De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Herman schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:
Ad Anker schreef:En vervolgens wordt er een platform ingevlogen op de Gomarus
Haal je niet wat organisaties door elkaar?
Ik denk het niet. Ik zie op LinkedIn een schrijver van platform seksuele vorming melden dat ze vanuit het interkerkelijk kenniscentrum een voorlichting geeft op deze reformatorische school. Haar melding is dat, gezien haar ervaring daar, platform seksuele vorming nodig is. Wanneer ik dan vervolgens die site bezoek schokt me dat wel.
Dank ja. Het gaat dus om 1 persoon (de schrijver) die via verschillende organisaties actief is. Daarmee zal de Gomarus zich wel indekken. Dus je kunt beter bij de IKC aan de bel trekken.
Waaruit leid je af dat het dezelfde persoon is? Ik kon dat niet vinden. Het IKC is een zéér behoudend gezelschap, voor zover ik weet, vergelijkbaar met de JBGG.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Herman »

DDD schreef:Waaruit leid je af dat het dezelfde persoon is? Ik kon dat niet vinden. Het IKC is een zéér behoudend gezelschap, voor zover ik weet, vergelijkbaar met de JBGG.
Gewoon, door op dat linkedin bericht van Ad te klikken.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

https://www.ikc.nu/wie-zijn-wij/medewerkers

Er werkt in ieder geval geen Erica, als ik de website mag geloven.

Het LinkedIn-bericht ken ik niet.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:
Herman schreef: Dank ja. Het gaat dus om 1 persoon (de schrijver) die via verschillende organisaties actief is. Daarmee zal de Gomarus zich wel indekken. Dus je kunt beter bij de IKC aan de bel trekken.
Waaruit leid je af dat het dezelfde persoon is? Ik kon dat niet vinden. Het IKC is een zéér behoudend gezelschap, voor zover ik weet, vergelijkbaar met de JBGG.
https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 236031488/
Hier lees ik dat. Zo helder als glas toch? Dit is hier gedeeld, ik meen door Zita. De informatie is gewoon openbaar. Ik snap de gevoeligheid best wel, maar mag je het toch gewoon over hebben?
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Maanenschijn »

Ad Anker schreef:En vervolgens wordt er een platform ingevlogen op de Gomarus die op hun site melden dat vrijen van een homoseksueel stel net zo waardevol is als vrijen van een heteroseksueel stel. Ik vind dat moeilijk.
Platform Seksuele vorming schreef:“Maar hoe gaat vrijen dan als een man en een man met elkaar trouwen, of een vrouw en een vrouw?” klinkt spontaan de vraag van één van de kinderen. We praten hierover door, dat vrijen op heel veel manieren kan – en dat vrijen in het geval van een homoseksuele relatie uiteraard anders vorm krijgt, maar net zo waardevol is. Leuke vraag!
https://platformseksuelevorming.nl/gezinsmoment5/
Toch even, al is het maar omdat ik een dochter op betreffende school heb:

Vanuit de LinkedIn link kom ik bij Interkerkelijk Kenniscenturm IKC. Waar zit de link naar het Platform Seksuele vorming, wat de Gomarus zou hebben ingevlogen? Die zie ik tot op heden niet.

Edit: gevonden. Zie hier de link en de boodschap van Elza:

Als jongeren hun kennis ook opdoen uit verhalen, dan hebben wij als christelijke auteurs daarin ook een taak. Met andere woorden (mijn interpretatie): laten we dan tegenover het platformseksuele vorming onze boodschap brengen.

Altijd weer bijzonder hoe verschillende mensen een boodschap kunnen interpreteren :) .

https://www.linkedin.com/feed/update/ur ... 931086336/

Edit 2: bij doorlezen snap ik inmiddels je zorg….
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

Fijn! Het is een oprechte zorg die richting IKC, Gomarus en Platform geuit moet worden, bedenk ik me. Ik ga dat ook wel doen, denk ik.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:
Ad Anker schreef:
Herman schreef:
Ad Anker schreef:En vervolgens wordt er een platform ingevlogen op de Gomarus
Haal je niet wat organisaties door elkaar?
Ik denk het niet. Ik zie op LinkedIn een schrijver van platform seksuele vorming melden dat ze vanuit het interkerkelijk kenniscentrum een voorlichting geeft op deze reformatorische school. Haar melding is dat, gezien haar ervaring daar, het platform seksuele vorming nodig is. Wanneer ik dan vervolgens die site bezoek schokt me dat wel.

Omdat dit openbare informatie is, mag ik dat hier melden. Al ben ik het met @bijnaam wel eens dat dit eigenlijk ook wel een bericht richting Gomarus waard is.
Een platform is een platform. Het zou wat zijn als jij op school werd aangesproken op wat ik hier schreef.

Ik kan hier met mijn pet niet bij.
Ik had Refoform even open en iemand sprak me aan op jouw schrijverij;)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

Ik wil dit helemaal niet op de spits drijven. Inmiddels prettig mailcontact gehad met de persoon achter het platform. Er is ook een opmerking inmiddels geplaatst boven het stuk waar ik mijn zorgen over uitte. Het laat wel zien hoe zorgvuldig we hierin moeten zijn.
Het uitdragen dat seksualiteit alleen plaats heeft binnen een duurzame relatie van liefde en trouw tussen 1 man en 1 vrouw mag en moet mogelijk blijven.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door J.C. Philpot »

Ad Anker schreef:Ik wil dit helemaal niet op de spits drijven. Inmiddels prettig mailcontact gehad met de persoon achter het platform. Er is ook een opmerking inmiddels geplaatst boven het stuk waar ik mijn zorgen over uitte. Het laat wel zien hoe zorgvuldig we hierin moeten zijn.
Het uitdragen dat seksualiteit alleen plaats heeft binnen een duurzame relatie van liefde en trouw tussen 1 man en 1 vrouw mag en moet mogelijk blijven.
Ik vind het een zeer halfslachtige reactie van het platform.

Vandaag gezinsmoment 5 over trouwen. Ik ben me ervan bewust dat Erika een visie heeft op homoseksualiteit (en scheiden), die we als christenen niet allemaal delen. Dat staat niet in de weg dat ze prachtige gezinsmomenten rond een net zo prachtig boek deelt, waar we mooie tips uit op kunnen nemen.

De opmerking die geplaatst is suggereert dat het niet meer dan een bijzaak is waar christenen van mening over kunnen en mogen verschillen. En dat is het nu precies niet. Het is een grove afwijking van Gods Woord, die Gods toorn opwekt. Het is veelzeggende dat het platform het bericht toch plaatst, met een dergelijke halfslachtige opmerking.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef:
Ad Anker schreef:Ik wil dit helemaal niet op de spits drijven. Inmiddels prettig mailcontact gehad met de persoon achter het platform. Er is ook een opmerking inmiddels geplaatst boven het stuk waar ik mijn zorgen over uitte. Het laat wel zien hoe zorgvuldig we hierin moeten zijn.
Het uitdragen dat seksualiteit alleen plaats heeft binnen een duurzame relatie van liefde en trouw tussen 1 man en 1 vrouw mag en moet mogelijk blijven.
Ik vind het een zeer halfslachtige reactie van het platform.

Vandaag gezinsmoment 5 over trouwen. Ik ben me ervan bewust dat Erika een visie heeft op homoseksualiteit (en scheiden), die we als christenen niet allemaal delen. Dat staat niet in de weg dat ze prachtige gezinsmomenten rond een net zo prachtig boek deelt, waar we mooie tips uit op kunnen nemen.

De opmerking die geplaatst is suggereert dat het niet meer dan een bijzaak is waar christenen van mening over kunnen en mogen verschillen. En dat is het nu precies niet. Het is een grove afwijking van Gods Woord, die Gods toorn opwekt. Het is veelzeggende dat het platform het bericht toch plaatst, met een dergelijke halfslachtige opmerking.
Eens. Al suggereer je iets. Je kunt ook zeggen: Ik deel niet alles, maar er zijn genoeg elementen in haar verhaal waar we wat van kunnen leren.
Al ben ik het volledig met je eens dat je op zo'n platform zulke berichten dan gewoon niet moet plaatsen. Is er echt geen reformatorische input die ook heel mooi en bruikbaar zijn om te delen?
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Dit lijkt me de omgekeerde wereld. Eerst is er hier een valse beschuldiging van de initiatiefneemster van het platform. Vervolgens komt er het verwijt dat alle christenen op dit punt hetzelfde beleid moeten voeren als Refoforum: namelijk andersdenkenden verbieden hun standpunt te verdedigen.

Ik denk dat het passender zou zijn om eerst excuses aan te bieden aan de school en aan de initiatiefnemer van het betreffende platform voor onjuiste verdachtmakingen. Om over excuses aan het jeugdwerk van de HHK maar te zwijgen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
helma schreef:Het kan mij ontzettend aangrijpen dat de manier waarop over seksualiteit gesproken wordt zo ver af staat van hoe God het heeft geschapen en bedoeld. Dat is zo tot oneer van onze Schepper!
En hoe schadelijk is het voor ons als mens. Maar zeker voor opgroeiende jongeren die deze platvloerse en of onbijbelse manier als normaal krijgt voorgeschoteld en daarin wordt onderwezen. Dat heeft grote gevolgen voor de manier waarop zij relaties aangaan en elkaar zien. En hun seksualiteit beleven. En dat is inderdaad wat oa D66 beoogt en ik kan niet anders zien dan dat daar demonische machten achter zitten. En als dan 'onder ons' een organisatie als BijbelsBeraadM/V wordt afgeserveerd dan grijpt me dat misschien nog wel meer aan.
Alles is door God geschapen. Dan zou je nergens grappen over kunnen maken.
Ik denk juist dat seksualiteit in kerkelijke kringen veel groter wordt gemaakt dan het eigenlijk is. Daarom wordt het ook vaak verzwegen. Juist door het luchtig te houden en ruimte te geven voor grappen en opmerkingen kan je veel meer bespreken en wordt het een dialoog in plaats van monoloog. Juist dan is ruimte voor correctie.
Dat denk ik eigenlijk ook wel eigenlijk.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door huisman »

DDD schreef:Dit lijkt me de omgekeerde wereld. Eerst is er hier een valse beschuldiging van de initiatiefneemster van het platform. Vervolgens komt er het verwijt dat alle christenen op dit punt hetzelfde beleid moeten voeren als Refoforum: namelijk andersdenkenden verbieden hun standpunt te verdedigen.

Ik denk dat het passender zou zijn om eerst excuses aan te bieden aan de school en aan de initiatiefnemer van het betreffende platform voor onjuiste verdachtmakingen. Om over excuses aan het jeugdwerk van de HHK maar te zwijgen.

Volgens mij leef jij in een parallel universum. ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door DDD »

Het is meer, dat ik niet in jouw parallel universum leef.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Dit lijkt me de omgekeerde wereld. Eerst is er hier een valse beschuldiging van de initiatiefneemster van het platform. Vervolgens komt er het verwijt dat alle christenen op dit punt hetzelfde beleid moeten voeren als Refoforum: namelijk andersdenkenden verbieden hun standpunt te verdedigen.

Ik denk dat het passender zou zijn om eerst excuses aan te bieden aan de school en aan de initiatiefnemer van het betreffende platform voor onjuiste verdachtmakingen. Om over excuses aan het jeugdwerk van de HHK maar te zwijgen.
Waar zouden mijn excuses uit moeten bestaan dan, DDD?
Plaats reactie