De krant van nú, vól verontrustende berichten!

DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Nonsens. De boerenterroristen liegen dat het gedrukt staat, en vervolgens kom jij met zulke flauwekul. Er is helemaal niets onjuist of onduidelijk aan het beleid, laat staan dat er leugens of bedrog in zou worden gevonden.

Overigens vind ik het onjuist dat ambtenaren ruimte zoeken voor Schiphol. Maar als dat een politieke keuze zou zijn (wat nog maar de vraag is) dan is dat nog geen list en bedrog. Dan is dat hooguit een verwerpelijk beleidsdoel.

Bij een overheid die werkelijk leugens en bedrog centraal stelt, krijg je heus geen afschrift van deze berichten.

Je moet je schamen dat je onze betrouwbare overheid zo durft af te schilderen. Natuurlijk zijn er boeven en oelewappers onder de ambtenaren. Maar gemiddeld genomen zijn het geen criminelen. Dat kun je van FDF niet zeggen. Alleen de naam en het logo al maakt duidelijk dat ze niet bang zijn voor associaties met een paramilitaire organisatie.
CvD
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door CvD »

DDD schreef:Nonsens. De boerenterroristen liegen dat het gedrukt staat, en vervolgens kom jij met zulke flauwekul. Er is helemaal niets onjuist of onduidelijk aan het beleid, laat staan dat er leugens of bedrog in zou worden gevonden.

Overigens vind ik het onjuist dat ambtenaren ruimte zoeken voor Schiphol. Maar als dat een politieke keuze zou zijn (wat nog maar de vraag is) dan is dat nog geen list en bedrog. Dan is dat hooguit een verwerpelijk beleidsdoel.

Bij een overheid die werkelijk leugens en bedrog centraal stelt, krijg je heus geen afschrift van deze berichten.

Je moet je schamen dat je onze betrouwbare overheid zo durft af te schilderen. Natuurlijk zijn er boeven en oelewappers onder de ambtenaren. Maar gemiddeld genomen zijn het geen criminelen. Dat kun je van FDF niet zeggen. Alleen de naam en het logo al maakt duidelijk dat ze niet bang zijn voor associaties met een paramilitaire organisatie.
Jij hebt
de wijsheid in pacht er hoeft iets geplaatst te worden of je loopt al weer te roeptoeter ongenuanceerd. Je beschuldigt iedereen maar argumenten geven ho maar. Het hele beleid is terug te vinden bij de rijksoverheid. Dus jij vindt onze overheid betrouwbaar kinderen uit gezinnen geplaats nog steeds niet terug Toeslagen affaire. Groningsgas nog bijna niets gecompenseerd. Limburg waterschade nog niets uitgekeerd. Visser worden niet geholpen hoge brandstofprijs overal compensatie behalve Nederland de 5 miljard van Hugo de Jongen waar is die. De thuis zorg wordt voor 600 miljoen uitgekleed puur bezuinigingen. Massa migratiebeleid wat maar door gaat zonder eerst eens te kijken wat je werkelijk voor deze mensen kan doen. Abortus wat wordt gepromoot euthanasie wat vrolijk wordt gepromoot. Het hel gender gebeuren wat ons door de strot wordt geduwd. Deze overheid is met blindheid geslagen en van God en zijn geboden los. Een wie hier iets van zegt mag zich bij de rechter verantwoorden.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Natuurlijk vind ik niet dat alles deugt. De toeslagenaffaire is misdadig, en de kwestie in Groningen met het gas is ook kwalijk. Maar daarmee kun je toch nog niet zeggen dat het beleid van leugens en bedrog aan elkaar hangt. Het gaat daarbij niet om dingen die normaal zijn, maar juist om opvallende uitzonderingen.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~add71c18/

huh? Hoe kan dit nu? Hoezo ontzien? Deze boeren doen toch al precies wat gevraagd wordt?
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Bourdon16 »

Wim Anker schreef:https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~add71c18/

huh? Hoe kan dit nu? Hoezo ontzien? Deze boeren doen toch al precies wat gevraagd wordt?

Het lijkt me dat ze daarom juist worden ontzien.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~add71c18/
Dit begrijp ik nou niet. Eerst dat voorbeeld uit Schiermonnikoog, weet die beste man niet dat men op Schiermonnikoog alsnog 95% stikstof moet reduceren? Of slaan ze dat nu over?
En dan de biologische boeren gaan ontzien. De enige manier waarop een biologische boer minder stikstof uitstoot is omdat hij vaak in verhouding minder dieren heeft. In de kippen en de varkens sector is het zelfs zo dat de bioboeren meer uitstoten omdat die dieren buiten lopen en gangbare dieren in een stal zitten met luchtwassers en andere emissie reducerende maatregelen.
Maar toch de biologische sector ontzien, dus we gaan het draagvlak onder de boeren nog verder afbreken. Terwijl je Nederland en de wereld niet op een biologische manier kunt voeden en Jan modaal biologisch voedsel niet kan betalen.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

Bourdon16 schreef:
Wim Anker schreef:https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~add71c18/

huh? Hoe kan dit nu? Hoezo ontzien? Deze boeren doen toch al precies wat gevraagd wordt?

Het lijkt me dat ze daarom juist worden ontzien.
Ontzien waarin dan?
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

In de reductiemaatregelen. Dat staat toch duidelijk in het artikel?

Ik was op Schiermonnikoog onlangs. De duinen daar staan veel te vol met stikstofminnende planten. Dus daar zal zeker nog wel iets moeten gebeuren. Niet dat ik er verder verstand van heb, maar de polderlanden zagen er niet erg biologisch uit.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Henk J schreef:https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~add71c18/
Dit begrijp ik nou niet. Eerst dat voorbeeld uit Schiermonnikoog, weet die beste man niet dat men op Schiermonnikoog alsnog 95% stikstof moet reduceren? Of slaan ze dat nu over?
En dan de biologische boeren gaan ontzien. De enige manier waarop een biologische boer minder stikstof uitstoot is omdat hij vaak in verhouding minder dieren heeft. In de kippen en de varkens sector is het zelfs zo dat de bioboeren meer uitstoten omdat die dieren buiten lopen en gangbare dieren in een stal zitten met luchtwassers en andere emissie reducerende maatregelen.
Maar toch de biologische sector ontzien, dus we gaan het draagvlak onder de boeren nog verder afbreken. Terwijl je Nederland en de wereld niet op een biologische manier kunt voeden en Jan modaal biologisch voedsel niet kan betalen.
Volgens mij vergeet je te vermelden dat biologische veehouderij vrijwel altijd grondgebonden is. Dus er is dan wellicht ook geen emissiereducerende maatregel nodig. Die maatregelen zijn ook niet alles. Varkens krijgen bijvoorbeeld vaak longziektes in stallen die geen fijnstof uitstoten. En koeien breken hun poten op emissie-arme stalvloeren. Dat is ook de oplossing niet.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:In de reductiemaatregelen. Dat staat toch duidelijk in het artikel?

Ik was op Schiermonnikoog onlangs. De duinen daar staan veel te vol met stikstofminnende planten. Dus daar zal zeker nog wel iets moeten gebeuren. Niet dat ik er verder verstand van heb, maar de polderlanden zagen er niet erg biologisch uit.
Men zou het minnen moeten verbieden inderdaad.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:
DDD schreef:In de reductiemaatregelen. Dat staat toch duidelijk in het artikel?

Ik was op Schiermonnikoog onlangs. De duinen daar staan veel te vol met stikstofminnende planten. Dus daar zal zeker nog wel iets moeten gebeuren. Niet dat ik er verder verstand van heb, maar de polderlanden zagen er niet erg biologisch uit.
Men zou het minnen moeten verbieden inderdaad.
Dat zou ook helpen inderdaad.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Roos2018 »

DDD schreef:
Henk J schreef:https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~add71c18/
Dit begrijp ik nou niet. Eerst dat voorbeeld uit Schiermonnikoog, weet die beste man niet dat men op Schiermonnikoog alsnog 95% stikstof moet reduceren? Of slaan ze dat nu over?
En dan de biologische boeren gaan ontzien. De enige manier waarop een biologische boer minder stikstof uitstoot is omdat hij vaak in verhouding minder dieren heeft. In de kippen en de varkens sector is het zelfs zo dat de bioboeren meer uitstoten omdat die dieren buiten lopen en gangbare dieren in een stal zitten met luchtwassers en andere emissie reducerende maatregelen.
Maar toch de biologische sector ontzien, dus we gaan het draagvlak onder de boeren nog verder afbreken. Terwijl je Nederland en de wereld niet op een biologische manier kunt voeden en Jan modaal biologisch voedsel niet kan betalen.
Volgens mij vergeet je te vermelden dat biologische veehouderij vrijwel altijd grondgebonden is. Dus er is dan wellicht ook geen emissiereducerende maatregel nodig. Die maatregelen zijn ook niet alles. Varkens krijgen bijvoorbeeld vaak longziektes in stallen die geen fijnstof uitstoten. En koeien breken hun poten op emissie-arme stalvloeren. Dat is ook de oplossing niet.
Biologische (buiten)kippen stoten per saldo meer stikstof uit omdat de dieren meer bewegen en daardoor meer eten.
Het vlees groeit minder hard en daardoor leven de kippen 12 dagen langer om op hetzelfde gewicht te komen als de "reguliere" dieren.
Dus om aan de "kipbehoefte" van de bevolking te voldoen zullen er zelfs meer dieren tegelijkertijd gehouden moeten worden in het geval dat de sector bio of ge-extensiveerd wordt.

Er zal wellicht een rapport over bestaan hoe de stikstof verhoudingen zijn tussen de bioboeren en de reguliere.
En inderdaad, de bio-industrie is niet toereikend om de wereldbevolking te voeden.
Een nobel streven, maar ik geloof er niet zo in.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

DDD schreef: Volgens mij vergeet je te vermelden dat biologische veehouderij vrijwel altijd grondgebonden is. Dus er is dan wellicht ook geen emissiereducerende maatregel nodig. Die maatregelen zijn ook niet alles. Varkens krijgen bijvoorbeeld vaak longziektes in stallen die geen fijnstof uitstoten. En koeien breken hun poten op emissie-arme stalvloeren. Dat is ook de oplossing niet.
Grondgebonden zijn maakt voor de stikstofuitstoot niet uit. Verder valt het best mee met die problemen met longziekten bij varkens hoor, ken de sector aardig goed maar ken deze problemen niet. Daarnaast is het gezond houden van biologische varkens ook niet zo makkelijk.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ditbenik »

CvD schreef:
DDD schreef:Nonsens. De boerenterroristen liegen dat het gedrukt staat, en vervolgens kom jij met zulke flauwekul. Er is helemaal niets onjuist of onduidelijk aan het beleid, laat staan dat er leugens of bedrog in zou worden gevonden.

Overigens vind ik het onjuist dat ambtenaren ruimte zoeken voor Schiphol. Maar als dat een politieke keuze zou zijn (wat nog maar de vraag is) dan is dat nog geen list en bedrog. Dan is dat hooguit een verwerpelijk beleidsdoel.

Bij een overheid die werkelijk leugens en bedrog centraal stelt, krijg je heus geen afschrift van deze berichten.

Je moet je schamen dat je onze betrouwbare overheid zo durft af te schilderen. Natuurlijk zijn er boeven en oelewappers onder de ambtenaren. Maar gemiddeld genomen zijn het geen criminelen. Dat kun je van FDF niet zeggen. Alleen de naam en het logo al maakt duidelijk dat ze niet bang zijn voor associaties met een paramilitaire organisatie.
Jij hebt
de wijsheid in pacht er hoeft iets geplaatst te worden of je loopt al weer te roeptoeter ongenuanceerd. Je beschuldigt iedereen maar argumenten geven ho maar. Het hele beleid is terug te vinden bij de rijksoverheid. Dus jij vindt onze overheid betrouwbaar kinderen uit gezinnen geplaats nog steeds niet terug Toeslagen affaire. Groningsgas nog bijna niets gecompenseerd. Limburg waterschade nog niets uitgekeerd. Visser worden niet geholpen hoge brandstofprijs overal compensatie behalve Nederland de 5 miljard van Hugo de Jongen waar is die. De thuis zorg wordt voor 600 miljoen uitgekleed puur bezuinigingen. Massa migratiebeleid wat maar door gaat zonder eerst eens te kijken wat je werkelijk voor deze mensen kan doen. Abortus wat wordt gepromoot euthanasie wat vrolijk wordt gepromoot. Het hel gender gebeuren wat ons door de strot wordt geduwd. Deze overheid is met blindheid geslagen en van God en zijn geboden los. Een wie hier iets van zegt mag zich bij de rechter verantwoorden.
Nou, nou, volgens mij roep je ook maar wat in het wilde weg. Om maar met je laatste zin te beginnen, we leven nog steeds in een rechtstaat waar je zaken voor de rechter voor mag leggen. En er is nog niemand geweest die zich voor de rechter moest verantwoorden omdat hij zei het niet met het beleid van de overheid eens te zijn. Wel vanwege opruiïng en bedreigingen, maar dat is ook niet meer dan terecht.
Er gaat in de politiek veel mis en rechtzetten kost veel tijd. Dat mag van mij veel sneller. Maar dat betekent niet dat we dan maar net moeten doen alsof er niets gebeurd. Om zomaar een paar dingen uit je rijtje te noemen: vorige week zijn de eerste kinderen teruggegaan naar huis, er is een begin gemaakt met het vergoeden van schade in de toeslagenaffaire, compenseren van gasschade gaat langzaam maar het proces loopt wel en in Limburg hebben de meeste particulieren van wie de schade vaststaat inmiddels hun uitkering gehad.
CvD
Berichten: 157
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door CvD »

Ditbenik schreef:
CvD schreef:
DDD schreef:Nonsens. De boerenterroristen liegen dat het gedrukt staat, en vervolgens kom jij met zulke flauwekul. Er is helemaal niets onjuist of onduidelijk aan het beleid, laat staan dat er leugens of bedrog in zou worden gevonden.

Overigens vind ik het onjuist dat ambtenaren ruimte zoeken voor Schiphol. Maar als dat een politieke keuze zou zijn (wat nog maar de vraag is) dan is dat nog geen list en bedrog. Dan is dat hooguit een verwerpelijk beleidsdoel.

Bij een overheid die werkelijk leugens en bedrog centraal stelt, krijg je heus geen afschrift van deze berichten.

Je moet je schamen dat je onze betrouwbare overheid zo durft af te schilderen. Natuurlijk zijn er boeven en oelewappers onder de ambtenaren. Maar gemiddeld genomen zijn het geen criminelen. Dat kun je van FDF niet zeggen. Alleen de naam en het logo al maakt duidelijk dat ze niet bang zijn voor associaties met een paramilitaire organisatie.
Jij hebt
de wijsheid in pacht er hoeft iets geplaatst te worden of je loopt al weer te roeptoeter ongenuanceerd. Je beschuldigt iedereen maar argumenten geven ho maar. Het hele beleid is terug te vinden bij de rijksoverheid. Dus jij vindt onze overheid betrouwbaar kinderen uit gezinnen geplaats nog steeds niet terug Toeslagen affaire. Groningsgas nog bijna niets gecompenseerd. Limburg waterschade nog niets uitgekeerd. Visser worden niet geholpen hoge brandstofprijs overal compensatie behalve Nederland de 5 miljard van Hugo de Jongen waar is die. De thuis zorg wordt voor 600 miljoen uitgekleed puur bezuinigingen. Massa migratiebeleid wat maar door gaat zonder eerst eens te kijken wat je werkelijk voor deze mensen kan doen. Abortus wat wordt gepromoot euthanasie wat vrolijk wordt gepromoot. Het hel gender gebeuren wat ons door de strot wordt geduwd. Deze overheid is met blindheid geslagen en van God en zijn geboden los. Een wie hier iets van zegt mag zich bij de rechter verantwoorden.
Nou, nou, volgens mij roep je ook maar wat in het wilde weg. Om maar met je laatste zin te beginnen, we leven nog steeds in een rechtstaat waar je zaken voor de rechter voor mag leggen. En er is nog niemand geweest die zich voor de rechter moest verantwoorden omdat hij zei het niet met het beleid van de overheid eens te zijn. Wel vanwege opruiïng en bedreigingen, maar dat is ook niet meer dan terecht.
Er gaat in de politiek veel mis en rechtzetten kost veel tijd. Dat mag van mij veel sneller. Maar dat betekent niet dat we dan maar net moeten doen alsof er niets gebeurd. Om zomaar een paar dingen uit je rijtje te noemen: vorige week zijn de eerste kinderen teruggegaan naar huis, er is een begin gemaakt met het vergoeden van schade in de toeslagenaffaire, compenseren van gasschade gaat langzaam maar het proces loopt wel en in Limburg hebben de meeste particulieren van wie de schade vaststaat inmiddels hun uitkering gehad.
Nou ja volgens mij heeft ds A Kort zich degelijk moeten verantwoorden. Hoe lang zijn ze al bezig om de kinderen thuis te brengen? Hoeveel jaar is dit al bekent een hoelang moet de kamer vragen om informatie over de toeslagenaffaire over de gaswinning. Kabinet treedt af een gaat vervolgens weer verder waar het was. Nu de stikstof om de boeren weg te krijgen .En waar blijft de eerlijk van onze politici neem nu alleen maar Hugo de Jonge en Mark Rutte. Halve waarheden zijn en hele leugen. Geen dwang of drang iedere was vrij om te gaan en te staan tijden de covid de wet die zou tijdelijk zijn. Het wordt nu en vaste covid wet om het zo even te noemen. De woorden van de meeste politici zijn niet zoveel waard. Hoeveel minister en staatssecretaris zijn de laatste 12 jaar afgetreden. Nou ik kan mij niet Herinneren dat dit onder Lubber, Kok en Balkende ook zo was. Een nee ik roep niet in het wilde weg hoor lees ieder week de EW weekblad de kranten die er zijn er ieder dag online.
Plaats reactie