Groot denken van God de Almachtige

Plaats reactie
Cornelius

Groot denken van God de Almachtige

Bericht door Cornelius »

Uit het ref dagbl van 2 april 2005:

APELDOORN - Wie beweert dat de vrijheid van godsdienst in onze huidige samenleving niet wordt bedreigd, „heeft zijn ogen redelijk dicht zitten. Nog niet zo lang geleden deed de rechtsfilosoof professor Cliteur het voorstel de godsdienstvrijheid af te schaffen, waarop LPF-kamerlid Herben hem bijviel. Velen willen momenteel godsdienst beperken tot de binnenkamer. Dat is een groot gevaar.”
.
Dat zei ds. W. Visscher
.
En het appèl naar de hele samenleving mogen we nooit opgeven. Van der Graaf: „De kerk heeft een theocratisch visioen naar de staat toe.” „We zijn allemaal ingeslapen”, stelde ds. Visscher. „Ons gebed moet zijn: Och dat Gij de hemelen scheurdet en nederkwaamt. Dan is er verwachting. Laten we niet klein denken van God. Hij kan in één week heel Europa christelijk maken en de kerken weer vol.”



Wat zei van de week die Enegelsman Green ook al weer? . Jammer dat hij er niet bij kon zijn.

Wat denken jullie zouden de Europese kerken inderdaad weer volkomen?

Ds. Vischer heeft m.i. gelijk als het gaat om het gebed. Ik dacht dat het Spurgeon was die zei: Overal waar God grote dingen laat gebeuren ging veel gebed vooraf!"
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Groot denken van God de Almachtige

Bericht door SecorDabar »

We moeten altijd groot denken van God de Almachtige.
De Heere is aan het gevallen menselijke geslacht niets verplicht: Want zij hebben allen gezondigd, en derven (=missen) de heerlijkheid Gods, Romeinen 3:23.

De Heere God is ook vrijmachtig in alle tijden en omstandigheden.
Er zijn tijden van opwekkingen en tijden van verval.
De kandelaar van Gods Woord wordt weggenomen en elders geplaatst waar het tevoren niet was,
of er vind een herleving plaats waar het was.

Onder alle moed benemende omstandigheden van verval, vervlakking en verschraling van het geestelijk leven is het toch voor Gods kinderen een troost: mijn levenstijd, mijn geestelijk leven is in Gods onderhoudende hand.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Plaats reactie