Online
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Herman schreef:
refo schreef:
Dat zit begrepen in 'etc'. Het hoort erbij.
Alleen het bestrijden van valse godsdienst is geen taak van de overheid. Stel je voor, zeg. Eén onzer dominees in de boeien vanwege een (vermeende) theologische misstap.
Het is wel gebeurd. Denk maar aan de convenanters in Schotland 17e eeuw, of de Engelse non-confirmisten. Allemaal in de boeien geslagen, totaan het galjoen toe.
Scheiding van kerk en staat heeft natuurlijk ook plekje in ;-)
Plaats reactie