De krant van nú, vól verontrustende berichten!

DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Het zijn vooral corona-idioten. Ik sprak er pas nog een op een verjaardag, die zei dat de gasprijs helemaal niet gedaald was, maar dat de regering dat doet om extra geld te verdienen.

Sommige mensen zijn zo dom, dat je je daar geen voorstelling van kunt maken. En FvD springt daarop in. Een paar radicale aanhangers van de FvD er tussen en je krijgt dit soort gedoe.

Ik hoop dat er geen burgeroorlog komt, maar zolang Agractie niet over Stingers beschikt, denk ik dat het wel duidelijk wie deze gaat winnen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Habitat schreef:Wanneer houden die stomme acties nou eens op? Ze hebben de aandacht nu toch wel gekregen, lijkt me. Ga nu eerst eens praten.

Als een andere bevolkingsgroep (bv Marokkanen) dit soort vergaande dingen zou doen, dan zou er duizend keer schande van worden gesproken, de populistische partijen voorop. Veiligheid, optreden, politie, etc. Maar als witte mannen stoute dingen doen, dan gaan deze partijen achter de witte mannen staan.
En hoe verder de provincie in, hoe meer steun. Mijn tijdlijn staat vol met mensen die op zondag in kerk zitten en nu achter de boeren/vissers etc staan. Als je vraagt naar feiten, weten ze vrijwel niks, maar 'het ligt aan de overheid'. 'Ik keur de acties niet goed, maar....'. Beetje zoals 1 representant van die groep op dit forum steeds doet.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zita »

Ik sprak dit weekend een boer. Landbouwer. Vriendelijke sympathieke hoogopgeleide kerel. Je kunt wel zien dat we dezelfde ouders hebben :huhu
Hij zei: 'Als je op dit moment als twee boeren een poosje zit te praten, raak je vanzelf zo opgefokt dat je de neiging krijgt om ook naar Stroe te gaan. Gewoon, omdat het wanhopig voelt. Omdat de overheid dus wel op jouw erf komt om je alles af te nemen, je toekomst intens onzeker maakt en je niet weet wat je anders moet doen. Omdat je je nooit serieus genomen voelt door degenen die de beslissingen nemen. Je weet niet meer hoe je het ze wel op een normale manier duidelijk moet maken, en dus gaat het maar zo.'
'Maar boer x toch niet?', zei ik. Dat is de zachtmoedigste mens die ik ken. Een ambtsdrager in een zeer bevindelijke gemeente. 'Nou, daar zat ik dus mee te praten.' Het zijn niet alleen de FDF-types die op dit moment uiting willen geven aan wanhoop en frustratie, maar dus ook heel keurige kerels. 'Ga je nog wat doen?' vroeg ik. Er waren in de omgeving op een markt oid rode zakdoeken en landbouwproducten uitgedeeld. Daar had hij iets aan bijgedragen. En verder had hij het veel te druk met zijn werk om dagen te kunnen vrijmaken om actie te voeren.
Over het bezoek aan minister Van der Wal zei hij dat het framing was, toen ze in de camera zei dat haar kinderen zaten te trillen in huis. Want haar kinderen liepen op dat moment tussen de boeren, wilden even op een trekker en liepen te high-fiven. Geen idee wat er nu wel waar is. Volgens broer was het bezoek aan de huizen van ministers en kamerleden gepland om hen duidelijk te maken hoeveel impact het heeft als de overheid dus wel op je erf komt.
Ik weet het allemaal niet zo. Heb het de afgelopen maanden ook te druk gehad om me er goed in te verdiepen, en heb voor mijn gevoel geen grip op het stikstofdossier omdat de berichtgeving daarover zo gekleurd is van alle kanten.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Habitat schreef:Wanneer houden die stomme acties nou eens op? Ze hebben de aandacht nu toch wel gekregen, lijkt me. Ga nu eerst eens praten.

Als een andere bevolkingsgroep (bv Marokkanen) dit soort vergaande dingen zou doen, dan zou er duizend keer schande van worden gesproken, de populistische partijen voorop. Veiligheid, optreden, politie, etc. Maar als witte mannen stoute dingen doen, dan gaan deze partijen achter de witte mannen staan.
En hoe verder de provincie in, hoe meer steun. Mijn tijdlijn staat vol met mensen die op zondag in kerk zitten en nu achter de boeren/vissers etc staan. Als je vraagt naar feiten, weten ze vrijwel niks, maar 'het ligt aan de overheid'. 'Ik keur de acties niet goed, maar....'. Beetje zoals 1 representant van die groep op dit forum steeds doet.
.

Ik heb me weinig gemengd in de discussie, al ben ik beroepsmatig en vanuit historie zeer betrokken bij het onderwerp. ..

Het is heerlijk gemakkelijk om vanuit de comfortabele stoel commentaar te leveren. Ik heb ooit om gezondheidsredenen een prachtig melkveebedrijf moeten verkopen, ik kan die pijn nog regelmatig voelen. Ik besef dat een dergelijke emotie er totaal niet toe doet in een debat op argumenten. Maar de hierboven genoemde emoties doen dat ook helemaal niet.

Het vergt diepe genade om met Habakuk te spreken:

Alhoewel de‭⁷⁵‭ vijgeboom niet bloeien zal, en geen vrucht aan den wijnstok zijn zal, dat het werk‭⁷⁶‭ des olijfbooms liegen zal,‭⁷⁷‭ en de velden geen spijze‭⁷⁸‭ voortbrengen;‭⁷⁹‭ dat men de kudde uit de‭⁸⁰‭ kooi afscheuren zal, en dat er geen rund‭⁸¹‭ in de stallingen wezen zal;‭ ‭‭Zo zal ik nochtans in‭⁸²‭ den HEERE van vreugde‭⁸³‭ opspringen, ik zal mij verheugen in den God‭⁸⁴‭ mijns heils.‭

Moet je dan boerenacties goedkeuren? Natuurlijk niet. Maar wie zichzelf een beetje kent is uiterst voorzichtig in het veroordelen van mensen.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 04 jul 2022, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef:Beetje zoals 1 representant van die groep op dit forum steeds doet.
Moet ik zeggen dank u :quoi Ik probeer bij de feiten te blijven natuurlijk, maar soms heb ik ook het idee dat sommigen niet helemaal begrijpen hoe ver deze maatregelen potentieel gaan. Als er Natura-2000 gebieden zijn die al teveel stikstof krijgen doordat er in de winter ganzen overwinteren, https://www.veld-post.nl/artikel/462323 ... -de-schop/, dan denk ik dat het blijven handhaven van de KDW in de wet niet haalbaar is.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef:
Zeeuw schreef:Beetje zoals 1 representant van die groep op dit forum steeds doet.
Moet ik zeggen dank u :quoi Ik probeer bij de feiten te blijven natuurlijk, maar soms heb ik ook het idee dat sommigen niet helemaal begrijpen hoe ver deze maatregelen potentieel gaan. Als er Natura-2000 gebieden zijn die al teveel stikstof krijgen doordat er in de winter ganzen overwinteren, https://www.veld-post.nl/artikel/462323 ... -de-schop/, dan denk ik dat het blijven handhaven van de KDW in de wet niet haalbaar is.
Nee, jij niet. Ik heb je namelijk al eerder een veer op je hoed gestoken over je manier van discussiëren die ik waardeer.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
Habitat schreef:Wanneer houden die stomme acties nou eens op? Ze hebben de aandacht nu toch wel gekregen, lijkt me. Ga nu eerst eens praten.

Als een andere bevolkingsgroep (bv Marokkanen) dit soort vergaande dingen zou doen, dan zou er duizend keer schande van worden gesproken, de populistische partijen voorop. Veiligheid, optreden, politie, etc. Maar als witte mannen stoute dingen doen, dan gaan deze partijen achter de witte mannen staan.
En hoe verder de provincie in, hoe meer steun. Mijn tijdlijn staat vol met mensen die op zondag in kerk zitten en nu achter de boeren/vissers etc staan. Als je vraagt naar feiten, weten ze vrijwel niks, maar 'het ligt aan de overheid'. 'Ik keur de acties niet goed, maar....'. Beetje zoals 1 representant van die groep op dit forum steeds doet.
Beetje flauwe (misselijke) opmerkingen dit.

Ik heb me weinig gemengd in de discussie, al ben ik beroepsmatig en vanuit historie zeer betrokken bij het onderwerp. Maar om de witte man er bij te halen en nog een sneer uit te delen naar een mede forummer lijkt me niet nodig.

Het is heerlijk gemakkelijk om vanuit de comfortabele stoel commentaar te leveren. Ik heb ooit om gezondheidsredenen een prachtig melkveebedrijf moeten verkopen, ik kan die pijn nog regelmatig voelen. Ik besef dat een dergelijke emotie er totaal niet toe doet in een debat op argumenten. Maar de hierboven genoemde emoties doen dat ook helemaal niet.

Het vergt diepe genade om met Habakuk te spreken:

Alhoewel de‭⁷⁵‭ vijgeboom niet bloeien zal, en geen vrucht aan den wijnstok zijn zal, dat het werk‭⁷⁶‭ des olijfbooms liegen zal,‭⁷⁷‭ en de velden geen spijze‭⁷⁸‭ voortbrengen;‭⁷⁹‭ dat men de kudde uit de‭⁸⁰‭ kooi afscheuren zal, en dat er geen rund‭⁸¹‭ in de stallingen wezen zal;‭ ‭‭Zo zal ik nochtans in‭⁸²‭ den HEERE van vreugde‭⁸³‭ opspringen, ik zal mij verheugen in den God‭⁸⁴‭ mijns heils.‭

Moet je dan boerenacties goedkeuren? Natuurlijk niet. Maar wie zichzelf een beetje kent is uiterst voorzichtig in het veroordelen van mensen.
Ik zeg letterlijk wat ik veel voorbij zie komen. In mijn eigen familie, waar nogal wat mensen in zitten die leven van de visserij en overigens ook een aantal waar de veeteelt veel aan levert. Ik merk dat ze elkaar erg veel napraten tot en met vooropgezette banners op instagram met 'ik steun de boer' etc. Ik vind eigenlijk dat je nogal ver gaat het misselijk te noemen als ik gewoon feitelijk weergeef wat ik zie gebeuren.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef:Nee, jij niet. Ik heb je namelijk al eerder een veer op je hoed gestoken over je manier van discussiëren die ik waardeer.
Oké duidelijk, ik merk dat we er soms anders over denken maar dat we toch met elkaar in gesprek kunnen blijven, dat waardeer ik ook.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef:
Zeeuw schreef:Nee, jij niet. Ik heb je namelijk al eerder een veer op je hoed gestoken over je manier van discussiëren die ik waardeer.
Oké duidelijk, ik merk dat we er soms anders over denken maar dat we toch met elkaar in gesprek kunnen blijven, dat waardeer ik ook.
Ja, en dat mis ik steeds meer bij zowel voor- als tegenstanders van wat dan ook. Zo ging het ook in Corona-tijd, steeds meer hard tegen hard, ook vaak in discussies over asielzoekers etc. en het leidt nergens toe.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Henk J schreef:
Zeeuw schreef:Nee, jij niet. Ik heb je namelijk al eerder een veer op je hoed gestoken over je manier van discussiëren die ik waardeer.
Oké duidelijk, ik merk dat we er soms anders over denken maar dat we toch met elkaar in gesprek kunnen blijven, dat waardeer ik ook.
Precies. Ik ben het totaal niet met je eens, maar je voert in ieder geval een normaal en in zeker zin ook onderbouwd gesprek.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
Maanenschijn schreef:
Zeeuw schreef:
Habitat schreef:Wanneer houden die stomme acties nou eens op? Ze hebben de aandacht nu toch wel gekregen, lijkt me. Ga nu eerst eens praten.

Als een andere bevolkingsgroep (bv Marokkanen) dit soort vergaande dingen zou doen, dan zou er duizend keer schande van worden gesproken, de populistische partijen voorop. Veiligheid, optreden, politie, etc. Maar als witte mannen stoute dingen doen, dan gaan deze partijen achter de witte mannen staan.
En hoe verder de provincie in, hoe meer steun. Mijn tijdlijn staat vol met mensen die op zondag in kerk zitten en nu achter de boeren/vissers etc staan. Als je vraagt naar feiten, weten ze vrijwel niks, maar 'het ligt aan de overheid'. 'Ik keur de acties niet goed, maar....'. Beetje zoals 1 representant van die groep op dit forum steeds doet.
Beetje flauwe (misselijke) opmerkingen dit.

Ik heb me weinig gemengd in de discussie, al ben ik beroepsmatig en vanuit historie zeer betrokken bij het onderwerp. Maar om de witte man er bij te halen en nog een sneer uit te delen naar een mede forummer lijkt me niet nodig.

Het is heerlijk gemakkelijk om vanuit de comfortabele stoel commentaar te leveren. Ik heb ooit om gezondheidsredenen een prachtig melkveebedrijf moeten verkopen, ik kan die pijn nog regelmatig voelen. Ik besef dat een dergelijke emotie er totaal niet toe doet in een debat op argumenten. Maar de hierboven genoemde emoties doen dat ook helemaal niet.

Het vergt diepe genade om met Habakuk te spreken:

Alhoewel de‭⁷⁵‭ vijgeboom niet bloeien zal, en geen vrucht aan den wijnstok zijn zal, dat het werk‭⁷⁶‭ des olijfbooms liegen zal,‭⁷⁷‭ en de velden geen spijze‭⁷⁸‭ voortbrengen;‭⁷⁹‭ dat men de kudde uit de‭⁸⁰‭ kooi afscheuren zal, en dat er geen rund‭⁸¹‭ in de stallingen wezen zal;‭ ‭‭Zo zal ik nochtans in‭⁸²‭ den HEERE van vreugde‭⁸³‭ opspringen, ik zal mij verheugen in den God‭⁸⁴‭ mijns heils.‭

Moet je dan boerenacties goedkeuren? Natuurlijk niet. Maar wie zichzelf een beetje kent is uiterst voorzichtig in het veroordelen van mensen.
Ik zeg letterlijk wat ik veel voorbij zie komen. In mijn eigen familie, waar nogal wat mensen in zitten die leven van de visserij en overigens ook een aantal waar de veeteelt veel aan levert. Ik merk dat ze elkaar erg veel napraten tot en met vooropgezette banners op instagram met 'ik steun de boer' etc. Ik vind eigenlijk dat je nogal ver gaat het misselijk te noemen als ik gewoon feitelijk weergeef wat ik zie gebeuren.
Klopt, ik denk dat vooral het bericht van @Habitat mij even zeer deed. Mijn excuus voor de harde woorden. Ik zal mijn post ook aanpassen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door refo »

Die boeren moeten ophouden met die stommen acties. Waar halen ze de tijd vandaan? Heb ze inderdaad gewoon niets te doen of zo?

Er zijn in de voorbije decennia al zoveel bedrijfstakken grotendeels verdwenen. In Gouda was er ooit een groot aantal aardewerkfabrieken, die allemaal prachtige dingen maakten. Er zijn nog steeds mensen die 'Gouds plateel' verzamelen. Maar door de opkomst van goedkope buitenlands aardewerk, gecombineerd met een versimpelde aardewerk-smaak van de consument, is die bedrijfstak verdwenen. Er is er nog één over, voorzover ik weet: De Drietand.

Als het getij verloopt, moet je de bakens verzetten.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Laag »

Zeeuw schreef:
Henk J schreef:
Zeeuw schreef:Beetje zoals 1 representant van die groep op dit forum steeds doet.
Moet ik zeggen dank u :quoi Ik probeer bij de feiten te blijven natuurlijk, maar soms heb ik ook het idee dat sommigen niet helemaal begrijpen hoe ver deze maatregelen potentieel gaan. Als er Natura-2000 gebieden zijn die al teveel stikstof krijgen doordat er in de winter ganzen overwinteren, https://www.veld-post.nl/artikel/462323 ... -de-schop/, dan denk ik dat het blijven handhaven van de KDW in de wet niet haalbaar is.
Nee, jij niet. Ik heb je namelijk al eerder een veer op je hoed gestoken over je manier van discussiëren die ik waardeer.
Ik ben bang dat ik het ben. Ik vind ook dat Henk J het beter kan verwoorden, en daarom benoem ik hem maar als woordvoerder van de boeren op Refoforum.
Ik erger me soms aan bepaalde mensen hier, die zich totaal niet verdiepen in het onderwerp, klakkeloos alles opsommen wat de overheid naar voren brengt, en daarmee hun punt dichtschroeven.
Voor verdere vragen, verwijs ik u naar Henk J.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Laag »

refo schreef:Die boeren moeten ophouden met die stommen acties. Waar halen ze de tijd vandaan? Heb ze inderdaad gewoon niets te doen of zo?

Er zijn in de voorbije decennia al zoveel bedrijfstakken grotendeels verdwenen. In Gouda was er ooit een groot aantal aardewerkfabrieken, die allemaal prachtige dingen maakten. Er zijn nog steeds mensen die 'Gouds plateel' verzamelen. Maar door de opkomst van goedkope buitenlands aardewerk, gecombineerd met een versimpelde aardewerk-smaak van de consument, is die bedrijfstak verdwenen. Er is er nog één over, voorzover ik weet: De Drietand.

Als het getij verloopt, moet je de bakens verzetten.
Voedsel is iets anders dan aardewerk.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: Klopt, ik denk dat vooral het bericht van @Habitat mij even zeer deed. Mijn excuus voor de harde woorden. Ik zal mijn post ook aanpassen.
Ik kan het goed hebben van jou hoor :)
Plaats reactie