De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:Niet 1 op 1, maar Nederland had wel ‘leger’ geweest zonder de miljoenen migranten. Dit is het verleden tijd verhaal.

In de tegenwoordige tijd is er al sprake van een grote woningnood, dan komen/zijn er ook nog een hoop migranten die ook allemaal gehuisvest moeten worden. In Utrecht krijgen deze al voorrang bij de sociale huurwoningen.
Als met grote snelheid de agrarische sector wordt gesaneerd is er weer voldoende stikstofruimte om te bouwen. De boeren scholen we om naar technici, zodat we ook voldoende geschoold personeel hebben.
MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door MGG »

Zeeuw schreef:
De woningschaarste is 1 op 1 veroorzaakt door het migratiebeleid? Dit geldt in ieder geval in Zeeland absoluut niet. Ik kan het wat collega's in het land vragen, omdat het nu eenmaal de sector is waarin ik werk, maar ik kan je hun antwoord eigenlijk al wel geven. Het is wellicht een onderdeel van, maar niet de 1 op 1 relatie die jij nu legt.
De woningmarkt is een geheel en lastig te verdelen in provincies. Zo is het eiland Tholen ook in trek, bij mensen die in de randstad werken maar geen geld hebben om daar te wonen en kopen veel Belgen een woning in Zeeuws-Vlaanderen. In mijn ogen is migratie veruit het belangrijkste onderdeel. Het aantal woningen groeit, terwijl de bevolking zonder de factor migratie krimpt! Natuurlijk worden huishoudens ook kleiner, maar de druk komt hoofdzakelijk door migratie. Het migratiesaldo was de afgelopen jaren diverse keren meer dan 100k! Laten we ruim rekenen met 4 personen per huishoudens dan zijn dat 25k woningen per jaar.
MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Niet 1 op 1, maar Nederland had wel ‘leger’ geweest zonder de miljoenen migranten. Dit is het verleden tijd verhaal.

In de tegenwoordige tijd is er al sprake van een grote woningnood, dan komen/zijn er ook nog een hoop migranten die ook allemaal gehuisvest moeten worden. In Utrecht krijgen deze al voorrang bij de sociale huurwoningen.
Als met grote snelheid de agrarische sector wordt gesaneerd is er weer voldoende stikstofruimte om te bouwen. De boeren scholen we om naar technici, zodat we ook voldoende geschoold personeel hebben.
Materialen en infrastructuur is dan ook nog een knelpunt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Natuurramp op natuurramp, crisis op crisis, pestilentiën en oorlogen. Vogelgriep, boeren die het water aan de lippen staat en een regering die lam geslagen is, maar dat niet erkent.
We zullen het maar niet meer benoemen. Er wordt toch nauwelijks de ernst en betekenis van ingezien. Maar ik zie het wel. En het heeft ons echt wat te zeggen.
Ons land, ooit wel het Israël van het westen genoemd is verworden tot een voorbeeld van alle kwaad. Dat rampen bezoekingen van Gods daar geven we geen acht op. We zeggen soms wel: We beleven ongekende tijden. Anderen zeggen: Vanaf het begin blijven alle dinge alzo en dus ja.. Maar is het wat kleins als we in vrijwel alles de scheppingsorde proberen om te keren, en als het ware met sprekende daden God uitdagen en tarten?
Ik zal maar niet meer noemen. Ernst is ook al zo zwaar, misschien kunnen we er toch beter wat 'lichter' over denken? Maar als ons dorp, of onze stad nu eens verdween? Als de aarde haar mond eens opende en wij in de grootste ellende troost zochten? Nou ja, daar konden we dan toch maar beter niet te lang bij stilstaan. Immers er zijn zoveel leuke dingen om van te genieten. Laten we maar eten, drinken en vrolijk zijn... of ja... nou ik bedoel, euh... je moet het ook weer niet zo donker inzien, want dan heb je toch ook geen leven?
https://www.rd.nl/artikel/991983-veel-s ... -verdwenen
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

MGG schreef:
Zeeuw schreef:
De woningschaarste is 1 op 1 veroorzaakt door het migratiebeleid? Dit geldt in ieder geval in Zeeland absoluut niet. Ik kan het wat collega's in het land vragen, omdat het nu eenmaal de sector is waarin ik werk, maar ik kan je hun antwoord eigenlijk al wel geven. Het is wellicht een onderdeel van, maar niet de 1 op 1 relatie die jij nu legt.
De woningmarkt is een geheel en lastig te verdelen in provincies. Zo is het eiland Tholen ook in trek, bij mensen die in de randstad werken maar geen geld hebben om daar te wonen en kopen veel Belgen een woning in Zeeuws-Vlaanderen. In mijn ogen is migratie veruit het belangrijkste onderdeel. Het aantal woningen groeit, terwijl de bevolking zonder de factor migratie krimpt! Natuurlijk worden huishoudens ook kleiner, maar de druk komt hoofdzakelijk door migratie. Het migratiesaldo was de afgelopen jaren diverse keren meer dan 100k! Laten we ruim rekenen met 4 personen per huishoudens dan zijn dat 25k woningen per jaar.
In Zeeland zijn het, zoals je zelf beschrijft, vooral randstedelingen en Belgen. Nu valt dat laatste ook onder migratie. Dus dat klopt wel met je stelling. Dit https://www.trouw.nl/economie/zo-kwam-n ... ~b04d8d53/ is wel een interessant artikel. Migratie is echt maar een klein onderdeel. Je mag het een probleem vinden, maar kom dan met andere redenen waarom je het een probleem vindt. Wellicht je echte redenen.
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Niet 1 op 1, maar Nederland had wel ‘leger’ geweest zonder de miljoenen migranten. Dit is het verleden tijd verhaal.

In de tegenwoordige tijd is er al sprake van een grote woningnood, dan komen/zijn er ook nog een hoop migranten die ook allemaal gehuisvest moeten worden. In Utrecht krijgen deze al voorrang bij de sociale huurwoningen.
Als met grote snelheid de agrarische sector wordt gesaneerd is er weer voldoende stikstofruimte om te bouwen. De boeren scholen we om naar technici, zodat we ook voldoende geschoold personeel hebben.
Vergeet dat laatste maar. We zullen de komende vele jaren, als we op dezelfde voet als nu willen doorgaan, simpelweg te weinig personeel hebben in Nederland in vele sectoren. We kunnen wellicht de overheid fors inkrimpen en de ambtenaren omscholen. Dat lijkt me wel een strak plan eigenlijk.
Online
merel
Berichten: 9675
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:Niet 1 op 1, maar Nederland had wel ‘leger’ geweest zonder de miljoenen migranten. Dit is het verleden tijd verhaal.

In de tegenwoordige tijd is er al sprake van een grote woningnood, dan komen/zijn er ook nog een hoop migranten die ook allemaal gehuisvest moeten worden. In Utrecht krijgen deze al voorrang bij de sociale huurwoningen.
Zonder de miljoenen immigranten had jij nog in de Kaukasus gewoond. Immigratie is namelijk van alle tijden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door refo »

'Er zijn teveel mensen, maar een tekort aan personeel en ook omscholen helpt niet? '

Ergens klopt dat niet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Laten we het dan over wat anders hebben. Meneer Rutte is een nogal ingewikkeld man, en dat moet je hem nageven, een onverslaanbaar optimist... :garde
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Klavart »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
HersteldHervormd schreef:Niet 1 op 1, maar Nederland had wel ‘leger’ geweest zonder de miljoenen migranten. Dit is het verleden tijd verhaal.

In de tegenwoordige tijd is er al sprake van een grote woningnood, dan komen/zijn er ook nog een hoop migranten die ook allemaal gehuisvest moeten worden. In Utrecht krijgen deze al voorrang bij de sociale huurwoningen.
Als met grote snelheid de agrarische sector wordt gesaneerd is er weer voldoende stikstofruimte om te bouwen. De boeren scholen we om naar technici, zodat we ook voldoende geschoold personeel hebben.
Vergeet dat laatste maar. We zullen de komende vele jaren, als we op dezelfde voet als nu willen doorgaan, simpelweg te weinig personeel hebben in Nederland in vele sectoren. We kunnen wellicht de overheid fors inkrimpen en de ambtenaren omscholen. Dat lijkt me wel een strak plan eigenlijk.
Inderdaad. Als met grote snelheid de ambtenarij wordt gesaneerd is er weer voldoende kantoorruimte over om in te wonen. De ambtenaren scholen we om naar technici, zodat we ook voldoende geschoold personeel hebben.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Erik1960 »

Klavart schreef:Inderdaad. Als met grote snelheid de ambtenarij wordt gesaneerd is er weer voldoende kantoorruimte over om in te wonen. De ambtenaren scholen we om naar technici, zodat we ook voldoende geschoold personeel hebben.
Wanneer ik omgeschoold word tot technicus, ben ik bang dat onze dijken het gaan begeven bij het eerste-het-beste regenbuitje :D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:'Er zijn teveel mensen, maar een tekort aan personeel en ook omscholen helpt niet? '

Ergens klopt dat niet.
Het gaat steeds minder kloppen, naarmate de vergrijzing het hoogtepunt bereikt.
MGG
Berichten: 3460
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door MGG »

Zeeuw schreef:
MGG schreef:
Zeeuw schreef:
De woningschaarste is 1 op 1 veroorzaakt door het migratiebeleid? Dit geldt in ieder geval in Zeeland absoluut niet. Ik kan het wat collega's in het land vragen, omdat het nu eenmaal de sector is waarin ik werk, maar ik kan je hun antwoord eigenlijk al wel geven. Het is wellicht een onderdeel van, maar niet de 1 op 1 relatie die jij nu legt.
De woningmarkt is een geheel en lastig te verdelen in provincies. Zo is het eiland Tholen ook in trek, bij mensen die in de randstad werken maar geen geld hebben om daar te wonen en kopen veel Belgen een woning in Zeeuws-Vlaanderen. In mijn ogen is migratie veruit het belangrijkste onderdeel. Het aantal woningen groeit, terwijl de bevolking zonder de factor migratie krimpt! Natuurlijk worden huishoudens ook kleiner, maar de druk komt hoofdzakelijk door migratie. Het migratiesaldo was de afgelopen jaren diverse keren meer dan 100k! Laten we ruim rekenen met 4 personen per huishoudens dan zijn dat 25k woningen per jaar.
In Zeeland zijn het, zoals je zelf beschrijft, vooral randstedelingen en Belgen. Nu valt dat laatste ook onder migratie. Dus dat klopt wel met je stelling. Dit https://www.trouw.nl/economie/zo-kwam-n ... ~b04d8d53/ is wel een interessant artikel. Migratie is echt maar een klein onderdeel. Je mag het een probleem vinden, maar kom dan met andere redenen waarom je het een probleem vindt. Wellicht je echte redenen.
Migratie wordt een klein onderdeel gevonden* je kan eenvoudig nagaan hoeveel migranten er binnenkomen en hoeveel woningen daarvoor nodig zijn. Of slapen de honderdduizenden migranten op straat? Nogmaals de Nederlandsebevolkingkrimp krimpt! Alleen het kleiner worden van huishoudens is dan nog een oorzaak waardoor je meer woningen nodig zou kunnen hebben.

Dat er liever aandacht gevraagd wordt voor andere oorzaken vind ik prima. Het grappige is wel dat de oorzaak migratie voor het gemak vaak overgeslagen wordt.

https://milanium.nl/oorzaak-woningtekor ... uisvesting.
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:Niet 1 op 1, maar Nederland had wel ‘leger’ geweest zonder de miljoenen migranten. Dit is het verleden tijd verhaal.

In de tegenwoordige tijd is er al sprake van een grote woningnood, dan komen/zijn er ook nog een hoop migranten die ook allemaal gehuisvest moeten worden. In Utrecht krijgen deze al voorrang bij de sociale huurwoningen.
Zonder de miljoenen immigranten had jij nog in de Kaukasus gewoond. Immigratie is namelijk van alle tijden.
Onzin, de Bijbel begint met Adam en Eva, het is logisch dat deze uitspreiden over de wereld. Je verwart migratie met mondialisering.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: Vergeet dat laatste maar. We zullen de komende vele jaren, als we op dezelfde voet als nu willen doorgaan, simpelweg te weinig personeel hebben in Nederland in vele sectoren. We kunnen wellicht de overheid fors inkrimpen en de ambtenaren omscholen. Dat lijkt me wel een strak plan eigenlijk.
Het was ook geen serieuze bijdrage mijnerzijds. Ik word enkel zo moe dat sommigen ook hier telkens weer de immigratiekaart trekken.
Plaats reactie