De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Herman »

merel schreef:https://nos.nl/artikel/2439464-zuid-hol ... angs-wegen

En dan nog zeggen dat de boeren het bij het rechte eind hebben :nonnon
En dan er achter komen dat als je vindt dat dit aangepakt moet worden, dat bekenden dan vinden dat je op een politiestaat aanstuurt...
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zita »

merel schreef:https://nos.nl/artikel/2439464-zuid-hol ... angs-wegen

En dan nog zeggen dat de boeren het bij het rechte eind hebben :nonnon
Achter het hele vlaggenprotest zitten intussen ook allerlei wappies en mensen die een algeheel gevoel van onbehagen hebben ten opzichte van de overheid.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

Herman schreef:
merel schreef:https://nos.nl/artikel/2439464-zuid-hol ... angs-wegen

En dan nog zeggen dat de boeren het bij het rechte eind hebben :nonnon
En dan er achter komen dat als je vindt dat dit aangepakt moet worden, dat bekenden dan vinden dat je op een politiestaat aanstuurt...
Sinds covid is de nuance in elke discussie weg. Ik vind het storend dat men ( niet alleen boeren) er vanuit gaat dat de overheid de intentie heeft om iedereen op te lichten.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zita »

merel schreef:
Herman schreef:
merel schreef:https://nos.nl/artikel/2439464-zuid-hol ... angs-wegen

En dan nog zeggen dat de boeren het bij het rechte eind hebben :nonnon
En dan er achter komen dat als je vindt dat dit aangepakt moet worden, dat bekenden dan vinden dat je op een politiestaat aanstuurt...
Sinds covid is de nuance in elke discussie weg. Ik vind het storend dat men ( niet alleen boeren) er vanuit gaat dat de overheid de intentie heeft om iedereen op te lichten.
De toeslagenaffaire zal er ook geen goed aan gedaan hebben.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Herman »

Zita schreef:De toeslagenaffaire zal er ook geen goed aan gedaan hebben.
Eens. Maar het omgekeerde is ook waar. Het gros van de burgers is niet te vroom om de overheid op te lichten.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door merel »

Herman schreef:
Zita schreef:De toeslagenaffaire zal er ook geen goed aan gedaan hebben.
Eens. Maar het omgekeerde is ook waar. Het gros van de burgers is niet te vroom om de overheid op te lichten.
In de afhandeling van de toeslagen affaire komt nu ook naar voren dat de bedragen bij een groot aantal mensen terecht zijn teruggevorderd. Dat maakt de afhandeling nu zo ingewikkeld.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

merel schreef:https://nos.nl/artikel/2439464-zuid-hol ... angs-wegen

En dan nog zeggen dat de boeren het bij het rechte eind hebben :nonnon
Het feit dat er een aantal boeren zijn die zich niet gedragen wil toch niet zeggen dat de boeren geen punt hebben?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Herman »

Henk J schreef:Het feit dat er een aantal boeren zijn die zich niet gedragen wil toch niet zeggen dat de boeren geen punt hebben?
Het lukt de boeren als gemeenschap niet echt om hun punt duidelijk te maken. Zeker niet als ze op dit niveau tekeergaan, en ik vrees dat het er niet zomaar een paar zijn. Door de validiteit van veel facebookargumenten prik je zo doorheen. Het klinkt aardig, maar is vaak ondeugdelijk. En dan zijn het nog berichten van vriendelijke mensen uit je eigen omgeving.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Vind ik wel meevallen hoor, luister maar eens naar Bart Kemp, die heeft gewoon een helder en onderbouwd verhaal. En met dit beleid staat de toekomst van veel bedrijven op de tocht dus dat er fel gereageerd wordt is logisch. Per slot van rekening heeft de landbouw al meerdere keren plannen ingediend waar niet naar geluisterd wordt.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Geen idee welke plannen. Terwijl ik het onderwerp wel goed volg.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

2019 plan van het landbouwcollectief. 2020 acht ik gezamenlijk plan van Natuurmonumenten, LTO en nogal wat anderen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zita »

Ik heb even naar de reactie van Sjaak van der Tak geluisterd na het overleg met Remkes. Als hij de beste boerenbestuurder is, moet hij in ieder geval een goeie woordvoerder gaan aanschaffen. Wat een verward gejammer was dat. Ik hoop nu maar dat hij richting Remkes en de overige gesprekspartners al zijn gespreksenergie had ingezet en helemaal kapot was van die inspanning toen hij de microfoon van de NOS tegenkwam.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Hoewel ik de standpunten van Sjaak onderschrijf vind ik hem ook niet altijd even duidelijk nee. Luister liever naar Bart Kemp zoals hier bij Eenvandaag: https://eenvandaag.avrotros.nl/embed/532282/.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Mannetje »

CvD schreef:
Mannetje schreef:
CvD schreef:Als jij niet via Google verder wil zoeken of kijken best maar ik ga ook niet voor je doen . Maar dat puur om de grond te doen is ,is gewoon duidelijke dat wordt gewoon door Rutte en van der Wal erkent. Maar je mag altijd je eigen mening hebben maar als iets meer in verdiept is het duidelijk zat.
Volgens mij moet je beweringen die je doet zelf onderbouwen en niet van de ander vragen om dat zelf maar op te zoeken.
Als jij twee linkjes naar betrouwbare sites geeft waar ik dit kan lezen, zal ik ze doorlezen en er op terugkomen. Maar tot die tijd ga ik er van uit dat je beweringen meer complottheorie dan werkelijkheid zijn.
https://www.aanpakstikstof.nl/themas/la ... houderijen
De stikstofdepositie vanuit het bedrijf op het Natura-2000 gebied moet voldoen aan de drempelwaarde (van tenminste 2 mol N/ha/jr);
De veehouderijvestiging moet definitief worden gesloten;
De dieren moeten worden afgevoerd, de meststoffen verwijderd;
Productierechten moeten worden doorgehaald;
De vergunningen voor de veehouderijvestiging worden ingetrokken of aangepast;
Het bestemmingsplan moet worden aangepast (door gemeenten);
De veehouder mag niet op een andere locatie een nieuw veehouderijbedrijf beginnen of een bestaand bedrijf overnemen
Prima regeling toch? Geheel vrijwillig! Wie wil stoppen kan er gebruik van maken, voor wie wil verhuizen o.i.d. zijn er andere regelingen beschikbaar.
In ieder geval toont deze bron op geen enkele wijze aan dat de stikstofreductie bij de natura-2000 is bedacht om zo grond te bemachtigen voor woningbouw. De stikstofreductie is opgelegd door de rechter, niet bedacht door een Haags politicus.

De rechter legt vanwege stikstofregels rond natura 2000 zelfs woningbouw stil: https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... egels.aspx
In dit artikel wordt geen enkele koppeling gemaakt met het stikstofbeleid. Het laat wel zien dat ons land vol is en dat je dus met ruimte moet schuiven als je woningen wilt bouwen. Maar dit bewijst op geen enkele manier dat de stikstofcrisis in het leven is geroepen om deze verschuiving mogelijk te maken.
Lees even hoe dit in zijn werk gaat.
https://denoordoostpolder.nl/noordoostp ... 05097.html.
De provincie koopt stikstofruimte op zodat het COL gebouwd kan worden. Ze zullen wel moeten als ze willen bouwen, want als er geen stikstofruimte is, komt er geen bouwvergunning. Voor de provincie was het veel makkelijker geweest als ze dit niet hoefden te doen, want dit kost poen.
Ik lees hier evenmin enig bewijs voor de stelling dat de stikstofcrisis in het leven is geroepen met het doel grond te bemachtigen voor woningbouw.
Een bedankt voor je compliment als complotdenker gelukkig hebben we meer als alleen het RD. Lees EW weekblad een je weet meer als het hele RD. Fijne avond en de toekomst zal het laten zien.
Graag gedaan. Ook jij vanavond een fijne avond.
-
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Sinds covid is de nuance in elke discussie weg. Ik vind het storend dat men ( niet alleen boeren) er vanuit gaat dat de overheid de intentie heeft om iedereen op te lichten.
Minstens mijn halve familie is zo. Klaus Schwab, het WEF, de regering, etc. In discussie gaan heeft geen enkele zin en ik heb niet de overtuiging dat ik hen tot andere inzichten zou kunnen brengen. Men is heilig overtuigd van allerlei vage ideeën. Ik heb mijn vinger er nog niet achter welke angst hier achter schuil gaat.
Plaats reactie