De krant van nú, vól verontrustende berichten!

DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Henk J schreef:Even opgezocht, Zoetermeer is in 30 jaar tijd vertienvoudigd. Hier hebben we het over verhonderdvoudiging.
Eerlijk gezegd heb ik nog even getwijfeld of ik hierop moet reageren.

De groei van Zoetermeer begon in 1962. Uiteraard is de groei sinds 1990 niet zo groot geweest. Maar dat heeft helemaal niets met deze discussie te maken. In de jaren zestig werd Zoetermeer aangewezen als groeikern voor Den Haag, waardoor het aantal inwoners van 10.000 naar 120.000 groeide. Maar goed, dat is nog niet hetzelfde als van 2000 naar 40.000.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Groeikern
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door FlyingEagle »

Tiberius schreef:Ik verwacht dat ook ja, een verlate 1 april grap. Wel een heel goede.
Er wordt anders wel vrij serieus op gereageerd

https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... stroe-city
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Tiberius »

FlyingEagle schreef:
Tiberius schreef:Ik verwacht dat ook ja, een verlate 1 april grap. Wel een heel goede.
Er wordt anders wel vrij serieus op gereageerd

https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... stroe-city
Daarom is het juist zo'n goede grap: als er niet op gereageerd wordt, is het niet zo leuk. Ik denk dat er iemand bij de provincie Gelderland van zijn bureaustoel is gerold van plezier.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Ik hoop het, in elk geval vind ik het dan een onbeschofte grap over de ruggen van heel veel boeren.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door -DIA- »

Maar de verstedelijking is niet leuk. Als je tenminste geen stadsmens bent. Ik geloof ook niet dat opeenhoping van mensen goed is voor een mens. Hoe meer verstedelijking, hoe meer criminaliteit, dat gaat heel vaak samen.
Er is enorm veel verstedelijkt na WO II. Wat te denken van b.v. de dorpjes Vreeswijk en Jutphaas? Helemaal verdwenen, en daar is gewoon een nieuwe stad overheen gebouwd. Ja, het huidige Nieuwegein dus. En Vleuten en De Meern? In naam bestaan ze nog, maar in de praktijk zijn het meer wijken van Utrecht geworden. En wat te denken van de dijkdorpjes Krimpen aan den IJssel en Capelle aan den IJssel... En Barendrecht, Ridderkerk... De dorpen zijn als het ware compleet onherkenbaar geworden. Ik geloof dat midden in al de nieuwbouwgeweld de oude kern van Ridderkerk nog redelijk goed bewaard is. Maar wat te denken van een dorp als Loosduinen? Helemaal niet meer terug te vinden. In de jaren 50 en begin jaren 60 was Loosduinen nog een echt dorp te herkennen. Hoewel Den Haag al wel oprukte...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:Maar de verstedelijking is niet leuk. Als je tenminste geen stadsmens bent. Ik geloof ook niet dat opeenhoping van mensen goed is voor een mens. Hoe meer verstedelijking, hoe meer criminaliteit, dat gaat heel vaak samen.
Er is enorm veel verstedelijkt na WO II. Wat te denken van b.v. de dorpjes Vreeswijk en Jutphaas? Helemaal verdwenen, en daar is gewoon een nieuwe stad overheen gebouwd. Ja, het huidige Nieuwegein dus. En Vleuten en De Meern? In naam bestaan ze nog, maar in de praktijk zijn het meer wijken van Utrecht geworden. En wat te denken van de dijkdorpjes Krimpen aan den IJssel en Capelle aan den IJssel... En Barendrecht, Ridderkerk... De dorpen zijn als het ware compleet onherkenbaar geworden. Ik geloof dat midden in al de nieuwbouwgeweld de oude kern van Ridderkerk nog redelijk goed bewaard is. Maar wat te denken van een dorp als Loosduinen? Helemaal niet meer terug te vinden. In de jaren 50 en begin jaren 60 was Loosduinen nog een echt dorp te herkennen. Hoewel Den Haag al wel oprukte...
Dat klopt aardig, inderdaad.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door FlyingEagle »

Henk J schreef:Ik hoop het, in elk geval vind ik het dan een onbeschofte grap over de ruggen van heel veel boeren.
Inderdaad, als het een grap is dan is deze heel opgepast
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef:De provincie is wel bezig met een dergelijk visiedocument maar ik kan het onderliggende document nog niet vinden. Het eerste wat ik dacht toen ik het zag was ook dat dit in de Speld zou staan. Tegelijkertijd, de provincie is wel bij de boer geweest waar ook de demonstratie was en nam er toen geen genoegen mee als hij zijn veestapel weg zou doen en akkerbouwer zou worden. Ze wilden ook de grond hebben en dan niet twee hectare om een wijkje erbij te zetten.
De provincies moeten plannen maken om meer huizen te bouwen. Huizen die we met zijn allen nodig hebben. De gemeenten zijn allemaal natuurlijk ‘woedend’ en men komt in het midden uit. Vanuit de comfortabele stoel in het eigen koophuis is het makkelijk commentaar leveren.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Henk J schreef:Even opgezocht, Zoetermeer is in 30 jaar tijd vertienvoudigd. Hier hebben we het over verhonderdvoudiging.
Zal toch wel een verlate 1 April grap zijn ? Ik heb 20 jaar (deels) gewerkt op AOCS Nieuw Milligen vlakbij Stroe. De A1 richting het westen was toen al overbelast. Als daar nog 10.000 forenzen bijkomen moet er wel een paar rijstroken bij.

Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit absurde plan echt bestaat. Het ligt namelijk vlak bij grote natuurgebieden. Zou toch absurd zijn dat een boer daar moet stoppen om het verkeer op de A1 substantieel te verhogen en 25.000 mensen in of dichtbij een natuurgebied te plaatsten.

Bewijst natuurlijk dat het hele stikstofgeneuzel gaat om economische belangen terwijl bv @DDD, @merel en @Ambtenaar oprecht geloven dat het gaat over biodiversiteit . Denk dat hun ogen nu wel opengaan.
Wat een onzin. Juist door het ‘stikstofgeneuzel’ kan er op veel plaatsen niet gebouwd worden. Bouw- en infraplannen liggen er stil door.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef: De provincies moeten plannen maken om meer huizen te bouwen. Huizen die we met zijn allen nodig hebben. De gemeenten zijn allemaal natuurlijk ‘woedend’ en men komt in het midden uit. Vanuit de comfortabele stoel in het eigen koophuis is het makkelijk commentaar leveren.
Mag toch wel hopen dat je onderhand doorhebt dat ik geen commentaar lever vanuit een koophuis in een nieuwbouwwijk. Dat er meer huizen moeten komen begrijp ik wel, maar dit is van de zotte. Pal naast Natura-2000 gebied een stad gaan bouwen met op termijn 80.000-90.000 inwoners. Met een A1 en een spoorlijn die zwaar overbelast gaan raken waardoor die uitgebreid moet worden. En dat doen onder het mom van natuurbescherming.
Regio Foodvalley heeft al plannen om op termijn, en verspreid over de huidige steden en de dorpen 40.000 woningen te bouwen. Dat is vele malen realistischer dan in Stroe een stad uit de grond stampen.
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef:Wat een onzin. Juist door het ‘stikstofgeneuzel’ kan er op veel plaatsen niet gebouwd worden. Bouw- en infraplannen liggen er stil door.
Daarmee onderschrijf je dus precies wat Huisman zegt, de economische belangen gaan voor.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

Henk J schreef:
Zeeuw schreef:Wat een onzin. Juist door het ‘stikstofgeneuzel’ kan er op veel plaatsen niet gebouwd worden. Bouw- en infraplannen liggen er stil door.
Daarmee onderschrijf je dus precies wat Huisman zegt, de economische belangen gaan voor.
Precies, het gaat om economische belangen vermomd als natuurbelang.

Verder hebben wij onszelf in wetgeving absurde normen opgelegd. Natuurlijk spreekt de rechter dan uit dat de overheid gebonden is aan haar eigen wetten.

Gisteren het debat gevolgd in de tweede kamer. Was vaak ontluisterend.
Bisschop was erg goed. Verder vond ik de bijdragen van CDA en BBB en SP ook goed.
Van de partijen die er totaal anders in staan dan ik vond ik PvdD sterk en D66 en GroenLinks uiterst zwak. Klaver en Tjeerd de Groot waren alleen maar op de persoon aan het spelen tegen mevr. van de Plas (BBB)
Die Tjeerd de Groot (D66) is gewoon een vervelende man. Maar dat is mijn mening.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Thea »

Wat ik het meest frappant vind, is dat er op de dag dat er een debat is over stikstof een tamelijk uitgewerkt plan van de provincie wordt gepresenteerd. Een eerste stap zou zijn in overleg gaan met de provincie.....Stroe City, ze hebben daar nog nooit van het woord City gehoord :nonnon
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Nasrani »

Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie